Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probs met roetuitstoot op keuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door BMWFREAK Bekijk Berichten
    ik zou mijn motor eens laten checken, normaal hebben die tdsjes weinig problemen met roetuitstoot.
    mijn tdsje had ook een probleem... spoog olie maar dat kwam door een andere reden...
    ----> andere motor
    what he said

mijne raakt daar ook zonder problemen door, nu als hij mooi warm staat na een lange rit ofzo, geef ik wel eens goed gas door (maximum 3500 rpm) en dan zie je soms toch een mooi wolkje, doe dat keer of 2 na elkaar en je gaat geen wolkje meer zien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWFREAK Bekijk Berichten
      ik zou mijn motor eens laten checken, normaal hebben die tdsjes weinig problemen met roetuitstoot.
      mijn tdsje had ook een probleem... spoog olie maar dat kwam door een andere reden...
      ----> andere motor
      Waarschijnlijk dat motor ontluchtingsfiltertje bovenop de motor niet vervangen ?? Bij LandRover Freelander Td4 (BMW M47 motor) stond dat ook niet in het onderhoudsschema. Na jaren kwamen de problemen veroorzaakt door het niet vervangen van dit filtertje boven water. Nu moet dit filter om de 30.000 km vervangen worden. Naar het schijnt zou BMW nu een systeem ontwikkeld hebben in de vorm van een soort van diabolo (twee met de punt op elkaar staande soort trechtertjes) dat alles maar om de zoveel km moet gereinigd worden en niet langer vervangen. Heb daar indertijd nog een thread voor geopend om de eigenaars van BMW's hierop attent te maken.

In bijlage een paar foto's, 1. van een Freelander waarvan het filter (nog) niet vervangen was, 2. hoe het oude filter er na ongeveer 30.000 km uitzag en 3. hoe een nieuw filter er uitziet.
      Bijgevoegde Bestanden

Comment

Het was vandaag weer zover; 4,66 roetuitstoot op de Schaal Van Richter J wat gaan we er nu weer aan doen ? Hoorde iets van de wagen stationair te laden draaien en een paar keren enkele seconden de tuinslang in de uitlaat en flink gas geven zodat het water met roet er uit spuit. Vond dit wel grappig klinken maar toch net iets te gevaarlijk mijnsinziens. Begin van al die keuringstoestanden een beetje misselijk te worden eerlijk gezegd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nobeats2003 Bekijk Berichten
          Het was vandaag weer zover; 4,66 roetuitstoot op de Schaal Van Richter J wat gaan we er nu weer aan doen ? Hoorde iets van de wagen stationair te laden draaien en een paar keren enkele seconden de tuinslang in de uitlaat en flink gas geven zodat het water met roet er uit spuit. Vond dit wel grappig klinken maar toch net iets te gevaarlijk mijnsinziens. Begin van al die keuringstoestanden een beetje misselijk te worden eerlijk gezegd

+ YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten

+ YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

lol, ma WTF

Comment

Ik haalde tss de 7 en de 8 meter

Comment

allé Fiat Ducato met 2.8 idTD motor haalt zo'n hoge waardes niet eens, die is daar altijd door zonder enige opmerking, die rookt even bij de start en dat is alles en die heeft er ondertussen 180k km opzitten.

Regelmatig beke meer gas geven ipv altijd maar rond die 2000 toeren blijven te hangen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten

+ YouTube Video
                  schitterend lijkt me een geweldige oplossing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nobeats2003 Bekijk Berichten
                    er zijn busjes om bij de brandstof te kappen dat dat minder wordt.

en 4,66 valt nog mee, dat is al minder dan onze 28

Comment

Als je terug naar de schouwing rijdt blijf dan gewoon in 2e (of 3e) staan en laat de motor tot tegen de rode zone draaien, veel van uw roet zal dan wel weg zijn.

Comment

Working...
                      X