Zo, even kort wat schetsen...
Semi slicks zijn 'n leuk alternatief voor full slick, omdat je met die banden ook naar huis mag rijden.
ECHTER
Ze zijn duur. 'n setje 18" kost 1100EU voor BMW (M3), en ze slijten snel. Sneller dan gewone banden.
Of je 16" 'n soortgelijke feeling gaan geven dan je 18", is moeilijk te voorspellen, maar ik rij 16", en kan loeihard door de bocht, geen parasietreacties...
Denk wel even aan volgende punten:
1. Grotere laterale krachten = zware slijtage op je rollementen...
2. Meer grip = meer impact op je remmen. Gewoon andere schijven en blokken is niet genoeg voor Zolder. Je moet echt naar 'n stevige remmenkit met gegroefde schijven, en 'n degelijke remvloeistof.
De Michelin CUPs zijn inderdaad super. Avon/Advan kom je ook veel tegen, zeker niet slecht... De Toyo's zijn opkomend, en beter qua prijs naar't schijnt.
Mogelijk ben je beter met 'n iets hardere band, en iets minder grip, of 'n knoerharde band, met weinig grip, maar "veel fun"...
Semi slicks zijn 'n leuk alternatief voor full slick, omdat je met die banden ook naar huis mag rijden.
ECHTER
Ze zijn duur. 'n setje 18" kost 1100EU voor BMW (M3), en ze slijten snel. Sneller dan gewone banden.
Of je 16" 'n soortgelijke feeling gaan geven dan je 18", is moeilijk te voorspellen, maar ik rij 16", en kan loeihard door de bocht, geen parasietreacties...
Denk wel even aan volgende punten:
1. Grotere laterale krachten = zware slijtage op je rollementen...
2. Meer grip = meer impact op je remmen. Gewoon andere schijven en blokken is niet genoeg voor Zolder. Je moet echt naar 'n stevige remmenkit met gegroefde schijven, en 'n degelijke remvloeistof.
De Michelin CUPs zijn inderdaad super. Avon/Advan kom je ook veel tegen, zeker niet slecht... De Toyo's zijn opkomend, en beter qua prijs naar't schijnt.
Mogelijk ben je beter met 'n iets hardere band, en iets minder grip, of 'n knoerharde band, met weinig grip, maar "veel fun"...
Comment