Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zone 30

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zone 30

Wat vinden jullie van de Zone 30? In mijn ogen wordt deze snelheidsbeperking door vele mensen genegeerd. En ja, ikzelf rijd meestal ook 50. Maar dat doe ik dan ook enkel als er geen school is, s'avonds, weekends, vakantie,... .
    Als het gewoon school is, doe ik daar niet moeilijk over en rijd ik ook 30. Maar in de meeste gevallen dat ik door een Zone 30 rijd, is het meestal geen school (meer).
    Of straten waar je ook max. 30 mag rijden, maar in heel die straat is er niks wat met een school te maken heeft, ook geen woonwijk ofzo, daar rijd ik ook constant 50.
    Zelfs de flikken houden er zich in mijn ogen niet aan. Dus waarom zou ik dat dan wel doen, als misschien 80% van de bestuurders er zich niet aan houd?

Mijn mening: Zone 30 enkel toepassen tijdens de schooluren, maar dan ook aan alle scholen, want aan de meeste is het dag en nacht dat je zogezegd 30 zou moeten rijden.

Zone 30 is compleet nutteloos, zelfs in schoolbuurten. De meeste kinderen overlijden in het voertuig van hun ouders, en vervolgens op weg naar school. Voor de schoolpoort gebeuren zeer weinig ongevallen, wat soms verbazend is met de idiocie van de gemiddelde ouder

Er sterven overigens nog altijd meer kinderen thuis door een ongeval dan in het verkeer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
      Ik woon in een straat die zone 30 is.
      5 huizen op rij met kleine kindjes.

Ze vliegen hier constant tegen 80 door de straat
      80 in de Zone 30 is idd wel overdreven. 50 daarentegen vind ik persoonlijk geen probleem, als die baan dat ook toelaat.

Comment

Zone 30 is zone 30 he, alhoewel het soms maar vreemd is.
        Maar ik probeer mij meestal toch aan de opgegeven snelheden te houden.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Zone 30 is zone 30 he, alhoewel het soms maar vreemd is.
          Maar ik probeer mij meestal toch aan de opgegeven snelheden te houden.
          Altijd? Njah daar geloof ik niets van. 30 tijdens schooluren met variabele borden. Dat kost geld en das nie goe voor vadertje staat.

Overlaatst de zondagnacht nog aan 120 door een zone 30 geknald. Nog een geluk dat er daar geen kindjes waren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
            Altijd? Njah daar geloof ik niets van. 30 tijdens schooluren met variabele borden. Dat kost geld en das nie goe voor vadertje staat.

Overlaatst de zondagnacht nog aan 120 door een zone 30 geknald. Nog een geluk dat er daar geen kindjes waren
            D'r staat "meestal", das dus niet "altijd".
            120 in een zone 30 is toc wel wat veel he
            Wat is de max toegelaten snelheid net voor en net na die zone 30?
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

120 zeker? een school op midden van de autostrade ? :p

Comment

Is dat niet altijd 50? Denk dat ze nooit een bord mogen overslaan, dus altijd 50-30-50-...; niet 70-30-70

Comment

de zone 30's die ik ken, antwerpen noord, hebben allemaal adaptieve borden, alleen wanneer het nodig is, en dat wordt redelijk gerespecteerd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    de zone 30's die ik ken, antwerpen noord, hebben allemaal adaptieve borden, alleen wanneer het nodig is, en dat wordt redelijk gerespecteerd
                    Hier is het ook op verschillende plaatsen let van die adaptieve borden, maar niet overal.
                    Nu met de grote vakantie zijn de gewoone borden aan de scholen wel allemaal gedraaid, dus je mag er aan "gewone" snelheid voorbij rijden.

Comment

Veel is een groot woord. Het was onverantwoord, maar ik kende mijn weg en hield alle zijstraten in het oog. Het is daar echt onnodig en hebben ze tot overmaat van rampt nog es zijstraten tot hoofdweg benoemd . Echt e kloteboel daar.

Comment

in bebouwde kom 120 is écht wel lichtjes derover

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten

Mijn mening: Zone 30 enkel toepassen tijdens de schooluren, maar dan ook aan alle scholen, want aan de meeste is het dag en nacht dat je zogezegd 30 zou moeten rijden.
                          Er zijn ook nog zone 30's in stadscentra, dorpskommen en dergelijke...en die zijn wel nuttig.
                          Aan scholen adaptieve borden.

Comment

ik woon in een doodlopende straat met voorrang van rechts in zone dertig.
                            als ik het straat uitrij wordt ik geramd tegen ongeveer 70km/u. Ik woon tussen 3 scholen in.

leve zone 30 en voorrang!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                              Er zijn ook nog zone 30's in stadscentra, dorpskommen en dergelijke...en die zijn wel nuttig.
                              Aan scholen adaptieve borden.
                              Rumbeke is ook zo'n mooi voorbeeld van zo'n centrum en hun voorrangen van rechts. Ik vind het veel gevaarlijker ezo mo kom.

Mijn zone dertig komt van 90 naar 50 (tien meter ofzo) en dan 30...

Comment

Ach zone 30 is gewoon emopolitiek ('denk aan de kindjes, de KINDJEEEES zeg ik u!'), rationele argumenten moet je daar niet achter gaan zoeken, punt.
                                AutoMinded.be

Comment

Zone 30 is compleet onnodig in mijn ogen, in de wegcode is al een wet die zegt pas u snelheid aan, aan de omstandigheid waarin je u bevind. Plus daarin tegen toen ik vroeger en dat is nog niet zo lang geleden op school zat, waren de binnenwegen 70 en meestal 90km/h van 50km/h was zelfs geen sprake en toen zeide en leerde ze u op school dat je supergoed moest opletten voor het verkeer, dat werd er van kleins af echt ingepompt, zelfs per week met begeleiding leren hoe je u moet gedragen in het verkeer. Wat krijg je nu, auto's moeten opletten voor de kinderen zodat je in zo straten tijdens schooluren levensgevaarlijk situaties krijgt, kinderen die gewoon de weg op lopen, ouders die midden op de weg ineens stoppen om hun kroost in te laden, kinderen die gans de weg inpalmen enz. Ik ben nog altijd van het principe gezond verstand gebruiken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    Gij zit wel bezig over de situatie in het rijke kwartier van Antwerpen éh, de rest spreekt hier over de modale toestanden....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jmke Bekijk Berichten
                                      in bebouwde kom 120 is écht wel lichtjes derover
                                      "ik kende mijn weg en hield alle zijstraten in het oog"
                                      moet toch voldoende zijn om 120 te mogen doen ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VAG04 Bekijk Berichten
                                        Zone 30 is compleet onnodig in mijn ogen, in de wegcode is al een wet die zegt pas u snelheid aan, aan de omstandigheid waarin je u bevind. Plus daarin tegen toen ik vroeger en dat is nog niet zo lang geleden op school zat, waren de binnenwegen 70 en meestal 90km/h van 50km/h was zelfs geen sprake en toen zeide en leerde ze u op school dat je supergoed moest opletten voor het verkeer, dat werd er van kleins af echt ingepompt, zelfs per week met begeleiding leren hoe je u moet gedragen in het verkeer. Wat krijg je nu, auto's moeten opletten voor de kinderen zodat je in zo straten tijdens schooluren levensgevaarlijk situaties krijgt, kinderen die gewoon de weg op lopen, ouders die midden op de weg ineens stoppen om hun kroost in te laden, kinderen die gans de weg inpalmen enz. Ik ben nog altijd van het principe gezond verstand gebruiken
                                        Leg dat principe maar eens uit aan (eventueel spelende) kinderen.

Comment

Working...
                                        X