Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mag je verschillen merken motorolie mengen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Mag men motorolie van merk A gebruiken als merk B er al in zit?

Mijn Opel rijdt op Dexos, echter kan je dat moeilijk vinden (aan een scherpe prijs), mag ik daar Castrol bij gieten?
    €5 per liter lijkt mij anders wel niet slecht hoor
    Exclusief voor GM / Opel geproduceerde hoogwaardige synthetische longlife motorolie.

Comment

Ik heb bij m'n BMW's tussen twee onderhoudsintervallen nog nooit olie moeten bijkappen. En bij de vorige was dat een onderhoud elke 27.000 km. Veel hangt af van het gebruik, of beter 'misbruik' van je wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skyrider Bekijk Berichten
        BMW geeft in de handleidingen op dat tot 1l op 1000km "normaal" is dacht ik.
        Bij Vag ook.

Dat is eerder een indekking van de verkoper dan een handleiding voor de koper.

Comment

alle merken hanteren 1l per 1000km...als max

is gewoon om garantie claims te vermijden...

Comment

Bij veel moderne wagens kan je het oliepeil digitaal controleren. Bij veel Alfa's zie je telkens je het contact opzet het niveau van het oliepeil digitaal op de boordcomputer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
              Bij veel moderne wagens kan je het oliepeil digitaal controleren. Bij veel Alfa's zie je telkens je het contact opzet het niveau van het oliepeil digitaal op de boordcomputer.
              Zelfs bij de Jumper van op't werk komt dat er elke keer op.

Comment

No problemen, ik heb al met 6merken bijeen gereden. Elke 500km ne liter bij autostrade. Wel zelfde viscositeit
                Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                  Zelfs bij de Jumper van op't werk komt dat er elke keer op.
                  Bij Citroën inderdaad ook, daar komt altijd 'oliepeil ok' of zoiets op het scherm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Bij Citroën inderdaad ook, daar komt altijd 'oliepeil ok' of zoiets op het scherm.
                    Ja, er komt op 'Oil level high' en dan zo'n bolleke of 5 dat het peil aanduidt.

Comment

Op zich een goede vraag....ik zou dat niet doen gezien bepaalde additieven niet overeen kunnen komen.
                      Langs de andere kant trek ik het me niet aan! Bij geen enkele van mijn auto's ooit olie moeten toevoegen tussen onderhouden
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                      X