Mededeling

Collapse
No announcement yet.

boetes in Italië

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• boetes in Italië

heeft er al eens iemand een boete gehad voor te snel rijden in Italië of weet er iemand wat de gangbare tarieven zijn voor te snel rijden?

Kdenk niet dat je die zal krijgen.

Comment

ik bedoel als ze u op heterdaad betrappen en laten stoppen

Comment

Nu al bezig met de boete's? Misschien het beste dan om je gewoon aan de max. snelheid te houden?

Comment

ik zit al 5 weken in Italië en vroeg het mij gewoon af omdat ik nog geen enkele controle ben tegengekomen

Comment

Ik zou het ook graag weten,eind April gaan we ook naar Italië.
            Nu,een Italiaanse wagen is misschien een extra Joker.

Comment

als je in Italië 150 rijdt, ben je traag.

Trouwens, op sommige autosnelwegen mag je ook 150 dacht ik.

En idd, ik ben ook nog nooit controle tegengekomen. Wel een paar keer dat ik de politie voorbijsteek of omgekeerd (waarna ik volg), maar die doen dus echt niets

Comment

ja dat heb ik ook al gemerkt

die 150 regel is niet waar,ik heb het hier gevraagd aan verschillende mensen

voor italianen wordt hun rijbewijs ingetrokken vanaf 50 per uur te snel ongeacht autostrade of bebouwde kom,boete van ongeveer 300 euro,ze zitten hier wel met het puntenrijbewijs maar aan hun rijgedrag te zien is daar weinig van te merken

maar ze wisten de tarieven niet voor buitenlanders

Comment

Die mannen zijn echt te lui daar, iedereen rijdt meer als hij mag, zelfs als de flikke voorbij komen doen ze gewoon door. Zalig land
                  Maar als ze u tegenhouden ist wel prijs, direct betalen

Een overzicht:
                  • door rood rijden
                    min. € 137,- en max. € 258,-.
                  • verkeerd parkeren (binnen 5 meter van de hoek, bij fietspaden, zebrapaden etc)
                    min. 33,- en max. € 258,-.
                  • 10 km te hard rijden
                    min. € 33,-
                  • meer dan 40 km te hard rijden:
                    max. € 1.313,- (met evt. intrekking van het rijbewijs)
                  • onverzekerd rijden:
                    ruim € 521,- tot € 1.313,-.
                  • Bellen achter het stuur, zonder gordel rijden etc.
                  • min. € 68,- tot max. € 1.313,-.

Comment

Emigreren?

Comment

vroeger was de limiet in italie oplopend met je cylinderinhoud, maar je betaalde je wel blauw voor een wagen met meer als 2 liter

Comment

Er is verschil tussen gewone Poiltie en Carabinieri. De eerste zijn de goei, de tweede "sucken big time", kunnen niet lachen...

Fototje van vorig jaar :

Zegt natuurlijk niet veel maar die co-piloot flik hing maar met z'n arm uit het raam te zwaaien om sneller te gaan...

(Let op de snelheid en auto voor me...deden we voor meer dan 20 km, achteraf nog iets gedronken samen aan een reststop...)

www.perfectshine.be

Comment

Een tijdje terug gelezen in de Metro dat er een oude man van 83 met zijn porsche tegen 238 km/h geflitst was waar je 120 mocht. Hij was er vanaf gekomen met een boete van 450 euro Dus ik heb niet de indruk dat je je echt zorgen moet maken

Comment

Daarbij, ze doen niet echt moeite om zich te verstoppen, meestal staan ze met een duidelijk herkenbare politiewagen gewoon op de pechstrook, je ziet ze van ver staan
                            Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
                              Er is verschil tussen gewone Poiltie en Carabinieri. De eerste zijn de goei, de tweede "sucken big time", kunnen niet lachen...

Fototje van vorig jaar :

Zegt natuurlijk niet veel maar die co-piloot flik hing maar met z'n arm uit het raam te zwaaien om sneller te gaan...

(Let op de snelheid en auto voor me...deden we voor meer dan 20 km, achteraf nog iets gedronken samen aan een reststop...)

dat stickertje op je stuur.

Comment

Vorig jaar zijn Wannes en ik door Noord-Italië gevlogen richting Venetië en daarna terug.

Altijd 250+ op de Autostrada.

Nooit geen flikken of iets tegengekomen.

Comment

Als je zeker boetevrij wil rijden moet je in een Italiaanse wagen rijden

Sowieso is er een kleine pakkans. Maar (zie het voorbeeld van die bejaarde in zijn Porsche) er wordt weldegelijk soms geflitst.

Google: "Voor keren, achteruit rijden en ongeoorloofd wisselen van rijbaan bij tolstations en op de op- en afritten van autowegen worden hoge boetes geheven. Parkeerovertredingen, telefoneren zonder handsfree toestel, rijden zonder licht buiten de bebouwde kom en overtredingen van de maximumsnelheid worden met zeer hoge boetes bestraft." (bron)

Comment

Ter info: Alex Roy in de gumball die geëscorteerd wordt door de flikken in Italië

+ YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Vanaf 01:00 begint de fun

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                      Ter info: Alex Roy in de gumball die geëscorteerd wordt door de flikken in Italië

+ YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Vanaf 01:00 begint de fun
                                      Da was inderdaad zalig

Comment

"It's owkaay" typisch Italiaans.

Comment

Working...
                                        X