Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mag je verschillen merken motorolie mengen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mag je verschillen merken motorolie mengen?

Mag men motorolie van merk A gebruiken als merk B er al in zit?

Mijn Opel rijdt op Dexos, echter kan je dat moeilijk vinden (aan een scherpe prijs), mag ik daar Castrol bij gieten?

Als de olie dezelfde specificaties heeft dan mag je dat zonder probleem mengen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
      Als de olie dezelfde specificaties heeft dan mag je dat zonder probleem mengen.
      Interessant, ik had altijd gelezen dat je nooit mocht mengen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
        Niet altijd geloven wat de fabrikanten zeggen.

Comment

Ik zie niet in waarom dat niet zou mogen. Bij veel verschillende merken staat er trouwens op de oliebus dat die aan de VW/Dexos/BMW/MB/... normen voldoet.

Natuurlijk zullen sommige garagehouders vertellen dat je nooit mag mengen. De olie die zij per liter verkopen is peperduur en hun winstmarges torenhoog.

Comment

Bedankt voor de antwoorden!

Jij weet wat doen? 5W30 Castrol voor mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              Jij weet wat doen? 5W30 Castrol voor mij
              Aight!

Ik zie niet in waarom dat niet zou mogen. Bij veel verschillende merken staat er trouwens op de oliebus dat die aan de VW/Dexos/BMW/MB/... normen voldoet.

Natuurlijk zullen sommige garagehouders vertellen dat je nooit mag mengen. De olie die zij per liter verkopen is peperduur en hun winstmarges torenhoog.
              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Niet altijd geloven wat de fabrikanten zeggen.
              Ik geloof jullie wel hoor, ik had het gewoon gelezen op 'the internet'

Comment

je mag geen minerale olie mengen met synthetische.
                de kans bestaat dat synthetische olie vuiligheid wegschept die minerale olie niet wegkreeg, deze restjes zouden zogezegd andere punten in het systeem kunnen verstroppen waardoor die onderdelen toch geen smering meer krijgen.

indien je een blok hebt dat gereviseerd is geweest en gereinigd, dan maakt dit niet uit en kan je overschakelen

Comment

Ik geloof jullie wel hoor, ik had het gewoon gelezen op 'the internet'

Sta mij toe om efkes flauw te doen

Schermopname (117) (Medium).jpg

Comment

Sta mij toe om efkes flauw te doen

[ATTACH=CONFIG]107530[/ATTACH]
                    True that!

Comment

Afhankelijk van hoeveel KM je gedaan hebt met de huidige olie zou ik dan toch eerder de olie verversen in plaats ze te mengen.

Comment

Ik zou dat afraden . Als je toch een oliezuiper hebt zou ik toch minstens dezelfde type van een ander merk er in doen . bv 5W30 merk A bij 5W30 merk B kappen en niet 5W30 bij 10W60 bv.

Comment

Op de websites van oliefabrikanten staat dat je mag mengen. wel dezelfde viscoiteit blijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K0EN Bekijk Berichten
                            Afhankelijk van hoeveel KM je gedaan hebt met de huidige olie zou ik dan toch eerder de olie verversen in plaats ze te mengen.

Olie moet om de 30K of 1jaar vervangen worden, wagen is 9 maand oud en mag dus binnenkort op onderhoud.
                            Maar gezien er na het onderhoud een paar lange roadtrips op het programma staan en ik goed wil voorbereid zijn wou ik zeker zijn of dit mocht.
                            Zo een fles neemt niet veel plaats in he.

Op een nieuwe wagen zou het sterk zijn dat ik moet bijvullen, maar je weet nooit.

Comment

Ja, ik vermoed niet dat je snel zal moeten bijvullen bij de Astra.
                              Bij mijn 330i daarentegen mag ik om de 4000km een litertje Castrol bijkappen.

Comment

Dat een wagen wat olie verbruikt is geen ramp maar er zijn er die op minder dan 2000km een liter bijvullen en dat vind ik erwat over. Zo een wagen moet ik niet. Iedere maand de olie pijlen heb ik geen zin in . De mijn verbruikt een halve liter op 10000km . Kan ik mee leven .
                                Last edited by ; 05/03/2015, 19:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                  Dat een wagen wat olie verbruikt is geen ramp maar er zijn er die op minder dan 2000km een liter bijvullen en dat vind ik erwat over. Zo een wagen moet ik niet.
                                  Hangt er ook vanaf welke wagen natuurlijk. Bij blokken zoals de mijne is dat vrij 'normaal'. Er zijn er die niets verbruiken, er zijn er die 1L op 2000km zuipen.
                                  Ge kunt er wel voor zorgen dat die terug niets gaat verbruiken, maar da's dan een halve motorrevisie.
                                  Garagist heeft zelfs een klant (E46 318i) die 1L op 800 km verbruikt
                                  In principe allemaal niet erg, maar wel kostelijk.

Comment

Voor zo ver ik weet en het is al gezegd, mag je eender welk merk erin kappen zolang de olie maar voldoet aan de juiste specificaties voor uw motor.

Comment

Hangt er ook vanaf welke wagen natuurlijk. Bij blokken zoals de mijne is dat vrij 'normaal'. Er zijn er die niets verbruiken, er zijn er die 1L op 2000km zuipen.
                                      Ge kunt er wel voor zorgen dat die terug niets gaat verbruiken, maar da's dan een halve motorrevisie.
                                      Garagist heeft zelfs een klant (E46 318i) die 1L op 800 km verbruikt
                                      In principe allemaal niet erg, maar wel kostelijk.
                                      BMW geeft in de handleidingen op dat tot 1l op 1000km "normaal" is dacht ik.
                                      Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                                      BMW E90 320d:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skyrider Bekijk Berichten
                                        BMW geeft in de handleidingen op dat tot 1l op 1000km "normaal" is dacht ik.
                                        Als ik bmw was zou ik er 1liter per 100km van maken . Dan komt er niemand zagen voor garantie.

Comment

Working...
                                        X