Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Klepstoters

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Klepstoters

Ik weet het dus echt niet meer...
    volgens Titanium X "tikt" mijn motor en zou ik nieuwe klepstoters moeten laten plaatsen.
    De MG heeft nog geen 30.000km.

de ene zegt:
    "no way, da's dikke zever"
    de andere:
    "zo snel mogelijk vervangen"

Frekkel zegt dat hij dr al lang mee rondrijdt, dus wat moet ik nog geloven?
    Spui jullie mening!

Het bizarre is dat ik mijn auto nog nooit heb horen tikken!

blijven rijden, daar doe je nix fout mee bij klepstoters
    ga wel total tanken voor alle veiligheid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      blijven rijden, daar doe je nix fout mee bij klepstoters
      ga wel total tanken voor alle veiligheid
      en dikkere olie erin kappen.
      10W40 of 15W40?
      of euro95 niet meer maar wel euro98?

Comment

Het getik kan veroorzaakt worden door ingelopen of defecte tuimelaars of ingelopen nokken van de nokkenas. Vooropgesteld dat het tikkende geluid echt van de klepstoters komt, dan kan de oorzaak gezocht worden in bijvoorbeeld vervuiling of slijtage van de stoters, te lage oliedruk of lucht in de olie – veroorzaakt door aangezogen lucht via de oliepomp. Wanneer het tikken direct na een (koude) start optreedt en maar enkele seconden duurt, dan is dit niet direct schadelijk voor de motor. Maar als er sprake is van een constante tik in de hydraulische klepstoters, dan kan dit op den duur wel degelijk extra slijtage tot gevolg hebben. Uiteindelijk kunnen – door een afwijkende kleptiming en kleplichthoogte – de motorprestaties minder worden. (RT)

Deze 'vraag & antwoord' is eerder gepubliceerd in AutoWeek nr. 12 van 2006.
        dus in principe kan ik perfect doorrijden?

Comment

Dat zijn dus hydraulische stoters?

Dunnere olie zou ik iig proberen.

Ga jij vaak hoog in de toeren? Is het constant, of is't enkel de eerste minuten/kilometers na koudstart?

De 300 heeft dat héél af en toe, dat er zo eens een klepke tikt na koudstart voor de volgende 10 minuten. Ik los dat op door gewoon, bijv. aan het rood licht, de motor even naar 3000 toeren te brengen. Dan stijgt de oliedruk genoeg, en dat is dan direct gedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
            Dat zijn dus hydraulische stoters?

Dunnere olie zou ik iig proberen.

Ga jij vaak hoog in de toeren? Is het constant, of is't enkel de eerste minuten/kilometers na koudstart?

De 300 heeft dat héél af en toe, dat er zo eens een klepke tikt na koudstart voor de volgende 10 minuten. Ik los dat op door gewoon, bijv. aan het rood licht, de motor even naar 3000 toeren te brengen. Dan stijgt de oliedruk genoeg, en dat is dan direct gedaan.
            ik heb hem nog nooit horen tikken
            nee, ik ga niet vaak hoog in toeren. 1x per week ofzo en enkel als de motor volledig is warm gereden.
            Ik trek nooit door op koude motor, altijd rustig warmrijden...

Comment

???

Dus wacht...

Tit.X zegt dat uw motor tikt. Tikken is een geluid.
              Jij hoort NOOIT een tikkend geluid van uw motor?

Is het nu zo of is het nu niet zo??

Een tikkende klepstoter(s) hoor je zéér duidelijk. Dus als je het niet hoort, is er (met de klepstoters) geen probleem...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                ???

Dus wacht...

Tit.X zegt dat uw motor tikt. Tikken is een geluid.
                Jij hoort NOOIT een tikkend geluid van uw motor?

Is het nu zo of is het nu niet zo??

Een tikkende klepstoter(s) hoor je zéér duidelijk. Dus als je het niet hoort, is er (met de klepstoters) geen probleem...
                ik heb de auto nog nooit horen tikken!
                mijn vader en vrienden die regelmatig meerijden hebben dit ook nog nooit gehoord
                hij heeft natuurlijk een week niet gestart en op koude motor ff starten... tja, het kan zijn dat hij eenmalig tikte, k'weet het niet.

kortweg: ik en mijn omgeving hebben hem nog nooit horen tikken, maar ik moet wel olie bijgieten want zit op minimum

Comment

Als je hydraulische klepstoters hebt, én je oliepeil staat laag, kunnen je kleppen inderdaad beginnen tikken doordat er te weinig olie opgepompt wordt om de juiste klepspeling te kunnen geven.
                  Bij onze tweetakt Vectra moet ik om de 4000 km een literke bijgieten (het signaal om tot de actie over te gaan is inderdaad tikkende kleppen, het lampje van de motorstoring springt dan meestal ook op).
                  Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                    Als je hydraulische klepstoters hebt, én je oliepeil staat laag, kunnen je kleppen inderdaad beginnen tikken doordat er te weinig olie opgepompt wordt om de juiste klepspeling te kunnen geven.
                    Bij onze tweetakt Vectra moet ik om de 4000 km een literke bijgieten (het signaal om tot de actie over te gaan is inderdaad tikkende kleppen, het lampje van de motorstoring springt dan meestal ook op).
                    daarom dat ik er eerst olie ga ingieten zaterdag
                    thx voor de reacties, eerst olie bijgieten en dan afwachten

Comment

zit er te weinig olie in, of ni ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        zit er te weinig olie in, of ni ?
                        hij staat op't minimum...
                        ik dacht er 10W40 in te doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
                          hij staat op't minimum...
                          Verklaart dat dan ook niet het getik?

Bij mijn boot is dat toch zo, dat als je de kleppen hoort tikken je weet dat het oliepeil weer te laag staat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                            Verklaart dat dan ook niet het getik?

Bij mijn boot is dat toch zo, dat als je de kleppen hoort tikken je weet dat het oliepeil weer te laag staat
                            ik vermoed van wel, want zelf heb ik hem nooit eerder horen tikken

Comment

als ik het goed voorheb hebben alle MG ZR's (tot 2004) hydraulische klepstoters, dus geen klepspeling af te stellen... wanneer je start bij koude motor kan het wel even zijn dat je wat getik hoort (zeker bij lagere temperaturen), dit zijn gewoon je klepstoters die niet voldoende olie krijgen (zeker bij een lager oliepeil). of dit schadelijk is?? absoluut niet, het enige dat er gebeurt is dat de motor misschien wat moeilijker zal aanslaan of wat minder goed draaien vermits hij een minder goede gaswisseling heeft..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                                Ik wist niet dat Opel motoren van Wartburg bezigde ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Viltstift² Bekijk Berichten
                                  als ik het goed voorheb hebben alle MG ZR's (tot 2004) hydraulische klepstoters, dus geen klepspeling af te stellen... wanneer je start bij koude motor kan het wel even zijn dat je wat getik hoort (zeker bij lagere temperaturen), dit zijn gewoon je klepstoters die niet voldoende olie krijgen (zeker bij een lager oliepeil). of dit schadelijk is?? absoluut niet, het enige dat er gebeurt is dat de motor misschien wat moeilijker zal aanslaan of wat minder goed draaien vermits hij een minder goede gaswisseling heeft..
                                  alle mg-r's met een k-series
                                  dus van 1996 tot het faillisement

Comment

Dus er is geen probleem...

Olie bijkappen en tuffen maar!!!!!

Comment

net ZR gaan halen.
                                      ff binnengereden in de garage met Titanium X erbij, kap open.
                                      "ahja, die tikt nimeer"

sebiet 10W60 erin gieten van Castrol en morgen naar Zolder sjeezen

Comment

das goei nieuws

Comment

Working...
                                        X