Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• nog veel meer mensen moeten dan minder met het aspect snelheid-en-geld-want-cameras rekening houden en rijden daardoor beter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
      Veel mensen worden dan moe achter het stuur en gaan minder opletten op de weg. En dan kan dat gevaarlijk worden...
      Ik vind dit juist chiller. Rustig cruisen met de benz I love it!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe Bekijk Berichten
        Ik vind dit juist chiller. Rustig cruisen met de benz I love it!
        Klopt, maar als jou aandacht verslapt, ... kan het minder chill worden.

Comment

• goh, het zit naast het topic zoals het maar zijn kan

maar wanneer, of hoe dikwijls, zit jij verdwaast achter je stuur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten

Tuurlijk, jongen! Niet elke zone is even streng hè

Ik geloof zo'n advocaat meteen. Kijk dit was mijn 1e voorkomen voor de politierechtbank. Ik had 170 (gecorrigeerd) gereden op de snelweg op een zaterdagavond. Dat grapje gaat me €275 (waarvan de helft met uitstel van 1 jaar, dus eigenlijk "slechts" €137,5 boete) en 14 dagen rijverbod kosten. De bijdrage aan het slachtofferfonds en de gerechtskosten komen daar nog bij. Voor de gerechtskosten draait de rechtsbijstand op trouwens.

Nu mag jij eens zeggen dat jij iemand kent die zonder advocaat gegaan is en die ongeveer voor dezelfde feiten een lichtere straf heeft gekregen

Dan tel ik er nog niet bij dat ik geen dag verlof heb moeten nemen zoals jij. Of me heb moeten opjagen over wat die rechter allemaal kon vragen en wat ik erop zou antwoorden...
            Goed, ik ken zo iemand, ikzelf namelijk.
            93 gereden waar ge 50 mocht. Zelfde boete gekregen als gij, maar slechts 8 dagen rijverbod.
            Dus ik doe beter dan uwe advocaat.

En daarbij, ge waart er zelf niet dus ge weet niet hoe zo'n politierechtbank werkt of hoe het eraan toegaat. Dan moet ge ook geen onzin gaan verkopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
              idem.
              Alleen in boetes, niet in brandstof.
              Als een cruise control bespaart op brandstof scheelt er iets aan je rijstijl.
              Als cruise control niet bespaart op brandstof scheelt er iets aan uw cruise control.

Comment

Klopt, maar als jou aandacht verslapt, ... kan het minder chill worden.
                Voor mij allesinds niet. Ik vind niet dat me aandacht verslapt. Ik vind dat het dan net beter word. Allez naar mijn gevoel toch.

Comment

Voor mij allesinds niet. Ik vind niet dat me aandacht verslapt. Ik vind dat het dan net beter word. Allez naar mijn gevoel toch.
                  Het is dubbel, langs de ene kant kan je je beter op de weg focussen omdat je minder op die teller moet letten. Langs de andere kant kan dit er net voor zorgen dat je aandacht net iets verslapt.

Voor mij alvast geen auto meer zonder snelheidsregelaar ...
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    Het is dubbel, langs de ene kant kan je je beter op de weg focussen omdat je minder op die teller moet letten. Langs de andere kant kan dit er net voor zorgen dat je aandacht net iets verslapt.
                    Het grote nadeel vind ik dat je er passiever door gaat rijden. Je gaat je snelheid minder dynamisch aanpassen aan de omstandigheden want je wil de ingestelde snelheid aanhouden, je wordt een beetje gereden. Daarom gebruik ik de CC ook meestal in omstandigheden waarbij ik zie dat ik toch een eindje aan dezelfde constante snelheid kan blijven rijden. Op een quasi lege autostrade is dit ideaal: geen last van een rechtervoet die onbewust wat te zwaar wordt, en je kan meer aandacht vrijmaken om ver vooruit te kijken. Bij drukker verkeer met veel snelheidsvariatie wegen de voordelen niet meer op tegen de nadelen, en zal ik de cc uitzetten en met de stroom meerijden.

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    Voor mij alvast geen auto meer zonder snelheidsregelaar ...
                    Idem. Het is op de meeste auto's ook helemaal geen dure optie, dus waar spreken we dan nog over.
                    AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                      Het grote nadeel vind ik dat je er passiever door gaat rijden. Je gaat je snelheid minder dynamisch aanpassen aan de omstandigheden want je wil de ingestelde snelheid aanhouden, je wordt een beetje gereden. Daarom gebruik ik de CC ook meestal in omstandigheden waarbij ik zie dat ik toch een eindje aan dezelfde constante snelheid kan blijven rijden. Op een quasi lege autostrade is dit ideaal: geen last van een rechtervoet die onbewust wat te zwaar wordt, en je kan meer aandacht vrijmaken om ver vooruit te kijken. Bij drukker verkeer met veel snelheidsvariatie wegen de voordelen niet meer op tegen de nadelen, en zal ik de cc uitzetten en met de stroom meerijden.
                      Ja bij druk verkeer is het zelfs gevaarlijk dat ding te gebruiken vind ik. Maar bij rustig verkeer is het voor mij echt een genot. Een maand in een wagen zonder heeft me geleerd dat het zelfs frustrerend wordt als je het gewoon bent van er 1 te hebben.
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Soms is het ronduit gevaarlijk.

Je nadert een tragere voorligger, en ondertussen in het vak naast je komt iemand anders je voorbij, en dan is het van "kan ik er nog langs zonder de cruise control af te zetten of niet"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          Soms is het ronduit gevaarlijk.

Je nadert een tragere voorligger, en ondertussen in het vak naast je komt iemand anders je voorbij, en dan is het van "kan ik er nog langs zonder de cruise control af te zetten of niet"
                          Yep mijn vriendin klaagt altijd dat ik dichter nader op mijn voorgangers wanneer het ding op staat dan wanneer het niet opstaat.
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• ik vind het eigelijk wle een must.

Met cruisecontrol:

130-140 ja set!
                            How waar ligt da cdke hier,rustig van een muziekske genieten

en cruisn

zonder:

120

strontverkeer

130

klootzak

140

dwaze linksrijders

150

kut waar stonde ze te flitsen? "zet q-music op"

160

Kut nu weer remmen voor nen dommen aap.

Comment

Veel mensen worden dan moe achter het stuur en gaan minder opletten op de weg. En dan kan dat gevaarlijk worden...
                              Ik snap echt niet de link tussen cruise en verzwakte aandacht. Dat wil dan zeggen dat alle aandacht van de meesten naar de snelheid alleen gaat? Angstwekkend hoor.
                              Ik heb nog nooit verslapte aandacht gehad door die cruise. Integendeel. Je moet nog oplettender zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                              Als cruise control niet bespaart op brandstof scheelt er iets aan uw cruise control.
                              lulkoek.
                              Ik rijd zonder cruise control ook constante snelheid. Maar moet dan wel vaak m'n kilometerteller in de gaten houden en onbewust rekening houden met bergop en bergaf.
                              Maar ik versta je hoor. Er zijn zo van die mensen die als je ze voorbijsteekt met cruise aan naast je hangen, dan weer traag vooruit gaan, dan weer achteruit, en weer vooruit, om dan dwaas naar je te kijken waarom je niet voorbijgaat. Die doen mee met de muziek op hun gaspedaal denk ik. Komt vaak voor, en waarschijnlijk rijd jij ook zo veronderstel ik dan.
                              Je moet er eens op letten als je meerijdt hoe ergerlijk het is dat de chauffeur zijn snelheid niet aanhoudt. Als passagier voel je dat veel meer dan als chauffeur. Je wordt er zelfs mottig van eens je er op let. En dan zijn ze verbaasd dat hun auto relatief veel verbruikt.
                              Mocht ik zo rijden, ik geraak nooit aan 5.5l. Ik heb dat voor de fun al eens geprobeerd
                              En bovendien heb je gemiddeld gezien dezelfde snelheid. Maar meer verbruik.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Verdorie, ze hebben me ook liggen gehad op zaterdag 27 september .

Geflitst aan 74 km/h in Nederland (Axel) op een baan waar ik maar 60 km/h mocht. Na correctie bedroeg de gemeten snelheid 71 km/h en moet ik 48 € boete betalen.
                                BMW F30 316d Sportline - '13
                                BMW Z3 1.8 -- '97
                                --------------------------------------------------------------
                                2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
                                2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• Mijn vader hebben ze ook geflitst, 116 waar ge 90 moogt op de R4 (ik denk zelfde plaats waar WB geflitst is)

Comment

Ik snap niet goe mensen "cc" gevaarlijk kunnen vinden? Ik rij meestal met cc omdat ik dat gewoon gemakkelijker vind.
                                    Internetten terwijl je aant het rijden bent, vind ik sowieso gevaarlijk! Of je dan in de cc zit, of gewoon in het openbare gedeelte bezig bent, maakt niet zoveel verschil vind ik!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
                                      Internetten terwijl je aant het rijden bent, vind ik sowieso gevaarlijk! Of je dan in de cc zit, of gewoon in het openbare gedeelte bezig bent, maakt niet zoveel verschil vind ik!
                                      -edit-

Last edited by Astraatje; 27/10/2008, 20:14.
                                      BMW Z3 1.8 -- '97

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vliegher Bekijk Berichten
                                        Mijn vader hebben ze ook geflitst, 116 waar ge 90 moogt op de R4 (ik denk zelfde plaats waar WB geflitst is)
                                        'k Ben dan nog geflitst met de Z3. Ik zo fier als een gieter toen ik de nummerplaat bekeek en dacht "joepie, 't is ik niet" tot ik de plaats las en me toen moest realiseren dat ik het wel geweest was. Dikke pech !
                                        BMW Z3 1.8 -- '97

Comment

• post editen, Astraatje, hij bedoelde het grappig

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Working...
                                          X