Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanhangwagen +750kg

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Dat geld voor een gewoon B rijbewijs volgens mij, en niet voor de BE
    Zou wel is goed kunnen

Aangezien de topicopener zijn BE heeft gehaald zal hij de wetgeving hierover wel kennen denk ik dan
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
      De fabrikant van je kar zegt dat het maar veilig is om een aanhanger van 1900kg te trekken. Wat de fabrikant zegt, daar zullen de verzekering zich op baseren. Niet op het feit dat je zegt dat die auto daar geen moeite mee heeft.
      Neenee, de fabrikant maakt een verplicht rekensommetje opgelegd door de regering.

Heeft te maken met het laadvermogen en de ophanging van de trekkende wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
        Maximaal gewicht dat je mag trekken staat totaal niet in vergelijking met de motor. Een BX met 1.4 naft mag evenveel trekken als ik met mijn Pt met 2.2 diesel.
        zie post hierboven.

Comment

Bedankt om het licht te doen branden. 't was even duister in mijn verstand.
          Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
            Nu zijn er al verschillende met een 2.2l diesel (RAV4, Freelander2 tot zover ik weet) mogen die niet meer trekken of is het alleen afhankelijk van het gewicht van de wagen ? Anders zal het een zwaardere wagen moeten worden vrees ik.
            Nee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
              Boete zou ik me niet druk om maken.

Reden dat ik het niet doe is dat je niet gedekt bent als je iets veroorzaakt .
              Maar dan moet je effectief boven die 1900 kg zitten. Stel ik veroorzaak een ongeluk met een lege trailer (+/- 900kg) waar de MTM bv 2,2 ton mag zijn. Volgens mij ben ik dan nog verzekerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                Maar dan moet je effectief boven die 1900 kg zitten. Stel ik veroorzaak een ongeluk met een lege trailer (+/- 900kg) waar de MTM bv 2,2 ton mag zijn. Volgens mij ben ik dan nog verzekerd.
                Als uw rijbewijs dat toelaat ben je volgens mij ook verzekerd.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                  Dat is ondertussen in orde ja.
                  Ik zoek gewoon manieren om een beetje een zuinigere wagen te kunnen hebben en toch een remork met twee paarden te trekken.
                  Heb het in het verleden nog al eens gezegd koop u 2 wagens. Een LV voor de paarden en een daily. Als je redelijk wat km doet dan betaal je met de besparing van je brandstof met de daily tov een terreinwagen, de kosten van die lichte vracht.

Doe het al jaren zo. Ik had eerst een ML. Verbruik 10 liter. Ik heb nu een E-break. Verbruik 7 l. Ik doe een 30k km per jaar. Dus het verschil in brandstof bedraagt al meer dan 1.000 euro te daarbij minder tax en verzekering tov de ML en ik win hiermee een 1.500 euro.

Ik had dan voor de paarden eerst een Rocky, nu een Patrol of Defender. LV dus tax iets van een 60 euro, verzekering een 300 euro (weinig km per jaar) dus ik hou meer dan 1.000 euro over voor brandstof en onderhoud van die LV. Om het vb te geven. De Rocky heb ik in 1999 gekocht voor 3.000 euro en deze is vorig jaar verkocht voor 1.500 euro.

En het mooiste aan die dingen is dat je die niet moet ontzien, dus zadels ed kunnen vlot in de koffer, je hebt geen hartpijn om met je vuil botten of schoenen in de wagen te stappen en als er al eens een blutsje of krasje op de LV dan is dat nu ook niet dadelijk een ramp.

En laat je niet misleiden maar die oude aziatische terreinwagens zijn echt geen wrakken omdat ze wat leeftijd of km hebben en als je 5.000 euro uitgeeft dan vind je wel iets deftig waar je met weinig kosten nog jaren plezier aan hebt. En die 5.000 euro is een bedrag dat we thuis nog nooit aan onze werkpaarden (terreinwagens) hebben uitgegeven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    Als uw rijbewijs dat toelaat ben je volgens mij ook verzekerd.
                    Volgens mij dus ook en de meeste rijpaarden situeren zich in gewicht tussen de 500 en 600 kg.

Comment

Working...
                    X