Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto: stuur staat niet recht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe auto: stuur staat niet recht

Vandaag mijn nieuwe Audi A6 afgehaald. Enige minpuntje is dat stuur blijkbaar niet helemaal juist gealigneerd is, als ik perfect rechtdoor rijd, staat stuur klein beetje naar links. Fabrieksfoutje vermoed ik. Heb garage gebeld om maandag even langs te komen om te zien of dit makkelijk te fixen is.

Gloednieuwe auto, dus vermoed dat dit toch binnen garantie valt. Iemand idee of dit iets is dat nog al eens voorkomt? Lijkt me toch wel slordig.

Kan altijd eens gebeuren. Nieuwe geometrie en is opgelost. Zal de dealer u wel niet aanrekenen.
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Vind het toch slordig om een nieuwe auto zo af te leveren. Moet in de eindcontrole toch opgemerkt worden.

Comment

Bij Audi zou zoiets niet mogen maar je ziet zoiets wel bij meer auto's.

Comment

Gebeurd zelfs bij ferrari, lambo,..
          Kijk bvb is naar de erbarmelijke staat van een spiksplinternieuwe ferrari hoe slecht die lak is. Vers van fabriek, vind dat dan veel erger dan stuur dat paar graden verkeerd staat en oo een half uurke perfect recht staat.
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Maat van me z'n F10 bmw had ook een stuur dat enkele graden scheef stond. Bijzonder irritant. Bij hem heeft een software update het probleem geregeld.

Comment

Vermoed wel dat het in mijn geval een mechanisch probleem is, afin denk in elk geval niet dat deze Audi A6 een volledig electronisch stuur heeft. Voelt in elk geval niet zo aan.

Comment

Zal wel opgelost geraken. Moet wel frustrerend zijn om zoiets met een dure nieuwe Audi A6 voor te hebben.

Ik snap iets niet, stond er in dit onderwerp gisteren foto's van de nieuwe A6, getrokken op uw oprit? Of was dat een ander onderwerp? Kan het niet terug vinden.

Comment

Was andere topic maar staat blijkbaar in foutief forum of zo, dus maar niet verder op gereageerd daar.

Comment

Ja, nu weet ik het weer. Dat onderwerp stond in "nieuwe auto's" wat eigenlijk is voorbehouden voor nieuwe modellen die op de markt komen. Is dat onderwerp dan verwijderd?

In ieder geval, hopelijk wordt het maandag opgelost want het kan onnodige stress en frustraties teweeg brengen als je iets nieuw koopt en het mankeert. Toch zeker als het zoveel geld gekost heeft.

Laat maar eens weten of het opgelost geraakt en hoe. Ben benieuwd.

Comment

Het leuke is dat je dat nu jarenlang met je gaat meedragen. Telkens je afvragen of het stuur nu écht recht staat en blijft staan. Geniet ervan!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                        Ja, nu weet ik het weer. Dat onderwerp stond in "nieuwe auto's" wat eigenlijk is voorbehouden voor nieuwe modellen die op de markt komen. Is dat onderwerp dan verwijderd?
                        Stond verkeerd en is verplaatst naar 'Mijn Duitse auto'.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                          Stond verkeerd en is verplaatst naar 'Mijn Duitse auto'.
                          Ok, merci.

Comment

Op mijn eerste Audi A6 2.7 was dat ook zo. Klein beetje naar links, misschien een graad verschil. Als ik het me nog goed herinner hadden de eerste F10/11-en van BMW daar ook last van.
                            Gaan ze gewoon kunnen verhelpen hoor, geen angst, maar in principe zou het na een laatste kwaliteitskeuring niet mogen.
                            Je kan misschien gaan solliciteren voor die job.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Auto is 2 tal weken geleden binnen geweest, men zou dit opgelost hebben maar ik merk dat het nog altijd niet ok is. Is misschien iets minder maar nog altijd merkbaar. HEt valt vooral op doordat ik de 'spaken' van het stuur net gelijk zie lopen met de onderkant van de wijzerplaten en dan zie je dat die links meer ruimte heeft dan rechts. Nog eens naar de garage dus

ps: krijg ook regelmatig "systeemfout" dat de start-stop functie niet werkt. contact uit/aan en is opgelost. lijkt me toch ook niet normaal.

Comment

VAG is kwaliteit, blablabla. Destijds met de onze exact dezelfde miserie gehad. En D'ieteren heeft er mooi hun handen van afgehouden. En dan ben ik heus niet de enige die zo'n farce al voorgehad heeft. Al zijn er uiteraard ook wagens waar nooit iets mee misloopt. Beetje pech I guess

Comment

ik dacht altijd dat constructeurs het stuur bewust een beetje uit de haak zetten zodat je je niet op het middelpunt kunt fixeren als chauffeur, er zijn immers altijd invloeden...scheve baan, zijwind...dat je toch steeds een 'beetje' stuurt

nuja ik heb makkelijk praten, ik erger me ni in zulke details

Comment

Ik denk zelfs dat het praktisch niet anders kan.
                                    Staat het stuur tegenwoordig nog steeds op een getande kroonas of is dit achterhaald? Zo ja dan is het altijd zo, ongeacht of er nu een hydraulisch of elektronische stuurdoos op zit. Of 1° links of 1° naar rechts denk ik dan.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Dat verschil kan je wegwerken met de uitlijning het enig nadeel is dan dat je iets minder naar de ene kant zal kunnen draaien. Maar dat verschil is zo klein dat je het niet eens merkt.

verstuurd vanaf mijn Nokia 3310

Comment

Als je dat test, dan ga je toch eens op het midden van een baan rijden? Want de baan loopt af naar rechts, hierdoor stuur je altijd een heel klein beetje naar links. Het midden van de baan is vlak, daar zou je stuur dus perfect recht moeten staan.

Comment

Working...
                                        X