ik ben nu al een week opzoek naar de veiligste vorm van tuning (motorisch) , voor men nieuw eentje (120d)
Door wat rondgebel, en forabezoeken en vele (verschillende ) visies later zit ik met volgende
je hebt de aan de ene kant de alombekende chiptuning: met heinz , kempower etc etc... die vooral spelen met de turbodruk...
Nu heb ik me laten vertellen dat bij bmw de turbodruk al redelijk hoog staat, en de turbo's bij bmw redelijk gevoelig zijn...
het andere verhaal was iemand die (power)boxen steekt van Breyton performance, die (volgens hem) niet werkt met Turbodruk , maar met raildruk..., wat volgens hem minder nefast is voor de mechaniek...
Ook het grote voordeel van zo een box is dat, wanneer je dan toch een schadegeval hebt, de box er op een kwartiertje tussenuit is, en bmw (of eender welke constructeur) dit nooit kan uitlezen...
dus nu vraag ik,
wat is verschil tss turbodruk en raildruk manipuleren,...
met beide vormen van tuning worden ong dezelfde waarden gehald +/- 200 pk en +/- 400 nm koppel...
nu ist aan jullie
Door wat rondgebel, en forabezoeken en vele (verschillende ) visies later zit ik met volgende
je hebt de aan de ene kant de alombekende chiptuning: met heinz , kempower etc etc... die vooral spelen met de turbodruk...
Nu heb ik me laten vertellen dat bij bmw de turbodruk al redelijk hoog staat, en de turbo's bij bmw redelijk gevoelig zijn...
het andere verhaal was iemand die (power)boxen steekt van Breyton performance, die (volgens hem) niet werkt met Turbodruk , maar met raildruk..., wat volgens hem minder nefast is voor de mechaniek...
Ook het grote voordeel van zo een box is dat, wanneer je dan toch een schadegeval hebt, de box er op een kwartiertje tussenuit is, en bmw (of eender welke constructeur) dit nooit kan uitlezen...
dus nu vraag ik,
wat is verschil tss turbodruk en raildruk manipuleren,...
met beide vormen van tuning worden ong dezelfde waarden gehald +/- 200 pk en +/- 400 nm koppel...
nu ist aan jullie

Comment