Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto: stuur staat niet recht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Heb het op alle soorten wegen geprobeerd, ook op parkings. Ga deze week eens met andere A6 rijden gewoon om te zien hoe die zich 'gedraagt', en dan zal het snel duidelijk zijn of ik het me inbeeld of niet. Kan misschien ook te maken hebben met onnauwkeurige servo of zoiets (toch iets van gelezen). Het heeft echter 100% niks te maken met afhellend baanvak.

Comment

Denk dat dit een kwestie is van de stuurstang wat te verstellen. Best mogelijk dat de garage daar niet veel verstand van heeft.

Er zijn bandencentrales die wel degelijk zeer goed zijn in het uitlijnen en die dit probleem voor je kunnen oplossen. Wellicht dat men je hier wel een goed adres kan bezorgen als je meegeeft van waar je komt.
      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Ja, maar bij moderne auto's is dat niet altijd zo dat het enkel uitlijning is. Als je zijwindcorrectie, rijrichtingcorrectie hebt of zo dan kan het evengoed software zijn. Denk dat (ja de dealer weeral) hier het best geplaatst is om diagnose te stellen.
        Eén ding weet ik al zeker, als je zo de moeite doet om het overal te proberen,... dan beeld je je het niet in hoor.
        Moderne stuursystemen dient men in te lezen.

Comment

Bon vandaag eens gaan testrijden met zelfde (nieuwe) A6 en dan eens met de mijne gereden. En dan ook verkoper van garage zelfde laten doen. Hij stelde ook een (lichte) afwijking vast. Het is heel miniem (en dat geef ik ook toe) maar ik merkte toch verschil. Vrijdag gaan ze stuur losmaken, één tandje versteken en me dan laten testrijden alvorens airbag terug te plaatsen, zullen dan wel zien.

Comment

Het basisprincipe van een goede is het 100% perfect rechtzetten van het stuurwiel na de opmeting en voor de afstelling. Het stuur een tand verzetten, vind ik zo raar.

Comment

Tja ik ken niks van auto's, ik stel alleen maar vast. Vind het ook een rare ingreep maar als ze bij garage vinden dat dit de oplossing is, wie ben ik dan om daar tegen in te gaan?

Comment

Als het verschil zo klein is wordt dat nogal is gedaan hoor. 1 tand voel je niet. Maar meestal kan je dat niet meer omdat er een groef in is ingebracht waardoor je het stuur maar op 1 positie kan terug zetten. Hopelijk kan het bij jou wel. Om de auto volledig terug uit te lijnen voor 1 tand... Dat kan je haast niet want je stuur wordt vastgezet op wat voor de technieker recht lijkt. Eventueel een klein beetje aan beide stuurstangetjes draaien zou wel een makkelijkere oplossing zijn dan die airbag eruit en zo. Duurt maar eventjes...

Comment

Exact hetzelfde aan de hand gehad met mijn nieuwe A6 toen ik hem afhaalde bij de Audi-dealer in 2009.
                  Eerst wou men er niks aan doen ("viel binnen de toleranties"), na wat aandringen heeft men het stuur ook één tand verzet, maar dan stond het weer teveel naar rechts.
                  Heb voorgesteld dat ik hem zou laten uitlijnen op hun kosten, want hij trok ook naar rechts, terwijl het stuur naar links stond. Maar wilden ze ook niet, wagen voldeed aan hun normen.
                  Dan maar zelf laten uitlijnen bij de bandencentrale en het probleem was opgelost.
                  Dealer zal geen eurocent meer aan mij verdienen... Premium, my a$$... ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CubeRider Bekijk Berichten
                    na wat aandringen heeft men het stuur ook één tand verzet, maar dan stond het weer teveel naar rechts.
                    Wat we hierboven ook al schreven.
                    Correcte uitlijning is dus een must ook bij nieuwe wagens!

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

mijne golf stond ook slecht uitgelijnd van de fabriek uit.
                      de 2de dag dat de golf in mijn bezit was maar zelf goed uitgelijnd...
                      Bij veel nieuwe wagens tegenwoordig moet de stuurhoeksensor op 0 worden gezet (soort van uitlijnmodus), voor een perfect "recht" stuur te kunnen hebben bij het rechtdoor rijden.

geloof mij ieder merk heeft er last van dat nieuwe wagens slecht zijn uitgelijnd.
                      2004 VOLKSWAGEN CADDY people 2.0SDI
                      2011 VOLKSWAGEN GOLF 6 variant highline 1.6TDI bluemotion
                      1983 VOLKSWAGEN KEVER 1200
                      (o\_!_/o)

Comment

Is het probleem al opgelost?
                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Maat van me z'n F10 bmw had ook een stuur dat enkele graden scheef stond. Bijzonder irritant. Bij hem heeft een software update het probleem geregeld.
                          hm hoe word dat met software geregeld???

Comment

daar zitten tegenwoordig systemen op tegen zijwind en zo.

Comment

ik denk niet op een a6

Comment

Working...
                              X