Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Tof! Ik ben net voorgekomen voor het inhalen over een plein (martelarenplein) en over een gearceerde strook. En nu dit...
Wanneer ga ik het toch 's leren...
Hola. Ik ben ooit eens tegengehouden door een combi omdat ik inhaalde over de middenstrook die eigenlijk een voorsorteerstrook was voor allerlei opritten en zijstraten (oeps) € 150. Als ik dat zo hoor van u, heb ik nog chance gehad.
Trouwens, ik heb gisteren weer eens de gevolgen kunnen dragen, de franzosen moesten écht een foto hebben van de bimmer blijkbaar. Mobiele flitser tegen 160 pal in men gezicht. Ik schat 154 reëel dus, waar 130 toegestaan is.
Tenzij ze nu een andere procedure toepassen als bij de vorige 15 keren zal ik deze wsl ook wel weer niet krijgen.
Maar goed, nu kun jij weer wat lachen met meerverbruik, boetes, en stress die je niet hebt
But then again: ik had ook geen stress,was anderhalf uur vroeger ter bestemming dan voorzien, ben niet in slaap gevallen en heb met plezier wat litertjes extra betaald om flink te kunnen doorrijden.
Franse oom heeft sinds kort dit in zijn wagen zitten:
Apparaatje dat werkt met GSM(GRPS) en GPS. Alle flitspalen van Frankrijk staan in het geheugen en via het gsm-abonnement wordt in real-time de locaties doorgegeven van de mobiele radars.
Enige wat je moet doen als je zelf passeert aan een mobiele radar, is op het knopje bovenaan duwen en dan wordt dat doorgegeven aan de centrale, die op zijn beurt de andere gebruikers verwittigt.
Franse oom heeft sinds kort dit in zijn wagen zitten:
Apparaatje dat werkt met GSM(GRPS) en GPS. Alle flitspalen van Frankrijk staan in het geheugen en via het gsm-abonnement wordt in real-time de locaties doorgegeven van de mobiele radars.
Enige wat je moet doen als je zelf passeert aan een mobiele radar, is op het knopje bovenaan duwen en dan wordt dat doorgegeven aan de centrale, die op zijn beurt de andere gebruikers verwittigt.
Aan de zielige klootzak die zich deze morgen om 06.00h in een donker hoekje had verstopt om mensen hun snelheid te controleren die vroeg naar hun werk gaan: sterf!
Voor het eerst in vier jaar geflitst aan ongeveer 80 waar je 70 mag.
blijkbaar staat er een nieuwe flitspaal op de e40 vlak voor Merelbeke, tussen Merelbeke en Wetteren.
Nog een jaar of 2 en we zitten met trajectcontrole opgescheept
Inderdaad, passeer daar net, die flitspalen (ter hoogte van de op/afritten met de R4/Merelbeke, eentje in elke richting) staan er nog maar sinds vandaag. 't Is daar altijd wel redelijk druk (spits) en nu gaat iedereen daar nog extra op de rem voor deze nieuwigheid
Inderdaad, passeer daar net, die flitspalen (ter hoogte van de op/afritten met de R4/Merelbeke, eentje in elke richting) staan er nog maar sinds vandaag. 't Is daar altijd wel redelijk druk (spits) en nu gaat iedereen daar nog extra op de rem voor deze nieuwigheid
Meestal heb je toch een redelijke constante snelheid, geen leuke bochten (tenzij de afritten ), en snelheden boven het wettelijke zijn overdag al helemaal geen pretje meestal.
Het kan, maar voor rijplezier zoek ik geen snelheden op
Ik weet niet of hij hier al tussen staat dus mijn excuses eventueel voor een dubbel bericht. Daarnet op de E19 Brussel-Antwerpen een vaste flitspaal zien staan ter hoogte van de oprit van Duffel (tussen afrit Duffel en het tankstation in Waarloos - ter hoogte van het bordje 400m tot het tankstation)
De eerste keer dat hij mij opvalt, dus ik vermoed nieuw geplaatst? Staat dus in de middenberm.
Net weer tegengehouden door een (nieuwe) anonieme wagen in Turnhout
Had deze nog nooit gezien... een peugeot break met nummerplaat YIR-??? (denk een 307 ?).
Nou jongeman, u bent gehaast ?
Niet echt meneer Nou, wij moesten toch behoorlijk gas geven om je bij te houden
Ik reed toch niet te snel ?(ik wou heel droog antwoorde: nie moeilijk met een peugeot maar swat ) Nee dat niet maar je ging wel vrij vlot door de bochten en dat vertrekken aan de lichten is ook niet hoe het hoort.
Zo overdreven was het toch niet Als er nu een kind zou oversteken (om half 1 ) zonder te kijken en u komt daar door de bocht gereden (steenweg op ravels, waar geen voetgangers zijn...), denkt u dan de reflex te hebben nog te kunnen stoppen ?
Wist niet metteen een antwoord en zei dan maar mja je hebt gelijk Papieren van de wagen en het rijbewijs aub meneer
Na controle van papieren enzo mocht ik doorrijden en kreeg ik een waarschuwing voor associaal rijgedrag
Ik reed van de ring (vanaf de miko zaten ze achter me) tot aan de brug van ravels, moet je mij eens vertellen waar er een gevaarlijk punt is op die weg, zonder te snel te rijden...
Nuja, boeit me niet echt, vond het opzich nog grappig... een half uur later toen ik nog eve terug moest zag ik ze staan naast 2 gasten met een brommertje op de brug van ravels
Hehe, ik heb ook 'geluk' gehad. Baan waar 50 is toegestaan (70 vroeger, maar vanwege het drukke fietsverkeer tijdens de schooluren...) Het was denk ik rond 11 uur 's nachts, m.a.w. niemand meer op de baan te bespeuren buiten 1 volkswagen passat vlak voor mij. Ik reed relax met men raampje op een kier maar die passat stonk abnormaal hard naar diesel. Dus ik dacht, ik zal hem maar even inhalen... Ik haal hem in (tegen 80-90), natuurlijk inneens een blauw flikkerlicht... Ik dacht, 'nu hebben ze me bij men kloten'. Politie agent komt naar de wagen, legitimeert zicht (vraagt geen papieren) legt uit waarom 'ie me tegenhield, ik zei natuurlijk omdat hij 'stonk'... enfin uiteindelijk mogen vertrekken zonder een boete. Ik natuurlijk héél blij, want ik weet goed genoeg, als hij me niet had tegengehouden, dat ik heel die baan lang tegen de 70 had blijven rijden. (Dan waren de gevolgen iets serieuzer geweest) Dus er zijn toch nog echte goede politie agenten! Heb hem achteraf nog thumbs up gegeven en hij flitste toch terug
Net weer tegengehouden door een (nieuwe) anonieme wagen in Turnhout
Als er nu een kind zou oversteken (om half 1 ) zonder te kijken en u komt daar door de bocht gereden (steenweg op ravels, waar geen voetgangers zijn...), denkt u dan de reflex te hebben nog te kunnen stoppen ?
Wist niet metteen een antwoord en zei dan maar mja je hebt gelijk
Comment