Ik ben wel pro-variabele snelheden. Uiteraard is 160 tussen 7 's morgens en 8 's avonds not done. Echter de mogelijkheid om buiten deze uren 140-150 of zelfs 160 te mogen rijden moet volgens mij kunnen. Enkel vraagt dit een grote investering in aangepaste snelheids-aanduidingen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
160 km/h is beter
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk BerichtenBlijft bullshit, van 120 naar 160 neemt het gebruik niet toe met 33% ... en ookniet met 76%, of wat je ook bedoelt. Je moet ten eerste een gemiddelde nemen, omdat wagens nogal verschillend zijn, maar moderne diesels draaien dezelfde toeren tegen 120 als 160, enkel een vitesse hoger. En het verbruik is rechtstreeks afhankelijk van aantal toeren.
Wie zou er nu ook in 5e aan 120 rijden, als je een 6e versnelling hebt.
Voor de 2e maal: er zit een denkfoutje (een serieuze) in je redenering, als je zegt dat men evenveel gaat gebruiken door rapper te rijden.
(En ik denk dat jouw post niet ironisch was bedoeld.)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten1-0 voor jou
Bon, ik weet nimeer waarover dees gaat. Straks voetbal, he ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk BerichtenWa heeft de luchtweerstand daar nu mee te maken ? Dat is een factor, net zoals de kwaliteit van uw rubber en de bandendruk, en de gevoeligheid van uw schoenzool (genen zever) en weet ik veel wat nog ... om tot een uiteindelijk "verbruik" te komen.
Bon, ik weet nimeer waarover dees gaat. Straks voetbal, he ?
Erm, de luchtweerstand waartegen je moet vechten bij 160 km/h is toch pakken groter dan bij 120 km/h, wat automatisch tot een meerverbruik leidt? Het was enkel als reactie op jouw post ivm "het aantal toeren".
Da's ook maar 1 van de invloeden, dan. Zelfs als ik jouw redenering volg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenWeet je wat een grote investering vraagt? Duizenden flitspalen zetten!
Maar hey, die betalen zichzelf terug.
Variabele snelheidsborden niet
Misschien een tip: snelheid tijdelijk verlagen tot 100 tot ze genoeg geld bijeengespaard hebben voor variabele snelheidsborden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenMaar laat er nu net meer doorstroming en minder files zijn bij lagere snelheden.
Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk BerichtenDus ik ben: PRO 160 km/h met variabele aanduiding. Minder files, dus economisch efficiënt en een lager verbruik dat goed is voor de portemonnee.Last edited by Jerry; 15/06/2008, 18:51.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk BerichtenWie zou er nu ook in 5e aan 120 rijden, als je een 6e versnelling hebt.
Voor de 2e maal: er zit een denkfoutje (een serieuze) in je redenering, als je zegt dat men evenveel gaat gebruiken door rapper te rijden.
(En ik denk dat jouw post niet ironisch was bedoeld.)
Dat is, zo ergens kort samengevat, mijn punt.
Doei
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenIn deze discussie gaat het er niet om dat een wagen meer verbruikt aan 160 dan aan 120 kmh (dit is immers nogal logisch), maar wel dat sneller rijden de doorstroming vlotter doet verlopen. Door die betere doorstroom van het verkeer onstaan er minder accordeons, en het zijn die die zorgen voor een gigantisch meerverbruik in het totaalplaatje.
Een mooi, omgekeerd, voorbeeld is het verlagen van de snelheid in de Kennedytunnel. Het verlagen van de snelheid leidde tot een moeilijker doorstroom van verkeer, dus meer optrekken en remmen, en dus ook een hoger totaalverbruik van de passanten.
Bij een hogere maximumsnelheid verloopt het verkeer vlotter en zijn er minder fluctuaties in snelheid .. dus is het totaalverbruik lager.
Het feit dat een wagen meer verbruikt aan een hogere snelheid heeft hiermee (bijna) niks te zien.
Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk BerichtenKlopt. Maar ik bebrijp niet wat je hiermee wil zeggen. We rijden toch niet altijd zo? Misschien heb ik het gevoel gegeven met mijn post dat we met z'n allen 90 km/h moeten gaan rijden. Wel, integendeel. Ik vind die 160 km/h wel een goed idee maar dit in combinatie met variabele verkeersborden. Het is een vlottere doorstroming die leidt tot een lager verbruik, nog lager dan dat we nu met z'n allen 120 km/h rijden en in files zitten te tuffen. Het milieu kan mij persoonlijk nog maar weinig schelen. De wetenschappelijke consencus is er niet, of kun je niet betrouwen. Hetgeen wat voor mij telt is mijn portemonnee en economische vooruitgang.
Dus ik ben: PRO 160 km/h met variabele aanduiding. Minder files, dus economisch efficiënt en een lager verbruik dat goed is voor de portemonnee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenErm, de luchtweerstand waartegen je moet vechten bij 160 km/h is toch pakken groter dan bij 120 km/h, wat automatisch tot een meerverbruik leidt? Het was enkel als reactie op jouw post ivm "het aantal toeren".
Da's ook maar 1 van de invloeden, dan. Zelfs als ik jouw redenering volg
Vb. steek uw kop uit het raam, en uw verbruik ZAL hoger liggen bij 120, omdat je meer toeren moet maken om te kunnen accelereren met dat surplus aan weerstand.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk BerichtenIk heb me echt verkeerd uitgedrukt met die post. Ik wou gewoon Zero er op wijzen dat zijn stelling verkeerd was. Hier m'n verduidelijking voor TomT nog 'ns.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk BerichtenNope, want verbruik komt rechtstreeks uit het aantal toeren, luchtweerstand is een factor die reeds verwerkt is, als je tot die snelheid wilt komen.
Vb. steek uw kop uit het raam, en uw verbruik ZAL hoger liggen bij 120, omdat je meer toeren moet maken om te kunnen accelereren met dat surplus aan weerstand.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk BerichtenAja, en je kan 120 rijden in 5de, maar geen 160 ... dus mijn gemiddeld verbruik ligt hoger bij 120. Net omdat dat een acceleratievitesse is, en 6de = last floor. All passengers, step out of the elevator. Thank you.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk BerichtenDat is toch onzin. Uw toerental blijft bij een identieke snelheid ook identiek. Of er scheelt iets serieus met uw wagen. Als je bergop rijdt aan indentiek dezelfde snelheid als je bergaf rijdt zal uw toerental gelijk blijven uw verbruik echter niet, 't zou nogal wat zijn anders.
Ik bedoel ; meer weerstand = meer moeite om te kunnen acceleren, anders rijdt elke camion tegen 280 een berg omhoog
Er is nog een verschil tussen een snelheid hebben, een snelheid behouden, en tot een snelheid komen
Dat bedoel ik
Neem anders het voorbeeld van Jerre zijn hoofd, dat uit zijn dakraam steekt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk BerichtenJamaar, als je maar 120 rijdt, dan zet je hem toch in 6e bij 120???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk BerichtenNope, want verbruik komt rechtstreeks uit het aantal toeren, luchtweerstand is een factor die reeds verwerkt is, als je tot die snelheid wilt komen.
Vb. steek uw kop uit het raam, en uw verbruik ZAL hoger liggen bij 120, omdat je meer toeren moet maken om te kunnen accelereren met dat surplus aan weerstand.
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk BerichtenJaja, snelheid en toerental zijn gekoppeld
Ik bedoel ; meer weerstand = meer moeite om te kunnen acceleren, anders rijdt elke camion tegen 280 een berg omhoog
Er is nog een verschil tussen een snelheid hebben, een snelheid behouden, en tot een snelheid komen
Dat bedoel ik
Neem anders het voorbeeld van Jerre zijn hoofd, dat uit zijn dakraam steekt
Last edited by Jerry; 15/06/2008, 19:14.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk BerichtenBlijft bullshit, van 120 naar 160 neemt het gebruik niet toe met 33% ... en ookniet met 76%, of wat je ook bedoelt. Je moet ten eerste een gemiddelde nemen, omdat wagens nogal verschillend zijn, maar moderne diesels draaien dezelfde toeren tegen 120 als 160, enkel een vitesse hoger. En het verbruik is rechtstreeks afhankelijk van aantal toeren.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment