Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Marly: waarheid of verkoopspraat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Marly: waarheid of verkoopspraat?

Ik zat gisteren in een oude AW te bladeren toen ik verschillende advertenties zag van Marly.

Marly maakt vele producten,maar blijkt vooral bekend omwille van zijn additieven.

Die flesjes moet je om de 5000km bij je benzine of diesel gieten en zo blijft je motor optimaal en schoon functioneren. Het vermogen zou zelfs wat omhoog gaan, bij sommige producten.

Fact of fiction vroeg ik me af.

Ben niet van plan direkt zoiets te gaan kopen, maar kvroeg t me gewoon af of mensen hier ervaring mee hadden.

bvb:

Vorig weekend stonden ze bij het benzinestation reclame te maken voor producten van Wynn's.

Comment

écht niemand?

Comment

ik zal volgende week eens proberen te zien wat de resultaten waren van een project dat bezig was op school; de bedoeling was een aantal vermogenmetingen en dergelijke te doen als studie voor wynn's additieven...

Comment

Die flesjes werken wel.

Een dik jaar geleden deed de motor van mijn wagen nogal vreemd bij stationair toerental: die bleef verre van constant, ook niet mét warme motor. 'k Had de twee volgende tankbeurten dan zo'n flesje van Marly derbij gekapt, en 't probleem was van de baan.
          Dus ik denk dat die reinigende additieven wel hun effect hebben.
          Life's too short. Not to. Live it.
          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Ook in uw portemonnee want veel besparen doe je dan niet echt...
            www.perfectshine.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
              Ik zat gisteren in een oude AW te bladeren toen ik verschillende advertenties zag van Marly.

Marly maakt vele producten,maar blijkt vooral bekend omwille van zijn additieven.

Die flesjes moet je om de 5000km bij je benzine of diesel gieten en zo blijft je motor optimaal en schoon functioneren. Het vermogen zou zelfs wat omhoog gaan, bij sommige producten.

Fact of fiction vroeg ik me af.

Ben niet van plan direkt zoiets te gaan kopen, maar kvroeg t me gewoon af of mensen hier ervaring mee hadden.

bvb:

http://www.marly.com/catalogue/produ...?productId=245

In mijn 635 gebruik ik telkens een scheutje Marly omdat ik ook van verschillende mensen vernomen had dat het goed zou zijn voor de motor ... of het ook effectief zo is weet ik niet maar ik blijf dat daar rustig in kappen

kost misschien 7€ voor een flesje en daar doe je een half jaar mee
              1963 Land Rover Series IIa
              1994 Mercedes SL320
              2015 Land Rover Discovery SDV6
              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

gebruik al jaren Marly (C2i voor bij de brandstof en nog iets voor bij de olie ) , je merkt het verschil vooral bij koudstart : zonder Marly duidelijk meer mechanische geluiden , dus de bewering dat die producten betere koudstartsmering geven klopt wss wel .

Maar het is geen wondermiddel : een versleten krel verandert niet in een nieuwe in tegenstelling tot wat bvb andere additiefproducenten als Motor-UP willen laten geloven

Comment

Eindelijk !

Merci, Halex, Viltstift en TurboBoost ( die blijkbaar op alle markten thuis is ) voor de nuttige reacties.

Misschien dat ik het ook eens koop. Veel geld is het niet, en als het inderdaad wel zijn effect heeft op uw motor, waarom niet dan.

Comment

Op m'n vorige wagen (190E) deed ik altijd Marly Black Gold olie, heb daarmee over de 200.000 km gedaan. Ook op m'n dochter haar Opel Kadett 1.6D deed ik toen die olie en die heeft ook dik over de 260.000 km daarmee gedaan geloof ik. (Toen ik het de eerste keer bij haar Kadett deed had ik er niks van gezegd, toen ze de eerste avond thuiskwam van het werk vroeg ze wat ik veranderd had aan haar wagen want van bij koudstart draaide hij zo soepel en 'geluidsarm' als normaal nadat hij goed warm gereden was).

Comment

kwa brandstofadditieven ben ik wel meer pro voor produkt dat je bij elke tankbeurt moet toevoegen dan een produkt dat je maar om de 5000km er moet inkappen .

Met dat laatste verlies je minder tijd , maar da's eerder een "paardemiddel " : je voegt het toe => injectoren en kleppen worden gereinigd en gesmeeerd , dan laat je gedurende 5000 km nieuwe aanslag vormen om dan weer te reinigen .

Allez da's mijn mening hé .

Ik heb ook zo'n additief v Marly toegevoegd aan de koelvloeistof om de waterpomp enz te smeren .

Ivm dat olie-additief : die SX is ook een pak goedkoper doordat je bij iedere oliewissel maar een dosis volgens het aantal liter motorolie moet toevoegen uit een bus v 1 L - een blik ZENOX kost evenveel of meer maar da's maar voor 1 oliewissel .
                      Enige voordeel v ZENOX zou mss kunnen zijn dat het niet zwart gekleurd is vh grafiet , sommigen denken verkeerdelijk dat versie olie die door toevoeging v grafiet zwart kleurt gelijk is aan vuile of reeds lang gebruikte olie .

brandstofadditief voor bezinemotoren

brandstofadditief voor dieselmotoren

additief voor het koelsysteem

Zenox : http://www.zenox.com/catalogue/produ...Id=221&lang=nl

Comment

Enige wat je NOOIT mag doen is een olie-additief toevoegen aan de motorolie ve motorfiets met natte meerplatenkoppeling ! (dus bijna 98% vd moto's -uitegzonderd sommige BMW of Ducati moto's met droge koppeling of motorfietsen met apparte olie in de versnellingsbak -bij de meeste motorfietsen smeert motorolie ook versnellingsbak en koelt ze ook de meerplatenkoppeling )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                          kwa brandstofadditieven ben ik wel meer pro voor produkt dat je bij elke tankbeurt moet toevoegen dan een produkt dat je maar om de 5000km er moet inkappen .

Met dat laatste verlies je minder tijd , maar da's eerder een "paardemiddel " : je voegt het toe => injectoren en kleppen worden gereinigd en gesmeeerd , dan laat je gedurende 5000 km nieuwe aanslag vormen om dan weer te reinigen .

Allez da's mijn mening hé .

Ik heb ook zo'n additief v Marly toegevoegd aan de koelvloeistof om de waterpomp enz te smeren .

Ivm dat olie-additief : die SX is ook een pak goedkoper doordat je bij iedere oliewissel maar een dosis volgens het aantal liter motorolie moet toevoegen uit een bus v 1 L - een blik ZENOX kost evenveel of meer maar da's maar voor 1 oliewissel .
                          Enige voordeel v ZENOX zou mss kunnen zijn dat het niet zwart gekleurd is vh grafiet , sommigen denken verkeerdelijk dat versie olie die door toevoeging v grafiet zwart kleurt gelijk is aan vuile of reeds lang gebruikte olie .

brandstofadditief voor bezinemotoren

brandstofadditief voor dieselmotoren

additief voor het koelsysteem

Zenox : http://www.zenox.com/catalogue/produ...Id=221&lang=nl
                          Amai, Zenox is wel prijzig...€46,34 voor een flesje van 350ml. Maar ik gooi voolopig niets meer van additieven in mijn bak, aangezien ik op lpg bol. Daar heeft Marly een soortgelijk product als "flashlube" voor, wat ik nu ook heb zitten.

Comment

Wat ook zeker werkt is Fuel guard van Kent, meermaals gebruikt met roettest voor en na.

Verkrijgbaar in flesjes van 1/4de liter.
                            Bijgevoegde Bestanden
                            Last edited by 911turbo; 27/03/2007, 23:31.
                            A Twist of the Wrist

Comment

Nu we toch bezig zijn. Ik kwam dit tegen op het internet:

Betrouwbaar? Ik heb nog al gehoord dat er bepaalde systemen zijn waarbij het brandstofverbruik daalt.

Comment

In Flanders collection car kwam ik een stand tegen waar men een pompje voorstelde dat ergens in de motor moest geplaatst worden. De bedoeling was om gewone loodvrije 98 te tanken en dan moest je er geen additief meer bij doen, maar dat pompje deed het ongelode van de benzine ongedaan (volg je nog ).
                                Het grote voordeel volgens de verkoper, is dat je geen resten additief meer hebt die blijven zitten in een of ander deel van je motor; blijkbaar zou dit erg slecht zijn.

Mijn technische kennis is erg beperkt .. sorry daarvoor
                                Ik blijf dus gewoon Marly gebruiken in mijn 635. bt. doet het bijvoorbeeld niet en ik vind dat de mijne in vrijloop wel iets mooier klinkt, maar dat kan allerhande redenen hebben; het is niet gezegd dat het verschil door die Marly komt
                                1963 Land Rover Series IIa
                                1994 Mercedes SL320
                                2015 Land Rover Discovery SDV6
                                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

in de kever kap ik dat ook af en toe, kwestie van wat vuil op te lossen. en minder rap verstopt te zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                                    In Flanders collection car kwam ik een stand tegen waar men een pompje voorstelde dat ergens in de motor moest geplaatst worden. De bedoeling was om gewone loodvrije 98 te tanken en dan moest je er geen additief meer bij doen, maar dat pompje deed het ongelode van de benzine ongedaan (volg je nog ).
                                    Het grote voordeel volgens de verkoper, is dat je geen resten additief meer hebt die blijven zitten in een of ander deel van je motor; blijkbaar zou dit erg slecht zijn.

Mijn technische kennis is erg beperkt .. sorry daarvoor
                                    Ik blijf dus gewoon Marly gebruiken in mijn 635. bt. doet het bijvoorbeeld niet en ik vind dat de mijne in vrijloop wel iets mooier klinkt, maar dat kan allerhande redenen hebben; het is niet gezegd dat het verschil door die Marly komt
                                    Sprak die over nen 2-takt ? Ik zie anders niet veel plaatsen in een motor waar benzine komt laat staan kan blijven zitten (tesamen met het additief).

Comment

allright heb marly Zenox gekocht, speciaal ontwikkeld voor Commen Rail systemen.

baad het niet, dan schaadt het niet, me dunkt.

21€ we gaan er niet van dood gaan.
                                      Last edited by ; 01/04/2007, 22:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                        allright heb marly Zenox gekocht, speciaal ontwikkeld voor Commen Rail systemen.

baadt het niet, dan schaadt het niet, me dunkt.

21€ we gaan er niet van dood gaan.
                                        Als ge het baadt, niet met water eh? Puur in de brandstof, anders hebt ge er geen baat bij.

Comment

Working...
                                        X