Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Golf 4 - zeer bizar startprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Golf 4 - zeer bizar startprobleem

    Beste leden

    Ik heb een zeer bizar startprobleem met mijn Golf 4.

    Het is namelijk zo dat bij warm weer (minimum 15-20 graden) mijn auto niet start wanneer het te lang in de zon heeft gestaan. Hij slaat helemaal niet aan alsof de starter defect is. Eens het weer frisser is (10 graden) dan kan ik meteen starten. Heel bizar!

    Aan de starter ligt het zeker niet. Als ik dat probleem heb start ik mijn auto op deze manier (rechtstreeks contact vanuit de starter naar de plus van de accu door middel van een kabeltje en een klem. Dan slaat ie direct aan.

    Waaraan kan dit liggen aub? Ik ben radeloos opzoek maar ik weet echt niet wat warmte hiermee te maken heeft. Ik denk aan 1 ding en dat is het contactslot? Of zou het de relais 109 kunnen zijn?

    Het betreft:
    Golf 4 bj. 2000
    1.9 tdi 90pk ALH
    280.000 kms

  • #2
    1 topic is genoeg hoor, er zal wel antwoord op komen

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
      1 topic is genoeg hoor, er zal wel antwoord op komen
      Excuses hiervoor. Die eerste topic heb ik onder een verkeerde subrubriek geplaatst zat ik. Ik probeerde dat te verwijderen maar lukt me niet...

      Comment


      • #4
        Ik zou eerst die relais eens nakijken/vervangen.

        Comment


        • #5
          Ik heb dat vroeger ook eens gedaan bij een Rover. Met de + rechtstreeks op de starterspoel. Die mens heeft nwe bedrading moeten laten steken.Brrr
          Met een min 21 W lamp kunt ge die draad van starterspoel eens testen of er U en I doorkomt.
          Vag had vroeger wel last gebarsten kontaktslot(elek gedeelte).
          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

          Comment


          • #6
            Starter eraf en laten testen op testbank.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Ik zou eerst die relais eens nakijken/vervangen.
              Heb ik reeds vervangen maar helaas is het probleem niet opgelost.
              Andere oplossingen?

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                Ik heb dat vroeger ook eens gedaan bij een Rover. Met de + rechtstreeks op de starterspoel. Die mens heeft nwe bedrading moeten laten steken.Brrr
                Met een min 21 W lamp kunt ge die draad van starterspoel eens testen of er U en I doorkomt.
                Vag had vroeger wel last gebarsten kontaktslot(elek gedeelte).
                Ik heb nu intussen gehoord dat het inderdaad het elektrisch gedeelte van het contactslot zou kunnen zijn.

                Is deze simpel te vervangen?

                Ik heb toevallig een compleet contactslot van een golf 4 (wel andere motorcode nl. AGR - mijne is ALH). Ik denk eraan om vaneerste keer het volledige contactslot over te bouwen. Kan dat? Of moet ik daarvoor het één en ander decoderen?

                Zo niet, dan hoop ik het elektrisch gedeelte gewoon te kunnen overbouwen?

                Bedankt alvast voor de adviezen!

                Comment


                • #9
                  Starter is ook reeds vervangen en daar ligt het niet aan...

                  Comment


                  • #10
                    Batterijklemmen sluiten niet goed aan op de batterijpolen ?

                    Comment


                    • #11
                      Ik begin toch wel radeloos te worden...

                      - Batterijklemmen gecheckt
                      - Starter vervangen
                      - Relais vervangen
                      - Elektrisch gedeelte contactslot vervangen

                      Ik ben overigens naar 2 VW-dealers en een auto-elektriciën geweest en ook zij hebben nooit van dat probleem gehoord.

                      Is hier echt niemand die een gouden tip kan geven? Of op z'n minst doorverwijzen naar een VAG specialist?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                        Batterijklemmen sluiten niet goed aan op de batterijpolen ?
                        Jawel. Ook gecheckt en ze zijn goed.

                        Comment


                        • #13
                          Is de batterij zelf wel nog goed?

                          Comment


                          • #14
                            veel auto's nu hebben een temperatuursensor die ook gekoppeld is aan het startproces. Dat kan een piste zijn om te onderzoeken.
                            En voorts moet iemand eens dringend alle electrische circuits doormeten welke nodig zijn voor het starten op zich. Ergens een kabel met slecht contact is vaak al voldoende voor heel wat problemen. Nu hangt men de auto aan de laptop en als daar geen problemen opduiken dan is er zogezegd geen probleem.
                            Hebben de garages de nodige controles gedaan? Ook bij warm weer? Want nu lijkt het precies eerder van: we vervangen maar wat, maar echt zoeken... ho maar...
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • #15
                              Kabelboom van het startcircuit al uitgemeten? Eventueel een kabel met hoge weerstand?

                              Comment


                              • #16
                                De massadraad,evtl een aparte bijleggen van batt naar motorblok ipv batt-carross-blok(evtl startkabel - batt naar motorblok om te checken).
                                Als het echt electrisch/electronisch is dan moet het een VAG garage worden.
                                Reservesleutel zal ook gebruikt zijn ondertussen ?
                                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                                Comment


                                • #17
                                  Trek de stekker van u koelvloeistoftemp. sensor ééns uit en probeer zo ééns.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
                                    Is de batterij zelf wel nog goed?
                                    Ja hoor, heb die uitgemeten...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      veel auto's nu hebben een temperatuursensor die ook gekoppeld is aan het startproces. Dat kan een piste zijn om te onderzoeken.
                                      En voorts moet iemand eens dringend alle electrische circuits doormeten welke nodig zijn voor het starten op zich. Ergens een kabel met slecht contact is vaak al voldoende voor heel wat problemen. Nu hangt men de auto aan de laptop en als daar geen problemen opduiken dan is er zogezegd geen probleem.
                                      Hebben de garages de nodige controles gedaan? Ook bij warm weer? Want nu lijkt het precies eerder van: we vervangen maar wat, maar echt zoeken... ho maar...
                                      Dit is juist klote aan deze situatie. Het probleem doet zich enkel voor bij warm (zonnig!) weer en dan spreek ik over temperaturen vanaf 20 graden. En dan moet het nog zonnig zijn ook want ik heb die eens enkele uren in het schaduw geparkeerd terwijl het 25 graden was en ik kon gewoon starten. Het probleem kom echt alleen maar voor als de wagen enkele uren in de zon heeft gestaan. Van zodra ik die warmte voel in de auto weet ik al dat ie niet gaat starten.

                                      En de garagisten kunnen pas een diagnose uitvoeren als het probleem zich voordoet... M.a.w. moet ik hem voor de garagist parkeren en wachten tot het weer zonnig wordt en dan hopen dat hij tijd maakt om snel een diagnose uit te voeren alvorens het weer afkoelt...

                                      Uitlezen lukt ook niet tenzij ik ene in mijn auto laat liggen...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                                        De massadraad,evtl een aparte bijleggen van batt naar motorblok ipv batt-carross-blok(evtl startkabel - batt naar motorblok om te checken).
                                        Als het echt electrisch/electronisch is dan moet het een VAG garage worden.
                                        Reservesleutel zal ook gebruikt zijn ondertussen ?
                                        Dat uitmeten is niet direct iets voor mij moet ik toegeven... Tenzij er een how to-video bestaat?

                                        Reservesleutel is idd ook al gebruikt geweest.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X