Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Boetes voor rijden met verkeerde nummerplaat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Boba, ik ben er helemaal voor dat je in zo'n gevallen een controle doet, maar je moet begrijpen dat iemand met een foute inschrijving maar wel een verzekering op die auto (en dan is dat dus vaak een tijdelijke verzekering van de verzekeringsmaatschappij) niet altijd de door jou gewenste crimineel is: bij een ongeval keert de verzekeringsmaatschappij nog altijd uit, en je kan je de vraag stellen hoeveel belastingen ontdoken worden als iemand een wagen die niet dagelijks gebruikt wordt wil verplaatsen.

Zo iemand een PV opstellen, maar zijn nummerplaten behouden kost enkel geld. Zo iemand z'n nummerplaten afpakken betekent vaak dat je het probleem erger maakt: die nummerplaten hangen namelijk normaal op een andere wagen, die plots ook niet meer ingeschreven kan worden, laat staan dat iemand die kan gebruiken om nieuwe platen te gaan halen. In zo'n scenario maak je van een probleem een groot probleem, en dat grote probleem kan vaak enkel opgelost worden door meer overtredingen te plegen. Of ben jij zo wereldvreemd om te denken dat het OV personenwagens kan vervangen?

Dus: pak iemand zonder verzekering aan, maar weet dat iemand die met een oningeschreven wagen rondrijdt maar tóch een verzekering kan voorleggen, vaak een persoon is die enkel de wagen moet/wil verplaatsen (van/naar garage) en de wetgever hierin niet de mogelijkheid geeft om dit zonder een garagist of takelbedrijf te doen. Diegenen die langdurig misbruik willen maken van een nummerplaat, kunnen vaak ook geen geldige verzekering voorleggen...

Comment

Over heel dat flikken-gedoe.

Als ik hier de commentaar lees dat ze vriendelijker zouden moeten zijn enz... ene... dan moet ik toch eens lachen...

Ik kan hier op het forum alleen al posts tonen die best wel vriendelijker zouden kunnen zijn. Posts van leden die hier ook commentaar hebben op die 'slechte' flikken. Dusja... Moesten die forumleden flik zijn. Ik steek m'n hand ervoor in het vuur dat die ook een onvriendelijke controle uitvoeren !

Als je dag in, dag uit met criminelen te maken krijgt dan is het normaal dat anders gaat reageren in bepaalde situaties. Alle flikken krijgen wat te zien en de gewone mensen zijn meestal veel erger ! Ik heb een eigen zaak en krijg ook alle soorten bevolking over de vloer. Ik kan u verzekeren dat je van tijd tot tijd 'de mensen' vervloekt. Gewoon door hun houding.

Je zou eens moeten weten wat die flikken allemaal mogen meemaken... Je zou er niet zo hard op afgeven.

En ja... Overal zitten rotte appels. Ook bij de flikken.

Overlaatst heb ik ook nog een ferme boete mogen betalen. Ik reed over een brug van een autostrade die ik moest nemen en zag dat het stilstaande file was. Ik had een afspraak en belde meteen dat ik later aanwezig ging zijn. De oprit was afgesloten door een flik en dat had ik net niet gezien en ik wou dus de oprit nemen. Kwaad reageren dat die flik deed...! Achteraf PV in de bus... Bellen en negeren van de agent.

Terecht ! Ik ga daar niet moeilijk over doen. Alhoewel ik toen zoiets had van... Hey! Je kan dat wel wat vriendelijker zeggen... Maar als ik erover nadenk... Waarom zou 'ie ? Ik ben serieus in fout.

Comment

Sega, hoeveel agenten komen elke dag in contact met criminelen? Zéker niet het voetvolk dat een pechstrook afsluit of van de ene burenruzie naar de andere foutparkeerder rijdt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Boba, ik ben er helemaal voor dat je in zo'n gevallen een controle doet, maar je moet begrijpen dat iemand met een foute inschrijving maar wel een verzekering op die auto (en dan is dat dus vaak een tijdelijke verzekering van de verzekeringsmaatschappij) niet altijd de door jou gewenste crimineel is: bij een ongeval keert de verzekeringsmaatschappij nog altijd uit, en je kan je de vraag stellen hoeveel belastingen ontdoken worden als iemand een wagen die niet dagelijks gebruikt wordt wil verplaatsen.

Zo iemand een PV opstellen, maar zijn nummerplaten behouden kost enkel geld. Zo iemand z'n nummerplaten afpakken betekent vaak dat je het probleem erger maakt: die nummerplaten hangen namelijk normaal op een andere wagen, die plots ook niet meer ingeschreven kan worden, laat staan dat iemand die kan gebruiken om nieuwe platen te gaan halen. In zo'n scenario maak je van een probleem een groot probleem, en dat grote probleem kan vaak enkel opgelost worden door meer overtredingen te plegen. Of ben jij zo wereldvreemd om te denken dat het OV personenwagens kan vervangen?

Dus: pak iemand zonder verzekering aan, maar weet dat iemand die met een oningeschreven wagen rondrijdt maar tóch een verzekering kan voorleggen, vaak een persoon is die enkel de wagen moet/wil verplaatsen (van/naar garage) en de wetgever hierin niet de mogelijkheid geeft om dit zonder een garagist of takelbedrijf te doen. Diegenen die langdurig misbruik willen maken van een nummerplaat, kunnen vaak ook geen geldige verzekering voorleggen...
          ²²²²²²²²²²²²²²²²²²
          1991 BMW E30 318is

Comment

Zo iemand een PV opstellen, maar zijn nummerplaten behouden kost enkel geld. Zo iemand z'n nummerplaten afpakken betekent vaak dat je het probleem erger maakt: die nummerplaten hangen namelijk normaal op een andere wagen, die plots ook niet meer ingeschreven kan worden, laat staan dat iemand die kan gebruiken om nieuwe platen te gaan halen. In zo'n scenario maak je van een probleem een groot probleem, en dat grote probleem kan vaak enkel opgelost worden door meer overtredingen te plegen.
            Dat is ook zo.

De vraag was hier echter, wat 'kunnen' de gevolgen zijn van niet-ingeschreven rondrijden. (stel met je eigen gewiste plaat een korte verplaatsing doen).

Dat is in ieder geval minder erg dan niet-ingeschreven 'blijven' rondrijden, gebruikmakend van de kentekenplaat van iemand anders. (bewust misbruik dus)

Dergelijke artikels werden in de wetgeving ingebouwd om volharders of mensen die duidelijk flagrant misbruik maken van de situatie, toch te kunnen aanpakken. En zeg nu zelf, dat moet voor sommigen nu eenmaal ook mogelijk zijn.

In uw voorbeeld gaan we er altijd van uit dat iemand ter goede trouw is (wat ook vaak het geval is, zo'n mensen hoeven idd niet zwaarder bestraft te worden), doch in een heel aantal andere gevallen betreft het gewoon mensen die lak hebben aan enige wetgeving (doe eens een controle in Brussel!!) en rustig hun ding doen. (net zoals rondrijden met niet-verzekerde voertuigen, wat mijn inziens itt niet-ingeschreven dus wel een 'crimineel' feit betreft) Je geeft ze een pv niet-inschrijving, maar ze kunnen wel rustig blijven rondrijden met de kentekenplaat op hun voertuig. Dan moet men nu eenmaal ingrijpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten

Je zou eens moeten weten wat die flikken allemaal mogen meemaken... Je zou er niet zo hard op afgeven.
              Understatement van de dag, moest het mogelijk geweest zijn, ik nodig iedereen die twijfelt eens uit een dagje/nachtje interventie mee te doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                Ik zeg niet dat het er niets aan de hand is he, en dat het moeilijk is om de situatie in te schatten en juist te handelen kan ik best ook begrijpen.
                Maar op sommige momenten denk je toch dat het anders had gekund, waarbij je je dan niet van de indruk kan ontdoen dat sommige maar al te graag dadelijk de minder vriendelijk weg bewandelene.
                Ok dit is voor discutie vatbaar, maar daar is een forum voor he

Zoals verder al gezegd ligt het grootste probleem in dit geval bij de wetgever, en zou een makkelijk systeem moeten zijn om mensen die zonder slechte bedoelingen toch even hun nr-plaat op een ander voertuig dienen te gebruiken dit mogelijk te maken.

Voor de rest zal het wel een discuttie blijven over hoe inschatting en indruk die men nalaat. Dus zullen we er maar over ophouden en even goede vrienden blijven.
                Ben ik dan gedurende een bepaalde periode "vriend-af" geweest ???

Comment

Sega, hoeveel agenten komen elke dag in contact met criminelen? Zéker niet het voetvolk dat een pechstrook afsluit of van de ene burenruzie naar de andere foutparkeerder rijdt...
                  Ik heb het dan ook over flikken en niet over smurfen.

Maar ik begrijp wat je bedoeld. Je moet heus niet denken dat ik me laat doen. Er zijn er zeker een hele hoop die een serieus stuk vriendelijker kunnen zijn. Volledig akkoord. Gewoon altijd dat geklaag over flikken en hoe slecht dat ze je behandelen... Terwijl ze dikwijls gewoon hun job doen. Je moet als flik eens vriendelijk iemand z'n paspoort vragen puur ter controle... Moord en brand omdat ze even hun pas moeten laten zien... Dwars liggen en moeilijk doen... Grellig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
                    Dat staat u zeker vrij, maar neem de wetgeving eens grondig bij de hand. Ik denk niet dat ik illegale pv's opmaak hoor, integendeel, de magistraten moedigen het aan

Ik denk dat volgende vrij duidelijk is:

]Artikel 36
                    ....
                    Pas op want voor je het weet ben je de boeman van het forum.

U legt mij dingen in de mond die ik niet gezegd heb. Ik heb gezegd dat het er op een andere manier aan toe zal gaan, maar niet wat u beweert.
                    Ik krijg en déjà vu gevoel.
                    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

En burenruzies oplossen en zatte mensen helpen daar wordt ge op den duur niet lastig van zeker. Voor mij zijn politie agenten in de eerste plaats mensen gelijk iedereen en als je uw even in een agent zijn plaats zet en realistisch nadenkt zou je heel vaak hetzelfde doen.

Ik woon in een "bedevaartsoord", wij worden heel het jaar door overspoeld door "toeristen". Vaak redelijk bejaarde mensen voor wie een autorit tot bij ons al een zware expeditie is. Parkeren is nog een grotere gruwel voor deze mensen maar vooral voor de medeweggebruikers. Op het eerste zicht moet een agent bij ons wat over de markt wandelen en naar iedereen is vriendelijk lachen. Maar al het gezaag van die oude mensen en dat steeds wederkerende probleem van foutparkeerders. Ik zou er eerlijk gezegd zot van worden ...

Om maar te zeggen dat je niet in het midden van de actie moet zitten om gezeik aan uwe kop te hebben als agent.
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

josenjef, het feit dat ik tevoren een agressieve dronkelap van straat heb moeten takelen met m'n ambulance, geeft me niet het recht of excuus om bij de volgende rit me bot en onbeschoft te gedragen tegenover de volgende patiënt.

Comment

josenjef, het feit dat ik tevoren een agressieve dronkelap van straat heb moeten takelen met m'n ambulance, geeft me niet het recht of excuus om bij de volgende rit me bot en onbeschoft te gedragen tegenover de volgende patiënt.
                          Maar als je de 3de aggresieve zatlap van die avond gaat ophalen zou ik het zelfs niet meer dan menselijk vinden dat je bot bent tegen die gast.

Ik vind het een beetje gemakkelijk kritiek te geven op hulpverleners en ordehandhavers, omdat dat echt jobs zijn die veel van een mens vergen. Ik zou het niet kunnen, ik stampte die zoveelste aggresieve zatlap van die avond gewoon in de ambulance denk ik
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                            Maar als je de 3de aggresieve zatlap van die avond gaat ophalen zou ik het zelfs niet meer dan menselijk vinden dat je bot bent tegen die gast.

Ik vind het een beetje gemakkelijk kritiek te geven op hulpverleners en ordehandhavers, omdat dat echt jobs zijn die veel van een mens vergen. Ik zou het niet kunnen, ik stampte die zoveelste aggresieve zatlap van die avond gewoon in de ambulance denk ik
                            Natuurlijk, en als je de kortaangebonden reacties van velen op het forum hier leest dan ben ik zeker dat van al die criticasters er geen 20% zou kunnen in aanmerking komen voor zo'n job. Niettegenstaande ze de "domheid" van politieagenten e.d. zo graag in het zonnetje zetten zouden ze zelf "met glans" stralen moesten ze proberen aan de ingangsexamens deel te nemen. Ook hun reacties spelen totaal geen rol op wat dan ook verkeerssituatie, alles en iedereen moet 'hun' goesting doen, daartegenover staat dan wel hun eis dat politieagenten altijd lankmoedig moeten zijn en Colgate tanden moeten tonen onder gelijk welke omstandigheid.

Comment

Will, josenjef, dat lijkt me vanzelfsprekend...

Een calltaker van pakweg de Telenet helpdesk krijgt ook elke dag stront over zijne bol. Ben je ervoor te vinden dat ie om 16u30 terug begint te schreeuwen?

Comment

Een calltaker van pakweg de Telenet helpdesk krijgt ook elke dag stront over zijne bol. Ben je ervoor te vinden dat ie om 16u30 terug begint te schreeuwen?
                                Maar die heeft dan wel enkel met verbaal geweld te maken, politiemensen maken dagelijks wel wat anders mee

Comment

Om eerlijk te zijn... Die kerels gooien dikwijls hun eigen ruiten in...

Probeer die gasten eens aan de lijn te krijgen... Eerst krijg je fantastisch deuntje van replica Wolfgang Amadeus Mozart en dan een keuze of 5 in welke taal je jezelf wil uitdrukken... Dan wederom wat klassiek geleuter en dan krijg je wel 8 opties () met wat je probleem juist is... Je probleem zelf zit er soms niet bij... Dan krijg je na nog wat 5'en en 6'en te horen dat alle lijnen bezet zijn... Even geduld... Dan neemt er eindelijk iemand op en dan stel ik m'n vraag... Krijg ik te horen dat ik niet juist zit en doorverbonden zal worden... Weer een deuntje... Leuk... (ik heb het ook al gehad dat ineens de verbinding verbreekt)

Iets later... Nog even geduld... Alle lijnen zijn momenteel in gebruik...

En euhm... 16u30 ?! Op een vrijdag moet je eens bellen om 16u. Veel succes !!!

Die kerel moet niet schreeuwen tegen mij... (ik zal dat ook niet doen tegen hem) maar die diensten (proberen) je al nijtig op te maken voorhand.

Tot zover de zware off-topic.

Comment

Ik ben er niet voor maar ik zie het wel als iets menselijks En daardoor veroordeel ik niet direct hun acties ook al lijken ze op het eerste gezicht dom. Bovendien moet je ook een onderscheid maken tussen een commercieel gebeuren en een hulpverlener die zich ten dienste stelt van de gemeenschap.

Een ambulance mag van mij door het rode licht rijden en een pizza bezorger niet, ook al eet ik graag warme pizza
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Indien niet-ingeschreven:

- Fiscaal Proces-verbaal wegens niet betalen taks ( bedraagt 300% van de oorspronkelijk te betalen taks, dus zeer aanzienlijk, wordt overgemaakt aan Douane.

- Pv niet-inschrijving voertuig (Parket), voertuig mag zich niet meer op de openbare weg bevinden, je kan dus niet meer verder rijden (tenzij takelwagen, ...)

- Inhouding (afschroeven dus) kentekenplaat wegens misbruik (Art 36 Kb 20/07/2001), deze wordt opgestuurd naar DIV voor schrapping. Je zal dus een nieuwe moeten aanvragen, of degene van wie je ze 'geleend' hebt, met alle gevolgen van dien
                                      Gelukkig bestaan er nog mensen die oren hebben naar het verhaal over de feiten...

Een andere wagen gekocht en mijn eigen voertuig meteen ter plaatse gelaten.
                                      Resultaat: de baan op met een wagen waarvan de papieren nog niet in orde waren.
                                      2 dagen later wordt ik geflitst. 140 op de autostrade
                                      Door omstandigheden raakt de papierwinkel maar niet in orde (ingevoerde wagen) en wordt ik drie weken later op de dag dat ik naar de keuring moet om de papieren eindelijk te regelen, opnieuw geflitst in dezelfde politiezone 135 op de autostrade

2 keer op één maand tijd geflitst met een wagen waarvan de nummerplaat niet overeenstemde met het voertuig... 2 keer wordt de boete om die reden meteen doorgestuurd naar het parket.
                                      Bij contactname met het kantoor van de bewuste politiezone wordt mij aangeraden zoveel mogelijk bewijzen in mijn eigen voordeel mee te sturen met het antwoordformulier.
                                      Zo gezegd, zo gedaan. Een begeleidende brief dat ik de snelheidsovertredingen niet in twijfel trek maar dat ik toch wel wil aantonen dat ik geen kwade bedoelingen had met de inschrijving van het voertuig en dat het lange aanslepen ervan buiten mijn wil om gebeurt is en dat ik dus geen "belastingontduiking" wou plegen door het voertuig nooit of veel later pas in te schrijven.

2 maanden later de papieren ontvangen van het parket met 2 boetes voor de snelheidsovertredingen en GEEN vervolging voor enige andere overtreding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flitser Bekijk Berichten
                                        Gelukkig bestaan er nog mensen die oren hebben naar het verhaal over de feiten...

Een andere wagen gekocht en mijn eigen voertuig meteen ter plaatse gelaten.
                                        Resultaat: de baan op met een wagen waarvan de papieren nog niet in orde waren.
                                        2 dagen later wordt ik geflitst. 140 op de autostrade
                                        Door omstandigheden raakt de papierwinkel maar niet in orde (ingevoerde wagen) en wordt ik drie weken later op de dag dat ik naar de keuring moet om de papieren eindelijk te regelen, opnieuw geflitst in dezelfde politiezone 135 op de autostrade

2 keer op één maand tijd geflitst met een wagen waarvan de nummerplaat niet overeenstemde met het voertuig... 2 keer wordt de boete om die reden meteen doorgestuurd naar het parket.
                                        Bij contactname met het kantoor van de bewuste politiezone wordt mij aangeraden zoveel mogelijk bewijzen in mijn eigen voordeel mee te sturen met het antwoordformulier.
                                        Zo gezegd, zo gedaan. Een begeleidende brief dat ik de snelheidsovertredingen niet in twijfel trek maar dat ik toch wel wil aantonen dat ik geen kwade bedoelingen had met de inschrijving van het voertuig en dat het lange aanslepen ervan buiten mijn wil om gebeurt is en dat ik dus geen "belastingontduiking" wou plegen door het voertuig nooit of veel later pas in te schrijven.

2 maanden later de papieren ontvangen van het parket met 2 boetes voor de snelheidsovertredingen en GEEN vervolging voor enige andere overtreding.
                                        Dan hebt ge geluk gehad, je had natuurlijk ook wat voorzichtiger kunnen rijden in de periode dat de inschrijving nog niet in orde was, dat had je dat allemaal kunnen vermijden.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          Dan hebt ge geluk gehad
                                          Dat of gewoon een bevoegd persoon die zijn verstand heeft gebruikt en wel degelijk heeft ingezien dat er geen kwaad opzet in het spel was omtrent de papieren. Er zijn dus toch nog mensen in uniform die menselijk kunnen zijn
                                          Niet dat ik daaraan twijfelde maar je zal in zo'n situatie maar zo'n regelneef tegen het lijf lopen ...

je had natuurlijk ook wat voorzichtiger kunnen rijden in de periode dat de inschrijving nog niet in orde was, dat had je dat allemaal kunnen vermijden.
                                          Tja, eerlijk gezegd was ik me van geen kwaad bewust tot ik eens ging googlen en op deze topic terecht kwam.
                                          Ik heb twee maanden met bang hart afgewacht naar de uitkomst van deze situatie

Comment

Working...
                                          X