Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijbewijs Quad

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Den Billie Bekijk Berichten
    Wat dat inschrijven betreft: wat is het verschil tussen inschrijven als landbouwvoertuig of als niet-landbouwvoertuig, behalve de andere nummerplaat?

Mag een sportquad zomaar ingeschreven worden als landbouwvoertuig? En zo ja, doe ik daar dan voordeel mee?
    ingeschreven als landbouwvoertuig mag je max. 45km/u rijden.
    voordeel doe je er dus nooit mee als je op de openbare weg wilt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door piet-snot Bekijk Berichten
      Ok, da's duidelijk. Inschrijven als niet-landbouwvoertuig dus

Comment

En hoe valt dat te controleren?

Rollenbank gelijk met de scooterkes in den tijd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SuperRace Bekijk Berichten
          En hoe valt dat te controleren?

Rollenbank gelijk met de scooterkes in den tijd?
          wel, als de flikken achter u rijden tegen 60 heb je't zitten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SuperRace Bekijk Berichten
            'k Zit ook met zo'n probleem:

Yamaha Grizzly 660cc, <400kg, maar wel boven de 15kW.
            Ingeschreven als landbouwvoertuig, dus er hangt een plaatje op van "40km". Hij is niet afgesteld ofzo, dus het ding haalt een goeie 100km.

Als ik bovenstaande tekst goed lees, volstaat mijn rijbewijs B niet?
            B-rijbewijs is voldoende
            Ik heb ni eens een B rijbewijs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door takke Bekijk Berichten
              Ik heb ni eens een B rijbewijs
              landbouwvoertuig?

Comment

nog ff uppen voor mensen die het ook willen weten die nog niet zo lang hun rijbewijs hebben

- voor gemotoriseerde 2-wielers zwaarder dan 125cc motorijbewijs nodig, minder of gelijk aan gewoon B-rijbewijs
                - al de rest met meer dan 2 wielen, dus 3 of 4 of ook B-rijbewijs.

Bv.:
                1) Quad B-rijbewijs, ook al is het 350 of 750cc.
                2) Piaggio MP3 (zo'n brommer/moto met 2 voorwielen en 1 achterwiel) ook B-rijbewijs.

Deze moeten echter verzekerd en ingeschreven worden als een moto, dus ook nr-platen van een moto maar je MOET een B-rijbewijs hebben.

belgië
                Dat van die B voor een quad dat wist ik wel, maar dat dat geld voor alles dat meer den 2 wielen heeft wist ik niet (zoals bij de Piaggio MP3)
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

landbouwvoertuig?
                  Staat ingeschreven als landbouwvoortuig met wit-rood plakken ja. Maar plakt niets op van max 45 ofzo, heb geen G rijbewijs, gaat een kleine 100..

Maar tis ook weeral ff geleden dat ik nog gereden heb.

Aangezien ik tegen september mijn autorijbewijs zal halen, ben ik van plan een kwad te kopen, wat zou dat kosten aan verzekering en taks ( voor pakweg een 350cc, op naam van de firma )

Comment

welk rijbenwijs voor quad

joe ik zou graag een grizzly 660 wille kopen voor mij voor te gaan werken en te gebruiken voor tuinaanleg en bosbouw nu het probleem is ik heb nog geen b rijbenwijs en zou je wel met een g rijbenwijs er mee mogen rijden of niet het is tog ingeschreven als landbouwvoertuig dus ?
                    groetjes brett

Comment

Volgens mij ist zo:

Als je hem met een rijbewijs G wilt besturen moet hij ingeschreven zijn als landbouwvoertuig ( dus met wit - rood platen ) en mag hij max 45 km/h rijden en dient hij te beschikken over een oranje zwaailicht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door takke Bekijk Berichten
                        Staat ingeschreven als landbouwvoortuig met wit-rood plakken ja. Maar plakt niets op van max 45 ofzo, heb geen G rijbewijs, gaat een kleine 100..
                        Dat kan wel eens ambetant worden bij een eventuele controle. Een quad ingeschreven als landbouwvoertuig dient aan een aantal voorwaarden te voldoen. (zoals beperkte snelheid, snelheidsplaatje, ...)

Vergeet ook niet dat het voertuig (goedkoop) verzekerd is als landbouwvoertuig (dus niet opgedreven), en bij een eventueel ongeval kan dit ernstige gevolgen hebben aangezien het voertuig bij snelheden van meer dan 45 km/ uur niet meer in die categorie kan ingedeeld worden en dus niet meer gedekt wordt door de verzekering. Ik hoop dat je nooit in een ongeval met gewonden betrokken raakt.
                        Last edited by ; 02/03/2009, 01:25.

Comment

Working...
                        X