Threadje over het uitlijnen van 'n auto. Daarmee wordt dus de afstelling van het onderstel bedoeld (toe-in, toe-out, camber, caster, e.a.).
De meeste bandencentrales hebben wel zo'n systeem waarbij ze kunnen meten, maar ik zag nog niet veel bandencentrales waar ze ook kunnen sleutelen, als er iets niet compleet correct staan.
Bovendien : valt er aan moderne gewone auto's nog te sleutelen, op dat vlak? Ik dacht persoonlijk van niet, maar ik kan me vergissen en indien dat zo is : wat kan men doen, en hoe doet men dit? Kan men bij de zgn. doodnormale Astra of 147 of BMW '1 of A3 (om er maar een paar op te noemen) gaan finetunen wat camber/caster/... betreft? Ik las soms dat je na 't laten plaatsen van een coil-over kitje best je auto terug laat uitlijnen, maar wat doen die mannen dan precies?
En tot slot : kent iemand goéie adressen waar men veel verschillende soorten/types/merken auto's kan uitlijnen, waar men verstand van zaken heeft en evt. ook kan finetunen "op maat"?
Vragen & antwoorden, hier !
De meeste bandencentrales hebben wel zo'n systeem waarbij ze kunnen meten, maar ik zag nog niet veel bandencentrales waar ze ook kunnen sleutelen, als er iets niet compleet correct staan.
Bovendien : valt er aan moderne gewone auto's nog te sleutelen, op dat vlak? Ik dacht persoonlijk van niet, maar ik kan me vergissen en indien dat zo is : wat kan men doen, en hoe doet men dit? Kan men bij de zgn. doodnormale Astra of 147 of BMW '1 of A3 (om er maar een paar op te noemen) gaan finetunen wat camber/caster/... betreft? Ik las soms dat je na 't laten plaatsen van een coil-over kitje best je auto terug laat uitlijnen, maar wat doen die mannen dan precies?
En tot slot : kent iemand goéie adressen waar men veel verschillende soorten/types/merken auto's kan uitlijnen, waar men verstand van zaken heeft en evt. ook kan finetunen "op maat"?
Vragen & antwoorden, hier !

Comment