Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Die mannen zijn echt te lui daar, iedereen rijdt meer als hij mag, zelfs als de flikke voorbij komen doen ze gewoon door. Zalig land
Maar als ze u tegenhouden ist wel prijs, direct betalen
Inderdaad zalig land, vorig jaar reed mijn moeder nog een hele tijd (half uur ofzo) tegen 180-200 achter een Audi A6 en een Mercedes, mijn vader zo rustig tot 240 door van die lange bochten door de bergen...
ook ik behoor tot de 'gelukkige' Belgen.
Ik heb nl. een boete gekregen van maar liefst 101,85 euro .Dit op 21 sep 2008 In Firenze. Blijkbaar moet ik ergens op een rijstook/rijrichting gereden hebben met gelimiteerde toegang.
De brief is officieel in het Nederlands opgesteld.Ze geven me 20 dagen de tijd om de boete te betalen.
De brief is niet aangetekend verzonden.
Ik vind het wel een beetje K*T, ze melken blijkbaar graag de toeristen uit daar in Italie. Vele borden staan vol met tekens en Italiaanse woordenschat.
Ik ga in ieder geval NOOIT MEER OP VAKANTIE NAAR ITALIE, dit zijn maffiapraktijken, 9 maand later, ik weet niet eens meer waar mijn hotel is....Ik heb dat na 9 maand niet meer ....
Wie heeft hetzelfde voorval gehad, en wat heeft U gedaan?
Uw reactie of tips zijn van harte welkom juweeltje5@hotmail.com
ook ik behoor tot de 'gelukkige' Belgen.
Ik heb nl. een boete gekregen van maar liefst 101,85 euro .Dit op 21 sep 2008 In Firenze. Blijkbaar moet ik ergens op een rijstook/rijrichting gereden hebben met gelimiteerde toegang.
De brief is officieel in het Nederlands opgesteld.Ze geven me 20 dagen de tijd om de boete te betalen.
De brief is niet aangetekend verzonden.
Ik vind het wel een beetje K*T, ze melken blijkbaar graag de toeristen uit daar in Italie. Vele borden staan vol met tekens en Italiaanse woordenschat.
Ik ga in ieder geval NOOIT MEER OP VAKANTIE NAAR ITALIE, dit zijn maffiapraktijken, 9 maand later, ik weet niet eens meer waar mijn hotel is....Ik heb dat na 9 maand niet meer ....
Wie heeft hetzelfde voorval gehad, en wat heeft U gedaan?
Uw reactie of tips zijn van harte welkom juweeltje5@hotmail.com
groeten
Tja, ik heb mijn boete vanuit zwitserland (op doorreis naar italië) thuis gekregen bijna een jaar na de feiten.
Wij zijn al verschillende jaren naar italië geweest en daar nooit een boete gekregen.
Gewoon dokken, zo erg is dat nu ook weer niet zeker: 101,85€, komaan.
En als je daarvoor nooit meer naar Italië zou gaan, tja, beetje triestig argument. Misschien moet je de costa brava of consoorten proberen, daar is het waarschijnlijk veel leuker... (en er lopen waarschijnlijk vlaamse flikken rond die belgische nummerplaten niet opschrijven...)
Beetje serieus blijven hé. You do the crime, you do the time!!
voor de ene is 101 euro veel voor de andere weinig daar gaat het nu niet om
Ik vind het alleen teleurstellend dat dit 9 maand moet duren ! ik kan mij geen bewijs meer voorleggen waarom ik op dat tijdstip daar was.Misschien was ik op weg naar mijn hotel ,misschien niet,
het komt erop neer dat de toerist die de hoofdsteden bezoekt als sponsor worden uitgeroepen;Een gewone Italiaan begrijpt wat ze met die borden allemaal willen zeggen, een toerist die geen Italiano kent niet !
lijkt me duidelijk:
Every 40 seconds, a motorist in Florence receives a traffic violation according to figures recently released by city officials. Traffic police issue approximately 90 tickets every minute, 1,253 tickets a day.
The fines on these tickets average out to about 140 euro per year, per motorist, and they bring about 52 million to city hall each year, making it one of Italy's most heaviest fined cities. Local officials note that the amount of money that enters the municipal budget through traffic fines has tripled in the last 10 years.
Centre-right councilors in Florence argue that the city issues much too many traffic violations. ‘A city that counts some 365,000 residents, should not be issuing traffic tickets that amount to 52 million euro. Milan in comparison issues 81 million euro in traffic fines, but it is considerably bigger than Florence.'
Of the 859,959 traffic violations that issued by traffic police in 2008, 457,613 were issued to motorists who entered the limited traffic zones without the required permit; 250,415 were given to drivers who parked in no-parking zones; 22,904 were issued for speeding; and 7,700 were given for having run a red light.
The number of drivers found drunk has increased slightly as well. In 2008, police issued 303 drunk-driving violations, compared to 289 the previous year.
ik heb er meer dan 2000 euro geconsumeerd aan die week (we deden een rondrit in Toscani met een huurwagen, en in hotels overnachten)
dan nog eens 100 euro uitpersen , no way
Er zijn nog andere landen waar ze misschien een beter beleid voeren! dus Italie is letterlijk van mijn lijstje geschrapt!
puur geldklopperij als je het mij vraagt
ik las trouwens in andere forum, per camera die je passeerd krijg je een boete van min 95 euro, heb er 1 gelezen die er 10 gekregen had......NORMAAL???nee toch
ik heb er meer dan 2000 euro geconsumeerd aan die week (we deden een rondrit in Toscani met een huurwagen, en in hotels overnachten)
dan nog eens 100 euro uitpersen , no way
Er zijn nog andere landen waar ze misschien een beter beleid voeren! dus Italie is letterlijk van mijn lijstje geschrapt!
puur geldklopperij als je het mij vraagt
ik las trouwens in andere forum, per camera die je passeerd krijg je een boete van min 95 euro, heb er 1 gelezen die er 10 gekregen had......NORMAAL???nee toch
Toch een vrij bizar verhaal hoor. Wij hebben tijdens onze reis door italië nog nooit boetes gekregen. En wij rijden steeds tot in pienza, een stuk onder siena. Ieder jaar gaan we naar siena, firenze enz met onze wagen, en ik mag zeggen dat mijn rechtervoet soms wat doorhangt... en nog nooit een bonneke gekregen. Zoals ik al zei, wel al geflitst geweest in Frankrijk en Zwitserland, maar nog nooit in Italië.
Italië (en dan zeker de streek rond Pienza, Montipulciano enz) is een prachtland, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om NOOIT meer naar Italië te gaan door een domme boete van 101€. En idd, met 101€ kan je veel leukere dingen doen dan boetes betalen, maar degene die we hier krijgen liggen toch nog een pak hoger...
Toch een vrij bizar verhaal hoor. Wij hebben tijdens onze reis door italië nog nooit boetes gekregen. En wij rijden steeds tot in pienza, een stuk onder siena. Ieder jaar gaan we naar siena, firenze enz met onze wagen, en ik mag zeggen dat mijn rechtervoet soms wat doorhangt... en nog nooit een bonneke gekregen. Zoals ik al zei, wel al geflitst geweest in Frankrijk en Zwitserland, maar nog nooit in Italië.
Italië (en dan zeker de streek rond Pienza, Montipulciano enz) is een prachtland, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om NOOIT meer naar Italië te gaan door een domme boete van 101€. En idd, met 101€ kan je veel leukere dingen doen dan boetes betalen, maar degene die we hier krijgen liggen toch nog een pak hoger...
uw reis is misschien nog geen jaar geleden " lol "
tja is nochtans waar hoor zoek maar eens via google , je zal er vele commentaren vinden : restricted traffic zones florence
tijdens mijn verblijf had ik ook geparkeerd bij een geldautomaat.Ik had geen geld ingestoken. Ticket onder de wisser van een kleine 35 euro!
daarbij heeft HERTZ verhuurbedrijf ook nog eens 18 euro afgetrokken van mijn visa kaart, reden: administratiekosten (ze moesten mijn gegevens doorspelen aan de polis)
en zo verdiend iedereen wel een beetje he
ik wist van de administratiekosten dat hertz ging aanrekenen bij een boete. Daarom heb ik deze onder de ruitenwisser direct gaan betalen bij de bevoegde instanties.Ik meende dan dat er geen kosten gingen aangerekend worden gezien het ticket al betaald was, mar neen hoor.....toch nog een extraatje......
Goh , het kan nog gekker hoor: tijdens de paasvakantie zijn we met een mobilhome twee weken door schotland gereden. In Fort William parkeren we ons op een parking (dachten dat het de parking was van de supermarkt waar we heen gingen, maar het was een openbare parking achteraf gezien) waar je niet moest betalen, en we zetten ons in de rij naast een auto die er geparkeerd stond. We komen met de boodschappen aan en ik kan nog net verhinderen dat een blauwe vriend een sticker op mijn zijraam kleeft. (boetes zitten daar in een soort plastiekse (regen-schotland: snap je?) die ze op je raam kleven. Wat was nu het probleem: we stonden niet tussen de lijnen... Al eens geprobeerd met een mobilhome met dubbele achteras in een strook van een personenwagen te parkeren? En we hadden ons gewoon naast die auto gezet... die daar nu niet meer stond...dus die moet ook al niet tussen de lijnen gestaan hebben. Ik was ook serieus pissed (heb ze niet betaald-het was een gehuurde mobilhome dus ze gaan me als persoon niet tegenhouden aan de grens in de toekomst...) maar dat zal me niet weerhouden om er nog eens naartoe te gaan.
PS: de laatste Italië-reis was twee jaar terug.. ze zou wel heel lang onderweg zijn moest ik er nu nog één krijgen ...
Ik heb net even naar mijn advocaat gebeld.Hij zegt me, gewoon niet reageren noch betalen.Zeker niet omdat het per gewone post ging….
veel te laat volgens hem, dat ze maar op hun eieren zitten.
Een vriendin van mij die al meer dan 10 jaar in Italie woont zegt hetvolgende :
ze heeft wat opgezocht op het internet , en volgens haar hebben ze maar 150 dagen de tijd voor de inning…. :
Multe: valida la notifica anche oltre i 150 giorni
mercoledì 12 settembre 2007 by Finanziamenti
Una circolare emanata dal Dipartimento Pubblica Sicurezza del Ministero dell’Interno ha chiarito che anche per le multe per infrazioni al Codice della Strada la notifica di infrazione è valida anche quando raggiunge il destinatario oltre il termine previsto dalla legge (150 giorni), purché la Pubblica Amministrazione abbia spedito il plico prima di tale scadenza.
A partire quindi dal 20 Agosto le multe notificate oltre il termine dei 150 giorni, ma spedite prima di tale scadenza sono valide.
Una corsia preferenziale è una corsia riservata solo ed esclusivamente al trasporto pubblico (autobus, taxi) e ai veicoli di soccorso e di polizia. Queste corsie non possono essere mai utilizzate dai veicoli privati. La corsia preferenziale è indicata da segnaletica verticale di divieto di accesso.Il controllo degli accessi a questa corsia può avvenire attraverso dispositivo di controllo con foto camera o da personale della polizia.
ze ging ook eens haar Italiaanse advocaat raadplegen.Ik hou jullie op de hoogte !
Schrap Schotland dus ook maar Juweeltje en als je toch bezig bent Frankrijk ook. Wij hebben daar zo is een toffe agent gehad die iedere toerist opschreef die door het oranje reed. Er kwam toen een local naar ons die vriendelijk vertelde dat het daar dagelijkse kost was om wat toeristen gaan op te schrijven op dat punt
Als iedereen zijn verhaal hier gaat komen neerschrijven ga je gewoon moeten thuisblijven vrees ik
Schrap Schotland dus ook maar Juweeltje en als je toch bezig bent Frankrijk ook. Wij hebben daar zo is een toffe agent gehad die iedere toerist opschreef die door het oranje reed. Er kwam toen een local naar ons die vriendelijk vertelde dat het daar dagelijkse kost was om wat toeristen gaan op te schrijven op dat punt
Als iedereen zijn verhaal hier gaat komen neerschrijven ga je gewoon moeten thuisblijven vrees ik
nee Frankrijk schrap ik niet, daar kom ik teveel ....
ik pen gewoon neer wat ik hierover voel. Ik vind het totaal verwarrend hn verkeersbeleid en bovendien is 9 maand echt te lang !
Ik heb net even naar mijn advocaat gebeld.Hij zegt me, gewoon niet reageren noch betalen.Zeker niet omdat het per gewone post ging….
veel te laat volgens hem, dat ze maar op hun eieren zitten.
Een vriendin van mij die al meer dan 10 jaar in Italie woont zegt hetvolgende :
ze heeft wat opgezocht op het internet , en volgens haar hebben ze maar 150 dagen de tijd voor de inning…. :
Multe: valida la notifica anche oltre i 150 giorni
mercoledì 12 settembre 2007 by Finanziamenti
Una circolare emanata dal Dipartimento Pubblica Sicurezza del Ministero dell’Interno ha chiarito che anche per le multe per infrazioni al Codice della Strada la notifica di infrazione è valida anche quando raggiunge il destinatario oltre il termine previsto dalla legge (150 giorni), purché la Pubblica Amministrazione abbia spedito il plico prima di tale scadenza.
A partire quindi dal 20 Agosto le multe notificate oltre il termine dei 150 giorni, ma spedite prima di tale scadenza sono valide.
Una corsia preferenziale è una corsia riservata solo ed esclusivamente al trasporto pubblico (autobus, taxi) e ai veicoli di soccorso e di polizia. Queste corsie non possono essere mai utilizzate dai veicoli privati. La corsia preferenziale è indicata da segnaletica verticale di divieto di accesso.Il controllo degli accessi a questa corsia può avvenire attraverso dispositivo di controllo con foto camera o da personale della polizia.
ze ging ook eens haar Italiaanse advocaat raadplegen.Ik hou jullie op de hoogte !
Ik reis dit jaar al voor het 9de jaar naar Italie (Vooral Le Marche en Toscane) en nog nooit 1 boete gehad.
1 Keer geflitst in Zwitserland, maar ook niks aangehad.
Situatie in Firenze is bekend, maar 'k ben ook daar al 2 keer geweest en nog nooit
iets ongewoons ervaren.
Feit dat je dit allemaal doorkrijgt, heeft eerder te maken met het feit dat je een huurwagen reed, denk ik.
Die handelen hun administratie verder af natuurlijk. Met een belgische plaat had je't volgens mij niet aangekregen.
Ik zou in ieder geval ook niet betalen and see what happens.
Los van dit alles, blijft Italie voor mij hét vakantieland bij uitstek
ja opnieuw wat verder info uit Italie.
Blijkt volgens haar advocaat dat ze 150 dagen de tijd hebben voor de Italianen in te lichten en 360 dagen voor de buitenlanders….
maar we leven nu eenmaal in ons eigen land.Mijn advocaat zegt, niet betalen !
.Ze hebben nu voorlopig nog geen bewijs dat ik de brief daadwerkelijk gekregen heb.Dus ik betaald niet!
Ik reis dit jaar al voor het 9de jaar naar Italie (Vooral Le Marche en Toscane) en nog nooit 1 boete gehad.
1 Keer geflitst in Zwitserland, maar ook niks aangehad.
Situatie in Firenze is bekend, maar 'k ben ook daar al 2 keer geweest en nog nooit
iets ongewoons ervaren.
Feit dat je dit allemaal doorkrijgt, heeft eerder te maken met het feit dat je een huurwagen reed, denk ik.
Die handelen hun administratie verder af natuurlijk. Met een belgische plaat had je't volgens mij niet aangekregen.
Ik zou in ieder geval ook niet betalen and see what happens.
Los van dit alles, blijft Italie voor mij hét vakantieland bij uitstek
als ik het ergens goed gelezen heb, hebben ze sinds nog maar een klein jaar camera's hangen waar je niet mag rijden.Van zodra je er passeert word er een foto genomen.Dus de pakkans is enorm! in Firenze alleen is er om de 42 seconden een bekeuring, gemiddeld 140 euro, levert jaarlijks kassa kassa van 52 milj, euro!!! en dit terwijl er slecht 380.000 inwoners zijn ....zegt genoeg over de melkerij nie?
Comment