Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto te water: what to do?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik heb vroeger eens gezien dat wanneer je met een bic of iets met een punt in de hoek van je zijruit moest kloppen en dan zou het glas breken. En dan daaruit zwemmen (als je ertussen geraakt)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
      ik heb vroeger eens gezien dat wanneer je met een bic of iets met een punt in de hoek van je zijruit moest kloppen en dan zou het glas breken. En dan daaruit zwemmen (als je ertussen geraakt)
      Uwen bic drijft al ergens ter hoogte van uw hoofdsteun tegen dat gij daar aan gaat denken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
        manuele ruitenheffers zijn hier in het voordeel! En rondrijden met het schuifdak open heeft ook zo z'n voordelen (tenzij je op je dak terecht komt in het water natuurlijk, dan gaat het alleen maar nog wat sneller )
        Ik heb ooit eens horen zeggen dat de electricische ruiten tot een bepaald niveau spatwaterdicht moeten zijn en je die normaal gezien tot x-min na onderdompeling nog zouden moeten werken.

Waat iemand of dat waar is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
          @Cayenne: een electrisch circuit zou daar normaal voor beveiligd moeten zijn => zie ook lampen die blijven branden onder water (maakt het voor ons makelijker wrak te lokaliseren)
          Dus ik zou strikt gezien gewoon m'n kap kunnen opendoen? (puur theoretisch?) , en dan buitenzwemmen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten
            Dus ik zou strikt gezien gewoon m'n kap kunnen opendoen? (puur theoretisch?) , en dan buitenzwemmen
            Ja

Maar ik denk dat de Wet van Pascal en Boyle & Mariotte daar iets voor gaan tussen steken

Da mechanisme kan die waterdruk niet verzetten denk ik...

In uw geval volstaat een Stanley Cuttermes dus als evacuatietool

Comment

Ja

Maar ik denk dat de Wet van Pascal en Boyle & Mariotte daar iets voor gaan tussen steken

Da mechanisme kan die waterdruk niet verzetten denk ik...

In uw geval volstaat een Stanley Cuttermes dus als evacuatietool
              M'n pa had vroeger altijd een duikersmes (was vroeger duiker bij de brandweer). Toch maar es vragen waar em da gelaten heeft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                Ik heb ooit eens horen zeggen dat de electricische ruiten tot een bepaald niveau spatwaterdicht moeten zijn en je die normaal gezien tot x-min na onderdompeling nog zouden moeten werken.

Waat iemand of dat waar is?
                Ik zou het niet weten, maar spatwaterdicht wil toch zeggen dat het tegen waterspatten kan, maar NIET dat het tegen onderdompeling in water kan he??

Nu ja, ik weet dat hier in het dorp (toch al enkele jaren terug) toen er overstroming was eene man dacht dat hem er toch door zou kunnen en met den auto verder was gerden in het water. Tot zijnen auto stil viel en het water d'r in binnen kwam (stond ongeveer 1 meter hoog water).
                Die mens zijn ruiten gingen dus niet meer open en zijn deuren gingen niet meer van 't slot, de brandweer is hem uit zijnen auto gaan halen.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Uwen bic drijft al ergens ter hoogte van uw hoofdsteun tegen dat gij daar aan gaat denken
                  Er ligt in elke auto van de familie in het handschoenkastje een zakmes. dus ik weet altijd wel iets te vinden

Comment

Ik ga denk ik ne cabrio kopen, en hopen dat door de inslag en de druk de kap vanzelf een stuk opent!

Comment

]Mijn vraag: wie heeft er een dergelijk hamertje/cutter binnen handbereik?
                      ikke

ben dan ook brandweerman/verpleger
                      ben me ook steeds bewust van de nooduitgang

alleen te hopen dat het hamerke nog ligt waar jet het verwacht

Comment

Er ligt in elke auto van de familie in het handschoenkastje een zakmes. dus ik weet altijd wel iets te vinden
                        gezellig bij een routinecontrole

Comment

Ik heb al jaren zo'n Life Hammer in mijn auto zitten en perfect binnen handbereik. Ene kant is het hamertje en met de andere kant kan ik mijn gordel doorsnijden.

Dit dus :

Last edited by Fred; 15/01/2008, 17:24.
                          Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

Mijn ouders hebber er eentje liggen voor 2 auto's
                            Het ligt dan nog niet in de auto. Mijn vader zegt dan nog: dat kan mij nooit overkomen Hij doet anders wel 100 000 KM op een jaar en vaak 's avonds
                            Nuja, kopen zullen ze het moeten doen!

Comment

Vanaf komende zomer woon ik op 100 meter van de Schelde. Interessant topic.

Edit:
                              Waar vind je dergelijke hamertjes eigenlijk?
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                                gezellig bij een routinecontrole
                                een zakmes is toch geen verboden wapen?

Comment

En dan heb je safetyglass voor de 'veiligheid':

+ YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Top Gear testte dat ooit uit en ik denk dat je zo snel mogelijk de deur moet open doen.. al weet ik het niet meer eigenlijk...

Je kan toch ook gewoon raampje naar beneden laten zakken en langs daar naar buiten zwemmen???

Comment

een zakmes is toch geen verboden wapen?
                                      Dat is het zeker niet, mag dan ook vervoerd en gedragen worden

@bikefreak : http://www.halfords.be/BE/Auto/Catal...oductId=207015

@verdokenfreak : electrische ramen + water = big nono
                                      Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                        Vanaf komende zomer woon ik op 100 meter van de Schelde. Interessant topic.

Edit:
                                        Waar vind je dergelijke hamertjes eigenlijk?
                                        in de autobussen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Verdoken freak Bekijk Berichten
                                          Top Gear testte dat ooit uit en ik denk dat je zo snel mogelijk de deur moet open doen.. al weet ik het niet meer eigenlijk...

Je kan toch ook gewoon raampje naar beneden laten zakken en langs daar naar buiten zwemmen???
                                          welcome the the 21st century

Comment

Working...
                                          X