Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
    post editen, Astraatje, hij bedoelde het grappig
    Heb ik iets geschreven?
    BMW F30 316d Sportline - '13
    BMW Z3 1.8 -- '97
    --------------------------------------------------------------
    2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
    2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

post editen, Astraatje, hij bedoelde het grappig
      Ass-straatje is sowieso al te laat, kheb z'n post al gelezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
        Ass-straatje is sowieso al te laat, kheb z'n post al gelezen.
        BMW F30 316d Sportline - '13
        BMW Z3 1.8 -- '97
        --------------------------------------------------------------
        2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
        2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• huh? ik kan niet volgen

2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            Yep mijn vriendin klaagt altijd dat ik dichter nader op mijn voorgangers wanneer het ding op staat dan wanneer het niet opstaat.
            Idem hier Vandaag ook toen ik van Heusen richting Leuven bolde. Kwam er mij enen inhalen en ik naderde redelijk snel op m'n voorganger. En ik weigerde mijne CC af te zetten Alles kwam net mooi uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              Soms is het ronduit gevaarlijk.

Je nadert een tragere voorligger, en ondertussen in het vak naast je komt iemand anders je voorbij, en dan is het van "kan ik er nog langs zonder de cruise control af te zetten of niet"
              Dat is een kwestie van vooruitzien, als ik iemand wil voorbijgaan en het derde rijvak is vrij dan zet ik me op tijd op het middenvak en kan die achteropkomende ook maar een "efforken" doen en ook efkens uitwijken. Ik ondervind ook het fenomeen dat ir_fuel en josenjef voorhebben, nl. korter op de voorligger gaan komen als het 'nipt' wordt. In alle geval voor mij is cc onbetaalbaar, op zo'n 125 gezet, wat nog onder 120 reëel moet zijn denk ik, vooral op autosnelweg met relatief constante snelheid, als het verkeer met horten en stoten verloopt is het natuurlijk zoals janvkn zegt: de cc af. Als ik iemand voorbijga en het snelheidsverschil is niet "dat" dan zal ik wel ne keer optrekken tot 140/150 of zo om rap de baan vrij te maken voor 'gepresseerde' achterkomers. Gelukkig valt mijn cc daardoor niet uit, ik mag zelfs 30 sec. op het gas gaan alvorens hij uitvalt, op de rem is het natuurlijk direct uitgeschakeld.

Comment

• een cc mag wel op de gas gelijk reageren vind ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                  Dat is een kwestie van vooruitzien, als ik iemand wil voorbijgaan en het derde rijvak is vrij dan zet ik me op tijd op het middenvak en kan die achteropkomende ook maar een "efforken" doen en ook efkens uitwijken.
                  ik heb het over:

3 vakken

1e vak camions en autos aan 90-100
                  2e vak ikke aan 125
                  3e vak komt er ene af aan 140 ofzo

en ineens ene van vak 1 naar vak 2 voor mij aan 100 per uur

Comment

• Als je een flitspaal nadert die aan de andere kant van de weg staat. Je zou dus van voor geflitst worden, hoe ver van te voren kan die dan flitsen?
                    Ik zat er een meter of 50 voor en mijn voorligger ongeveer naast de paal toen hij af ging...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                      Als je een flitspaal nadert die aan de andere kant van de weg staat. Je zou dus van voor geflitst worden, hoe ver van te voren kan die dan flitsen?
                      Ik zat er een meter of 50 voor en mijn voorligger ongeveer naast de paal toen hij af ging...
                      Reed er niemand aan de andere kant?

Hoe ernaast reed hij? nog in beeld met zijn nummerplaat? Het is de radius van die streepkes waarin hij u kan pakken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        Reed er niemand aan de andere kant?

Hoe ernaast reed hij? nog in beeld met zijn nummerplaat? Het is de radius van die streepkes waarin hij u kan pakken.
                        Reed niemand aan de andere kant.

Ik weet niet hoe er naast hij reed... want het was donker.
                        Maar ik rem meestal pas 20 meter voor een flitspaal, al heel mijn leven, en ineens ging die af. Dus normaal gezien is het mijn voorligger... maar just to be sure, anders heb ik het wel redelijk vlaggen .

Comment

Reed niemand aan de andere kant.

Ik weet niet hoe er naast hij reed... want het was donker.
                          Maar ik rem meestal pas 20 meter voor een flitspaal, al heel mijn leven, en ineens ging die af. Dus normaal gezien is het mijn voorligger... maar just to be sure, anders heb ik het wel redelijk vlaggen .
                          Tsja, dat zal je leren he

Stwg op diest?

Comment

• Nee, 100 meter de grens over in Poppel. Goirle dus.

Maar ik ben 3 weken geleden ook al gepakt door die paal, die boete moet nog komen . Toen dacht ik dat die niet meer werkte omdat die al 10 jaar oud is ofzo... echt 1 van de eerste palen ooit.

Als ik nu weer gepakt ben op zo'n grote afstand word ik echt gek .

Comment

• normaal kunnen die palen niet in 2 richtingen pakken ze ...
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Nee, 100 meter de grens over in Poppel. Goirle dus.

Maar ik ben 3 weken geleden ook al gepakt door die paal, die boete moet nog komen . Toen dacht ik dat die niet meer werkte omdat die al 10 jaar oud is ofzo... echt 1 van de eerste palen ooit.

Als ik nu weer gepakt ben op zo'n grote afstand word ik echt gek .
                                Oh, holland.

Geen stress, uw rijbewijs kunnen ze dan al niet afpakken

Comment

lulkoek.
                                  Ik rijd zonder cruise control ook constante snelheid. Maar moet dan wel vaak m'n kilometerteller in de gaten houden en onbewust rekening houden met bergop en bergaf.
                                  Maar ik versta je hoor. Er zijn zo van die mensen die als je ze voorbijsteekt met cruise aan naast je hangen, dan weer traag vooruit gaan, dan weer achteruit, en weer vooruit, om dan dwaas naar je te kijken waarom je niet voorbijgaat. Die doen mee met de muziek op hun gaspedaal denk ik. Komt vaak voor, en waarschijnlijk rijd jij ook zo veronderstel ik dan.
                                  Je moet er eens op letten als je meerijdt hoe ergerlijk het is dat de chauffeur zijn snelheid niet aanhoudt. Als passagier voel je dat veel meer dan als chauffeur. Je wordt er zelfs mottig van eens je er op let. En dan zijn ze verbaasd dat hun auto relatief veel verbruikt.
                                  Mocht ik zo rijden, ik geraak nooit aan 5.5l. Ik heb dat voor de fun al eens geprobeerd
                                  En bovendien heb je gemiddeld gezien dezelfde snelheid. Maar meer verbruik.
                                  Je haalt een constantere snelheid met CC dan zonder en dus rij je per definitie zuiniger. Dit ontkennen heeft geen zin en is al genoeg aangetoond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                                    Je haalt een constantere snelheid met CC dan zonder en dus rij je per definitie zuiniger. Dit ontkennen heeft geen zin en is al genoeg aangetoond.
                                    Moderne CC's wel ja.

Oudere versies (van voor de drive-by-wire-tijd hadden geen echt positief effect op het verbruik)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                                      je mag counteren zo veel je wil, ik blijf erbij
                                      Elk zijn gedacht he

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        ik heb het over:

3 vakken

1e vak camions en autos aan 90-100
                                        2e vak ikke aan 125
                                        3e vak komt er ene af aan 140 ofzo

en ineens ene van vak 1 naar vak 2 voor mij aan 100 per uur
                                        In zo'n geval is het natuurlijk kut. Maar als men het verkeer iet of wat in het oog houdt kan men 'soms' wel afleiden aan de hand van hun gedrag dat er iemand nog zo'n kamikaze handeling wil uitvoeren, niettegenstaande het 2e rijvak ingenomen is. Dan is het zaak om goeie reacties en remmen te hebben. Zal hier nu niet beginnen van "ook goeie banden met de beste van voor of van achter... want daar gaat (terug) al een ganse discussie over in techniek... In alle geval, er bestaan zo'n kemels die zonder kijken van rijvak veranderen, ongeacht of ze kunnen of niet. Als ik van rijvak wil veranderen, bv. van 1e naar 2e en er komt iemand af die niet, zonder gevaar tenminste, zou kunnen uitwijken naar het 3e rijvak wegens opkomend verkeer dan zal ik zelfs geen aanstalten maken om voorbij te steken maar wel gewoon op de rem gaan om de anderen niet te hinderen. Als ik wil voorbijgaan en de chauffeur op het 2e rijvak zet zich spontaan op het 3e rijvak om mij vrije baan te geven dan is mijn eerste actie vriendelijk mijn polleken opsteken om die mens te bedanken. Zo'n iemand is het waard om bedankt te worden, zeker als men het aantal egoïstische zakken ziet die mordicus op het 2e rijvak rijden en blijven rijden, ongeacht het verkeer dat opgehouden wordt op alle drie de vakken, links omdat men ze niet voorbij mag, in het midden wegens zo'n personage en rechts omdat ze zenuwachtig willen proberen om de eerste voorbij zo'n geval te zijn. Als men soms op de autosnelweg zit kan men dat goed opmerken als men zo'n opstropping nadert en men komt van een iets hogere plaats waar men overzicht heeft op het 'lagere' verkeer, rechts een paar vrachtwagens, in het midden iemand die zich van niks of niemand iets aantrekt en daarachter is het een soort corrida om voorbij die 'bouchon' te geraken, veroorzaakt door één persoon notabene. Ergerlijk.

Comment

je mag counteren zo veel je wil, ik blijf erbij
                                          Elk zijn gedacht he
                                          Met CC kan je aan een steeds constante snelheid rijden want de inspuiting wordt automatisch aangepast om die snelheid te behouden, bergop meer inspuiting en bergaf minder. Zonder CC kan je inderdaad "misschien" zuiniger rijden als men het gaspedaal constant in dezelfde stand houdt zonder rekening te houden met het reliëf van de weg, bij bergop verlies je dan snelheid en bij bergaf zal je licht versnellen. Maar om zeker te zijn van echt zuinig te rijden moet je maar twee zaken in uw wagen monteren, 1. een ei om onder uw gaspedaal te leggen en 2. een regelvijs zodat je het gas met een toertje seffens kan doen toenemen....Plezant is natuurlijk anders, maar ieder zijn meug zei den boer en hij at het kind zijn pap uit.

Comment

Working...
                                          X