Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
hoewel ik me dan afvraag in hoeverre dit antwoord 'correct' is. No offence.
Als er hier iemand van Heinz zou zitten, die zou lachen met kempower. Kempower zou dan weer lachen met Heinz...
Tam lacht met beide
Wie is dan de goeie of de slechte hé...
Ja uiteraard.
Maar zomaar 'een stelling' plaatsen (weliswaar onder de vorm van smileys, maar het was duidelijk genoeg...), zonder verdere argumenten vind ik nogal... tja..
hoewel ik me dan afvraag in hoeverre dit antwoord 'correct' is. No offence.
Als er hier iemand van Heinz zou zitten, die zou lachen met kempower. Kempower zou dan weer lachen met Heinz...
Tam lacht met beide
Wie is dan de goeie of de slechte hé...
Ik ken momenteel maar een tuner die me een uitleg tot IN DE PUNTEN geeft op zijn website, en die weigert over bepaalde vermogenswaarden te gaan en dat is Squadra.
Al de rest loopt graag te koop met flashy sites en nummertjes;
Ik ken momenteel maar een tuner die me een uitleg tot IN DE PUNTEN geeft op zijn website, en die weigert over bepaalde vermogenswaarden te gaan en dat is Squadra.
Al de rest loopt graag te koop met flashy sites en nummertjes;
Kitpower® fabriceert en commercialiseert de powerbox voor Dieseltuning, Chiptuning, power tuning, box sinds 1998, ontwikkeling von elektronische boxen vor Dieselmotoren. Met één enkele "klik" 25% meer vermogen pk voor Diesel motoren. Kia Sorento CRDI, Mercedes CDI, Peugeot HDI, renault DCI, Hynday CRDI, KIA CRDI, FORD TDCI Ssangyoung XDI BMW X3 X5 3.0d
leek me ook wel iets goed, maar blijkbaar niet te betrouwen dan?
greetz
Ik weet dat ik mezelf hier in een "moeilijke" positie stel.
Mijn uitleg:
Het is heel simpel om met een vermogen te goochelen. Stel een verkeerde luchttemperatuur in en het vermogen is volledig verkeerd.
Indien men wil "tunen", of het nu op een benzine- of een dieselmotor gaat, mag men 1 principe niet uit het oog verliezen: AIR/FUEL ratio.
Dit principe wordt door niet veel zaken gehanteerd, wat toch héél essentieel is voor het vermogen en voor de levensduur van de wagen.
Ik ga hier geen bevindingen posten van andere zaken, maar ik weet er het mijne over.
Vaak betaal je een naam en wordt je bedrogen waar je bijstaat.
Ik heb steeds mijn twijfels als er gesmeten wordt met enorme vermogenswinsten.
Soms zijn deze inderdaad haalbaar, maar dan vraag ik mij af: wat is de levensduur van de motor/turbo.
Hier ligt ook een beetje de fout bij de eigenaar van de wagen.
Het is immers leuker om uit te pakken met 50 pk-winst dan met 30 pk-winst.
En dan vraag ik mij ook af of het werkelijke pk's zijn en niet bedrog.
Kitpower® fabriceert en commercialiseert de powerbox voor Dieseltuning, Chiptuning, power tuning, box sinds 1998, ontwikkeling von elektronische boxen vor Dieselmotoren. Met één enkele "klik" 25% meer vermogen pk voor Diesel motoren. Kia Sorento CRDI, Mercedes CDI, Peugeot HDI, renault DCI, Hynday CRDI, KIA CRDI, FORD TDCI Ssangyoung XDI BMW X3 X5 3.0d
leek me ook wel iets goed, maar blijkbaar niet te betrouwen dan?
greetz
Nouja... dat is een chiptuner zoals er 13 in een dozijn zijn hé.
Pas op, ik zeg NIET dat die slecht zijn, aangezien ik geen enkele ervaring met ze heb.
Maar alleen al van deze uitlegskes krijg ik het schijt :
ITPOWER Classic: voor motoren die met elektronische brandstofinspuitpompen van Bosch of Lucas zijn uitgerust. Om tot een hoger vermogen te komen, wordt het retrosignaal van de brandstofinspuitpomp bij de oorspronkelijke kast zodanig herberekend dat de activering van de pomp wordt gecorrigeerd. De verhoging van het vermogen komt met andere woorden tot stand door een indirecte activering.
KITPOWER Can: voor motoren die met de brandstofinspuitpomp VP 44 van Bosch zijn uitgerust (bv. Audi V6 2.5 TDI, BMW 320 D, Opel DTI, Saab,…). Bij dit systeem wordt de numerieke gegevensbus (CAN-bus) zodanig gewijzigd dat een directe activering van de brandstofinspuitpomp extra vermogen oplevert.
KITPOWER CR: voor motoren die met het injectiesysteem COMMON RAIL van Bosch of Siemens zijn uitgerust (bv. MERCEDES CDI, PEUGEOT HDI, RENAULT DCI, BMW 330D,…). Bij dit systeem worden de numerieke gegevens zodanig gewijzigd dat een directe activering van de brandstofinspuitpomp extra vermogen oplevert.
Powerbox, CHIPtuning of softwaretuning... het KAN allemaal wél goed functioneren.... Alleen hangt het er inderdaad, zoals je zegt, van af WIE het installeert.
Wij hebben een 'powerboxje' van Brabus in onze auto, en zijn daar supertevreden over.
Avantus van hier op't forum heeft in hun A4 TDI 90 een Powerboxje van 70 euro steken, gemaakt door 'TDI-know-howers-slash-junkies', en dat werkt ongelooflijk harmonieus.
Is het eerste wat ik hiervan hoor. Op andere fora roep je soms de banvloek over je af als je het woord powerbox durft te typen. Ik sprak een tijd geleden met een kerel die een PSI box in z'n tdi had zitten en hij beweerde er zeer tevreden over te zijn ondanks dat er om de haverklap lichtjes begonnen te branden in zijn dash waarmee ze in de garage geen raad wisten. Ik vond zijn motor maar voddig draaien ook in vergelijking met de mijne, juist dezelfde: een TDI 110 verstuiverpomp.
Oorspronkelijk geplaatst door TAM CARWORKS BelgiumBekijk Berichten
Ik weet dat ik mezelf hier in een "moeilijke" positie stel.
Mijn uitleg:
Indien men wil "tunen", of het nu op een benzine- of een dieselmotor gaat, mag men 1 principe niet uit het oog verliezen: AIR/FUEL ratio.
Als je zo'n zaken vertelt dan stel je jezelf idd in een moeilijke positie, mocht een motor op water en brood draaien dan was het veel simpeler
Vaak betaal je een naam en wordt je bedrogen waar je bijstaat.
Hier kan ik wel inkomen, als je veelal de tekstjes leest op die websites of folders dan lijken ze zo uit de pen van een gewiekste marketeer te komen. Een mooie verpakking en weinig inhoud.
Comment