Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Marly: waarheid of verkoopspraat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Misschien bereik je meer als je gewoon de voorgeschreven olie voor je wagen gebruikt maar de frequentie van olie (+ filter)-wissels wat opdrijft.

Dit wordt trouwens letterlijk zo voorgeschreven in het onderhoudsboekje.
    Bij extreme belastingen van je motor wordt bv onderhoud om de 15 dkm omgezet naar
    7,5 dkm.

Indien nodig dus ...
    Last edited by taiko; 26/10/2010, 20:01.

Comment

• Wat nog altijd een groot verschil is tegen vroeger, (jaren '60), toen was een verplichte oliewissel om de 2.500 km geen uitzondering. De kwaliteit van de olie (lees: van de additieven) is er natuurlijk met reuzensprongen op vooruitgegaan tegenover die periode. Toen had je ook nog gewone oliën waar het nu allemaal multigrades zijn. Toen kon je er in de zomer en in de winter andere olie opdoen. De eerste multigrade indertijd was de BP Viscostatic.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
        Misschien bereik je meer als je gewoon de voorgeschreven olie voor je wagen gebruikt maar de frequentie van olie (+ filter)-wissels wat opdrijft.

Dit wordt trouwens letterlijk zo voorgeschreven in het onderhoudsboekje.
        Bij extreme belastingen van je motor wordt bv onderhoud om de 15 dkm omgezet naar
        7,5 dkm.

Indien nodig dus ...
        Da is idd wel. Wij doen dat ook met onze bedrijfsvoertuigen, anders vallen ze doodleuk zonder olie...
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

• Ik gebruik in mijn BMW 5W40 van Auto5. Ik geloof ook meer in het opdrijven van de oliewissels (met filter) dan in heel dure olie kopen. Elke 8000 tot 10000 km de olie eraf en nieuwe filters erop. ik heb dan nog twee blokjes over die zeggen dat ik op onderhoud moet gaan. Voor de rest ook courant controleren (ik mag tussen de onderhoudsperiodes twee keer een half litertje bijvullen).
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• ben ik de enige die bijna 30000km doet voor een oliewissel ?

Comment

• hi,
              toevoeging benzine & diesel (nog nooit problemen gehad met product v Marly):

bij het benzine voertuig om de 5d-km 1busje CTI v marly (reinigen brandstofsysteem) in de olie niets, je hoort de auto bijna niet draaien.( A150)

bij de diesel auto iedere tankbeurt C2I v marly + 2takt olie 1/2 synth assevrij en low smoke (samen 200cc op 55lit), een romige en stille dieselmotor zelfs met dpf geen gekletter vd motor bij koude start , in de olie geen toevoegingen. (Golf 6 crtdi 2.0)

grtzzz
              Last edited by ; 22/11/2010, 21:56.

Comment

• is die 2-takt-olie niet nefast voor de dpf ?

(om het milieu nog niet erbij te sleuren)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  is die 2-takt-olie niet nefast voor de dpf ?
                  Let's find out !

Comment

• Haalt niks uit. Anders gebruikt iedereen dat toch.

Comment

• De meeste additieven helpen enkel je portefeuille leeg te maken.

Op deze website vind je ervaringen met zowat alle bestaande additieven en de hoofdconclusie luidt dat 95% ervan totaal nutteloos zijn.

Comment

• Ik heb hier nog een engine cleaner van Marly staan voor de motor ruimte te ontvetten. Iemand al gebruikt?
                        Nu is het veel te koud misschien voor over een maand of 2.

De injectie reiniger van Marly gebruik ik wel ééns tijdens het onderhoud.

Olie van Marly doet het beter als Castrol naar het schijnt. Ik had daar ééns een test van gelezen.
                        Last edited by ; 28/01/2013, 12:49.

Comment

• Ik gebruik de Olie additief van het merk "Prolong" en deze vind ik zeer goed. Motor gaat rustiger werken, minder lawaai, minder hitte, ik rij zelfs meer kilometers met "Prolong" met een volle tank. Ik heb het dan ook aangeraden aan meerdere vrienden, kenissen en familie en allemaal vonden ze het een super product.
                          Het is ook zo dat er geen Grafiet, zink, koper, molys, ptfe harsen, Teflon, siliconen en dergelijke in zit. je kan het haast gebruiken in nieuwe wagens als in oudere wagens.

Een super product met uitstekende resultaten.
                          Mijn rover heeft nu 327000 km op de teller staan maar de motor draait nog zeer goed. Een aanrader voor iedereen.

Comment

• als je een goeie motor zonder kinderziektes hebt, en die niet chipt, heb je al die zever niet nodig, en kap je er mazout in vanuit elke hoek van europa

Comment

• idd. ik giet er de goedkoopste olie in, de goedkoopste diesel die ik kan vinden, onderhoud is nu al dik 50k geleden. blokje heeft 450 000km en buiten 2 lekkende injectoren (retourleiding) start en rijd die gewoon nog altijd goed.
                              voor zover we onze motor in belgie verslijten, heb je al dat spul toch niet nodig. voor 99% van de belgen is een motor op 200 000km zogezegd versleten. ik koop pas autos als ze boven de 300k km zitten. zowel benzines als diesels. dat zijn tenminste autos die bewezen hebben dat ze goed zijn. bijkomend voordeel is dat ze ook spotgoedkoop zijn (niemand wil ze namelijk, want ze zijn 'versleten').

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Afsin Bekijk Berichten
                                Ik gebruik de Olie additief van het merk "Prolong" en deze vind ik zeer goed. Motor gaat rustiger werken, minder lawaai, minder hitte, ik rij zelfs meer kilometers met "Prolong" met een volle tank. Ik heb het dan ook aangeraden aan meerdere vrienden, kenissen en familie en allemaal vonden ze het een super product.
                                Het is ook zo dat er geen Grafiet, zink, koper, molys, ptfe harsen, Teflon, siliconen en dergelijke in zit. je kan het haast gebruiken in nieuwe wagens als in oudere wagens.

Een super product met uitstekende resultaten.
                                Mijn rover heeft nu 327000 km op de teller staan maar de motor draait nog zeer goed. Een aanrader voor iedereen.
                                Tof dat je in je eerste post zo onbaatzuchtig reclame komt maken in een topic dat al meer dan een jaar stil was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                  idd. ik giet er de goedkoopste olie in, de goedkoopste diesel die ik kan vinden, onderhoud is nu al dik 50k geleden. blokje heeft 450 000km en buiten 2 lekkende injectoren (retourleiding) start en rijd die gewoon nog altijd goed.
                                  voor zover we onze motor in belgie verslijten, heb je al dat spul toch niet nodig. voor 99% van de belgen is een motor op 200 000km zogezegd versleten. ik koop pas autos als ze boven de 300k km zitten. zowel benzines als diesels. dat zijn tenminste autos die bewezen hebben dat ze goed zijn. bijkomend voordeel is dat ze ook spotgoedkoop zijn (niemand wil ze namelijk, want ze zijn 'versleten').
                                  Ben het helemaal eens met jou.
                                  Mijn leaseauto gaat binnen volgens de voorschriften.
                                  Onze eigen auto gaat de eerste 2 jaar binnen volgens de voorschriften (garantie...), en daarna gewoon om de 2 jaar.
                                  De auto doet op die tijd amper 15.000 km, dus ik zie geen redenen om daar elk jaar nieuwe olie in te doen.

Ik ken trouwens iemand die in zijn eigen auto gewoon nooit olie wisselde. Elke 20k nieuwe filters, en voor de rest gewoon bijvullen.
                                  Die haalde ook de 200k zonder probs (en dan was de auto al kort bij de 15jaar).

Comment

• Black sludge ziet donker uit en heeft een vettige teerachtige structuur, zit door je hele motor. Gevolg van koolstof, verbranding olie etc. Motor reinigen met een flusher en daarna motorolie wisselen (vergeet niet om ook de oliefilter te vervangen)
                                    White sludge (ook wel beige van kleur) is een gevolg van condenswater (of koelvloeistof) in je olie. (treedt sneller op bij veel korte ritten) Dit laat zich meestal zien in de dop voor olie bij te vullen en bovenzijde aan de binnenkant van het kleppendeksel.
                                    Ook hier even de motor flushen en olie en oliefilter vervangen. Soms een goede lange rit maken zodat de motor en olie lang op temperatuur blijft verdampt het water. (reeds gevormde zuren los je hiermee niet op!!!! Dit vraagt weer een andere aanpak)

Je geeft aan dat een maand geleden de beige substantie al in de dop zat. Dus kijk ook even je koelvloeistof peil na. Als dit aan het dalen is dan kan er ook koelvloeistof lekken. Maar gezien het koude weer denk ik aan condenswater.
                                    Goed middel voor te flushen is GreenTec Oil Flush. Dit reinigt de motor inwendig en legt een beschermlaag over het materiaal.
                                    Bron; http://www.goeievraag.be/vraag/vervo...-ruimte.122755
                                    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Working...
                                    X