Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Golf 4 - zeer bizar startprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    Trek de stekker van u koelvloeistoftemp. sensor ééns uit en probeer zo ééns.
    Over koelvloeistoftemp. sensor gesproken: je bent de 2de die zegt dat het daaraan zou kunnen liggen.

    Ik snap eigenlijk de link niet met het startproces.

    Kan je hier een korte uitleg over geven aub?

    Merci!

    Comment


    • #22
      Soms kan een soldeerpunt op een elektronisch circuit het probleem zijn. Daar komen barstjes in, en dan geven ze wel nog contact als het koud is maar niet als het warm is.
      Bij oudere honda civic's had je dat voor, waarbij de brandstofpomp relais het niet meer deed als het warm was. Zie bv. http://www.diymyhonda.com/civic/hard...-relay-repair/ .

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door sga3 Bekijk Berichten
        Over koelvloeistoftemp. sensor gesproken: je bent de 2de die zegt dat het daaraan zou kunnen liggen.

        Ik snap eigenlijk de link niet met het startproces.

        Kan je hier een korte uitleg over geven aub?

        Merci!
        sommige autos gebruiken de temperatuursensor waardes om de inspuiting te regelen (autos nu hebben geen choke meer, ze spuiten gewoon meer brandstof bij met de injectie en veranderen ontstekingstijdstip).
        als u temp sensor verkeerde waardes heeft, verzuipt de auto misschien.

        vroeger had je de manuele choke die je moest aantrekken, en later zat er een bimetaal in de waterleidingen die de chokeklep open of dicht zette. nu gebruiken ze een electronische versie van het laatste systeem.

        vw sukkeld wel wat met die watersensoren in die autos, maar dan meer de melding op je dashboard dat je water zogezegd op is. is de sensor op je potje waar water in geraakt is
        Last edited by andydv; 20/05/2016, 13:55.

        Comment


        • #24
          Multiposter: http://www.vwforum.nl/post2745247.html

          Comment


          • #25
            Ben bijna 100% zeker elektrisch gedeelte contact sleutel heb 13 jaar in VW gewerkt beplating aan het stuur eruit en je kan dat blokje er zo af schuiven het zal gebarsten zijn veel voorkomende fout van mensen met veel sleutels aan de contactsleutel redelijk makkelijk te vervangen deden we vroeger op de parking als zo een klant binnenkwam eerst de sleutel op en neer bewgen in start positie ging het niet met een schroevendraaier de platen eronder af sleutel in het contact om stuurslot te deblokeren en ook vaar de transponder te activeren , het zwarte blokje met de draden erf en met een grotere schroevendraaier in het gat steken en dan starten
            Marc

            Comment

            Working...
            X