Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waterstof

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • bobo
    replied
    nee, wel voor (zware) industrie/chemie dat nood heeft aan hoge temperaturen

    Leave a comment:


  • Tommie1
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten


    voor auto's he
    En voor vrachtwagens gaat dit ook niet lukken...

    Leave a comment:


  • bobo
    replied


    voor auto's he

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    De federale waterstofstrategie promoot waterstof als het nieuwe wondermiddel qua energietransitie. De gevaren zijn hoger dan de voordelen.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    eu pusht groene waterstof, lukt alleen aan de subsidie-uier

    https://opiniez.com/2022/06/19/eu-pu...rdinand-meeus/

    Leave a comment:


  • Moeftie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Waterstof is een belachelijke hype.

    Het is onwaarschijnlijk onduurzaam.


    Ik krijg er het schijt van.
    De enige échte duurzame oplossing voor transport op lange termijn is electriciteit.
    Altijd leuk om terug te kijken naar “voorspellingen” of oude wijsheden. Discussie over waterstof is nog niet ten einde. Maar elektriciteit lijkt het toch te winnen. Ook voor vrachtwagens en bussen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Een tank die 300 liter inneemt, en waar je 200km ver mee komt.



    efficiëntie
    en vooral grappig als je weet dat een volle tank maar 1 week meegaat bij stilstand

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Ik denk dat je wel wat betere argumenten gaat nodig hebben.

    Ga anders eens met Pecquer in discussie over elektriciteit vs. waterstof

    Dat pecquer een verwoed waterstof voorstander is is al lang duidelijk.


    spijtig.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Ik denk dat je wel wat betere argumenten gaat nodig hebben.

    Ga anders eens met Pecquer in discussie over elektriciteit vs. waterstof

    Leave a comment:


  • tuscani
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    KdG is ermee op TV geweest eergisteren, dat rot busje heeft amper 1/3 van het vermogen

    woooooeeeehoew zeggen we dan, zeker met die schrale duurzaamheid.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    werkte daar in 93
    heb je de chloor/waterstofkant gedaan of de polyolefinen (oude of nieuwe fabriek) ?
    Ik meen dat dat de polyolefinen waren. Men produceerde er in alle geval plastieken korrels die dan als basis moesten dienen voor verdere productie. 't Zit wel al ver in mijn geheugen want dat is al meer dan 6 jaar geleden.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Nieuw type waterstoftank verdubbelt actieradius

    HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Als het al 200km was bij die van KDG... ik dacht iets meer dan 100km, en een top van met moeite 120.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door toto Bekijk Berichten
    En ze zijn nog altijd geen millimeter opgeschoten.

    Een tank die 300 liter inneemt, en waar je 200km ver mee komt.



    efficiëntie

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    bmw is al 30 jaar bezig met het ontwikkelen van een wagen op waterstof
    En ze zijn nog altijd geen millimeter opgeschoten.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    KdG is ermee op TV geweest eergisteren, dat rot busje heeft amper 1/3 van het vermogen

    woooooeeeehoew zeggen we dan, zeker met die schrale duurzaamheid.

    Echt schaamtelijk.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Moest men nu eens de immense (you have no idea...) investeringen, die men nu in het ontwikkelen van die waterstoftechnologie pompt, eerder richten naar de ontwikkeling en evolutie en efficiëntieverhoging van elektriciteitskracht en elektriciteitsopslag...

    Achja... vroeg of laat wreekt het zich toch.

    Ik geloof er geen zier in. Het is véél te ingewikkeld, die technologie. We gebruiken al meer dan 100 jaar alternatieve energie. Die gaan we gewoon laten voor wat het is, en onze 'gok' inzetten op iets waar we totaal niets van kennen, én waarvan we weten dat het ons onwaarschijnlijk veel poen gaat kosten?

    Het probleem waar we voorstaan is geen vraagstuk van chemische formuletjes, het is een vraagstuk van duurzame, goedkope, en vooral eenvoudige energie.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    KdG is ermee op TV geweest eergisteren, dat rot busje heeft amper 1/3 van het vermogen

    woooooeeeehoew zeggen we dan, zeker met die schrale duurzaamheid.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Als we nu eens allemaal 500 euro in de open haard gooien?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten

    "Een auto op waterstof is absoluut de optimale oplossing op lange termijn.


    Leave a comment:

Working...
X