Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Klepstoters

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
    hij staat op't minimum...
    ik dacht er 10W40 in te doen
    sebiet 10W60 erin gieten van Castrol
    Huh? eerst zeg je 10W40 en daarna 10W60? Hou het maar gewoon op de 10W40.
    A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
      Huh? eerst zeg je 10W40 en daarna 10W60? Hou het maar gewoon op de 10W40.
      zit al een dag tussen
      te laat, er zit al 10W60 in

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Viltstift² Bekijk Berichten
        als ik het goed voorheb hebben alle MG ZR's (tot 2004) hydraulische klepstoters, dus geen klepspeling af te stellen... wanneer je start bij koude motor kan het wel even zijn dat je wat getik hoort (zeker bij lagere temperaturen), dit zijn gewoon je klepstoters die niet voldoende olie krijgen (zeker bij een lager oliepeil). of dit schadelijk is?? absoluut niet, het enige dat er gebeurt is dat de motor misschien wat moeilijker zal aanslaan of wat minder goed draaien vermits hij een minder goede gaswisseling heeft..

Even voor de duidelijkheid, de ligging van de hydraulische klepstoters wordt bepaald door vulplaatjes op/ en bij anderen onder de stoter. deze plaatjes kan men wisselen als de huidige kopcunfiguratie de toegestane toleranties niet meer haalt.

Ook zijn er merken met een dubbel stelsysteem. denk eens aan de CiH motoren van Opel. deze hebben hydraulische stoters met tuimelaars die met draaiende motor gesteld dienen te worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
          Als je hydraulische klepstoters hebt, én je oliepeil staat laag, kunnen je kleppen inderdaad beginnen tikken doordat er te weinig olie opgepompt wordt om de juiste klepspeling te kunnen geven.
          Bij onze tweetakt Vectra moet ik om de 4000 km een literke bijgieten (het signaal om tot de actie over te gaan is inderdaad tikkende kleppen, het lampje van de motorstoring springt dan meestal ook op).
          Lijkt mij persoonlijk dat je dan nogal laat reageerd als je dat weet zou ik elke 1000km nakijken en terug bijvullen tot maximum. Te weinig olie is de oorzaak van veel meer problemen op termijn dan enkel wat tikkende kleppen.

hij staat op't minimum...
          ik dacht er 10W40 in te doen
          Je doet er best dezelfde bij als er al in zit, als je bijvult. Kijk even in het boekje wat voorgeschreven is.

Comment

gasten... dit topic is 2jaar oud

Comment

en de auto zit al lang bij een andere eigenaar

Comment

Working...
              X