Mededeling

Collapse
No announcement yet.

luchtverbruik van een auto :-)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

nu ontwijk je al 2 vragen.
    1) hoe goed kennen jullie elkaar ?
    2) hoe wat weten jullie van internet/netwrken etc.
    3) kennun jullie de forumregels eigenlijk ?

Comment

1/wanneer ken je iemand goed ?
      2/ja ik heb netwerk
      3/neen, ik zal het wel horen als ik zondig zeker ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Heel interesant is dit eigenlijk om te weten hoeveel vuile lucht ik zuiverde met m'n Euro 5 diesel. Ze zouden me moeten betalen om in sommige buurten te gaan rondrijden
        Op een autoshow (binnen) ergens in Londen hebben ze ooit een aanvraag gedaan om een Saab turbo te mogen zetten met draaiende motor ,dit omdat de uitlaatgassen properder waren dan de smog in de stad. Werd niet goedgekeurd.
        Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

Op een autoshow (binnen) ergens in Londen hebben ze ooit een aanvraag gedaan om een Saab turbo te mogen zetten met draaiende motor ,dit omdat de uitlaatgassen properder waren dan de smog in de stad. Werd niet goedgekeurd.
          dat klopt maar dat is negatieve logica. Die diesel vervuilt nog steeds.

Comment

Stel dat je de lucht van een grote door smog vervuilde stad wil zuiveren. Stel Mexico stad, je wil alle lucht errond zuiveren. Je plaatst een grote denkbeeldige stolp over die stad en je laat daar een aantal dieselmotoren draaien om de lucht te zuiveren ? Netto resultaat zal niet veel opleveren denk ik. Ok de smogdeeltjes zullen wel minder zijn maar de lucht zal er niet beter op worden denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
              om 1kg benzine te verbranden heb je 14.7 kg lucht nodig

soortelijk gewicht van lucht 1.2 kg/m3

dus voor 1 kg benzine heb je 14.7kg / 1.3 kg/m3 = 11.3 m3 lucht nodig, ofte 11.300 liter

soortelijk gewicht benzine : 0.72 kg / liter

voor 1 liter benzine zal je dan 11.300 x 0.72 = 8136 liter lucht verbrand hebben

dus als je auto 6l/100 km verbruikt zal je op 100 km een goede 48000 liter lucht verbruikt hebben.
              Dat wil zeggen dat alle zuurstof eruit is (en nog wat co, co2, nox en andere dingen toegevoegd).
              En niet alleen 48.000 liter lucht verbruikt, maar deze ook nog eens opgestookt tot zo'n 1000 graden (uitlaatgastemperatuur).

Who cares .....

bereken dat eens opnieuw en maak nu eens geen fouten....
              mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
              Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

bereken dat eens opnieuw en maak nu eens geen fouten....
                rekenfout ? lucht soortelijke massa 1.3 ipv 1.2 ? voor de rest zal dit redelijk kloppen denk ik, anders verbeter me gerust

Comment

Ik ging hier iets serieus antwoorden, over de luchtstroom die een Bugatti Veyron en Chiron nodig hebben, om hun volle vermogen te kunnen ontwikkelen. Maar ik zie dat het hier weer één en al gebekvecht is.

Er wordt al zo weinig meer gepost op dit ooit zo bloeiende forum, als er dan nog eens constant op de man wordt gespeeld, is het leuke er al helemaal af.
                  We delen allemaal een passie: auto's. De ene heeft die graag nieuw, de andere liever oud, van de ene moet die vooral mooi zijn (in zijn ogen), voor de andere snel, voor nog een andere zuinig... maar we houden allemaal van auto's, anders zouden we niet hier, maar op seniorenweb of het cupcakeforum zitten.
                  Zoals Seppe en Zikki het zo mooi zeggen: 'Respect !'
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Uiteindelijk heb ik dit bericht gepost omdat er zou over gediscusieerd worden, monologen brengen niet veel wijsheid bij. En voor mij is het leuke er nog niet af, veel hangt af van het soort reacties idd. Dus laat maar komen die Bugatti, 't zal de moeite zijn.... Mijn geweten zou knagen mocht ik daar mee rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66
                      Uiteindelijk heb ik dit bericht gepost omdat er zou over gediscusieerd worden, monologen brengen niet veel wijsheid bij. En voor mij is het leuke er nog niet af, veel hangt af van het soort reacties idd. Dus laat maar komen die Bugatti, 't zal de moeite zijn.... Mijn geweten zou knagen mocht ik daar mee rijden
                      En knaagt da van maurice dan ook op hetzelfde moment ?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Comment

Timmie, als u nog iets interessants te vertellen heeft over luchtverbruik dan zal ik daar graag op ingaan, de rest van je commentaar boeit me niet echt

Comment

stop dan met rond de pot de draaien en antwoord op de vraag.
                          het is heel simpel.
                          voor 1 of andere reden komen de antwoorden van Herbie en maurice van hetzelfde IP adres.

Ik ben er vrij zeker van ( ook aan het type antwoorden dat we krijgen ) dat dit eenzelfde persoon is. ( wel vrij schizofreen als ge dan nog eens lacht met u eigen posts of daarop reageert)
                          Ook wil ik u er op wijzen dat dubbelaccountjes tot een ban kunnen leiden van dit forum.

Een andere moglijkheid is dat herbie en maurice elkaar totaal niet kennen.
                          dan is natuurlijk wel de vraag, wie juist op wie zijn internet zit.... dan raad ik u aan om dringend ( of de sloten van u huis te vervangen, of u wifipaswoord aan te passen)

het kan ook zijn dat het vader en zoon is of man en vrouw of whatever. maar dat zou me in dit geval verbazen.

dus u ziet, mijn vragen hebben wel degelijk een reden herbie66maurice
                          Last edited by Timmie; 20/07/2017, 18:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                            hetzelfde IP adres.

En waar zie jij dan mijn ip-adres ? Niet dat dat een geheim is maar ik zou niet weten waar ik iemand zijn ip adres kan zien ????

Comment

ik hoor nu herbiemaurice luidop denken " shit shit, hoe komt dat die mensen dat kunnen nagaan , fuck
                              sebiet moet ik die extra account die mij moet helpen mijn gelijk te halen nog opgeven,....."

admins

maar nu terug naar mijn originele vragen herbiemaurcie
                              Last edited by Timmie; 20/07/2017, 19:05.

Comment

heb jij hier admin-rechten ? Kan je dan eens mijn ip-adres in prive-bericht sturen ? Want iemand anders die mijn ip-adres heeft dat kan niet ! Allez dat zou wel kunnen maar niet mogen ...

Comment

Ik denk helemaal niks van shit shit shit ik weet maar al te goed dat je als beheerder van een forum de ip-adressen kan zien

Comment

er zijn mensen die dit meevolgen die dat kunnen.

nu buiten dat valt het op dat je nog altijd geen enkel van die vragen beantwoorde en bleef rond de pot draaien hieromtrend.
                                    zelfs nu.
                                    Last edited by Timmie; 20/07/2017, 19:11.

Comment

En nu ge over netwerken begint : als een provider met dhcp adressen werkt, dan kan het goed zijn dat als ik uitlog, mijn ip-adres terug vrijgegeven wordt en iemand anders mijn vorige ip-adres heeft, dus helemaal zeker ben je ook niet. Tenzij je kan bewijzen dat er 2 identieke ip-adressen op hetzelfde tijdstip gelogd zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                        er zijn mensen .
                                        't is te hopen hé. En ik kijk al uit naar je bewijs van een dubbelaccount !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66
                                          En nu ge over netwerken begint : als een provider met dhcp adressen werkt, dan kan het goed zijn dat als ik uitlog, mijn ip-adres terug vrijgegeven wordt en iemand anders mijn vorige ip-adres heeft, dus helemaal zeker ben je ook niet. Tenzij je kan bewijzen dat er 2 identieke ip-adressen op hetzelfde tijdstip gelogd zijn
                                          De kans dat dit ip adres onmiddellijk wordt uitgedeeld aan iemand anders is klein.
                                          Nog kleiner is de kans dat dit wordt uitgedeeld aan een andere autoforummer met exact dezelfde ideeen als jij

Je bent een beetje aan het spartelen als een duiveltje in een wijwatervat.....

I like that

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X