ik heb vroeger eens gezien dat wanneer je met een bic of iets met een punt in de hoek van je zijruit moest kloppen en dan zou het glas breken. En dan daaruit zwemmen (als je ertussen geraakt)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Auto te water: what to do?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichtenik heb vroeger eens gezien dat wanneer je met een bic of iets met een punt in de hoek van je zijruit moest kloppen en dan zou het glas breken. En dan daaruit zwemmen (als je ertussen geraakt)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichtenmanuele ruitenheffers zijn hier in het voordeel! En rondrijden met het schuifdak open heeft ook zo z'n voordelen (tenzij je op je dak terecht komt in het water natuurlijk, dan gaat het alleen maar nog wat sneller)
Waat iemand of dat waar is?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten@Cayenne: een electrisch circuit zou daar normaal voor beveiligd moeten zijn => zie ook lampen die blijven branden onder water (maakt het voor ons makelijker wrak te lokaliseren), en dan buitenzwemmen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk BerichtenDus ik zou strikt gezien gewoon m'n kap kunnen opendoen? (puur theoretisch?), en dan buitenzwemmen
Maar ik denk dat de Wet van Pascal en Boyle & Mariotte daar iets voor gaan tussen steken
Da mechanisme kan die waterdruk niet verzetten denk ik...
In uw geval volstaat een Stanley Cuttermes dus als evacuatietool
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk BerichtenJa
Maar ik denk dat de Wet van Pascal en Boyle & Mariotte daar iets voor gaan tussen steken
Da mechanisme kan die waterdruk niet verzetten denk ik...
In uw geval volstaat een Stanley Cuttermes dus als evacuatietool
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenIk heb ooit eens horen zeggen dat de electricische ruiten tot een bepaald niveau spatwaterdicht moeten zijn en je die normaal gezien tot x-min na onderdompeling nog zouden moeten werken.
Waat iemand of dat waar is?
Nu ja, ik weet dat hier in het dorp (toch al enkele jaren terug) toen er overstroming was eene man dacht dat hem er toch door zou kunnen en met den auto verder was gerden in het water. Tot zijnen auto stil viel en het water d'r in binnen kwam (stond ongeveer 1 meter hoog water).
Die mens zijn ruiten gingen dus niet meer open en zijn deuren gingen niet meer van 't slot, de brandweer is hem uit zijnen auto gaan halen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk BerichtenUwen bic drijft al ergens ter hoogte van uw hoofdsteun tegen dat gij daar aan gaat denken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten]Mijn vraag: wie heeft er een dergelijk hamertje/cutter binnen handbereik?
ben dan ook brandweerman/verpleger
ben me ook steeds bewust van de nooduitgang
alleen te hopen dat het hamerke nog ligt waar jet het verwacht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk BerichtenEr ligt in elke auto van de familie in het handschoenkastje een zakmes. dus ik weet altijd wel iets te vinden
Comment
-
-
Vanaf komende zomer woon ik op 100 meter van de Schelde. Interessant topic.
Edit:
Waar vind je dergelijke hamertjes eigenlijk?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichtengezellig bij een routinecontrole
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichteneen zakmes is toch geen verboden wapen?
@bikefreak : http://www.halfords.be/BE/Auto/Catal...oductId=207015
@verdokenfreak : electrische ramen + water = big nonoMini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenVanaf komende zomer woon ik op 100 meter van de Schelde. Interessant topic.
Edit:
Waar vind je dergelijke hamertjes eigenlijk?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Verdoken freak Bekijk BerichtenTop Gear testte dat ooit uit en ik denk dat je zo snel mogelijk de deur moet open doen.. al weet ik het niet meer eigenlijk...
Je kan toch ook gewoon raampje naar beneden laten zakken en langs daar naar buiten zwemmen???
Comment
Comment