Mededeling

Collapse
No announcement yet.

versnellingsbak renault clio 3 RS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
    Nog eens goed warm gereden daarstraks en het is buiten ook al iets warmer aant worden, en het krakje is weg
    Is het ondertussen al opgelost bij de uwe?

toch maar 'ns de versnellingsbakolie vervangen, joris. ben van plan om het jaarlijks te laten doen bij de mijne.

opgelost is er nog niks. ik verwacht maandag een telefoontje van de dealer in beringen, om woensdagnamiddag een proefrit te maken. ik heb begrepen dat ze een mechanieker hebben rondlopen die zich specifiek met alle RS'en bezighoudt. daarna zal ik wel te horen krijgen hoe ze het verder willen aanpakken ...

effe off topic ... bij de hasseltse dealer stond een megane trophy-R ... spijtig dat ze me geen proefritje hebben aangeboden ...

Comment

Ik ben met mijn RS bij die in Genk geweest (vaartstraat) voor een onderhoud en herstelling, en daar zijn ze echt super qua service (wel geen RS dealer, maar kan je evengoed terecht).

Een maand of 3 geleden toen ik op zoek was naar een nieuwe RS, ben ik ook eens in Hasselt langsgegaan, een proefrit werd niet aangeboden, offerte werd niet aangeboden, overname van huidige wagen werd geen bedrag op geplakt.. Na wat verder zeuren kwam de baas (zo'n oude man) toevallig voorbij, en die moest tegen die verkoper zeggen dat die mijn gegevens moest opschrijven, alles moest opzoeken, en mij moest opbellen. Uiteraard nooit meer iets van gehoord, en buiten de standaard flyer van de Clio RS met catalogprijzen heb ik niks gekregen daar.
      Over hun technische afdeling heb ik geen weet, maar dat wou ik toen ook al niet meer.
      Oja, en via de Renault site had ik ook een proefrit aangevraagd in Hasselt, daar heb ik toen ook nooit antwoord op gehad.

In Genk (Pashuysen is dat denk ik?) daarentegen hebben ze mij zelfs geholpen met papieren voor de invoering van Duitsland, ivm lichte vracht enz, zonder dat het hun iets zou opleveren. Ik zou alleen weer een Renault willen om daar op garage te kunnen Want Volvo garage's, dat is pas bulls***

Comment

het viel wel op dat, er tijdens dat anderhalf uur dat ik in de showroom heb rondgehangen (waarvan behoorlijk lang bij de clio RS en megane RS) geen enkele verkoper een babbelke is komen slaan. nu, we zijn geen veelkopers (of "goede" klanten). elf jaar geleden onze megane daar gekocht (gebruiken we nog steeds) en daarvoor ook nog een twingo (eerste model - directiewagentje). na de eerste onderhoudsbeurten, de megane bij een onafhankelijke garagist binnengedaan voor onderhoud en herstellingen. nu bij paesmans de olie laten verversen, omdat ik hun niet een reden wilde geven terug te komen op de garantie (is niet de juiste olie, meneer - oliewissel is niet uitgevoerd door een erkende renault dealer, meneer - zodoende vervalt uwe garantie, meneer).

ik wil ze ook niet afbranden. nadat ik had bekomen dat onze megane kon geleverd worden met winterbanden (niet zo vanzelfsprekend, elf jaar geleden), heeft meneer paesmans er zelf op toegezien dat het reservewiel ook werd vervangen door eenzelfde winterband. keurig afgehandeld toen.

best terug on topic, dus als er iemand nog ervaring heeft gehad met een nukkige RS boite ... laat maar horen.

Comment

update ... maandagochtend opgebeld door de garage in beringen. afgesproken dat ik woensdag (vandaag) kon langskomen, zodat een mechanieker efkes kon meerijden om te zien wat het probleem precies is. vandaag dus langs geweest. eerst ik achter het stuur. twee, duidelijk hoorbare, lichte krakjes bij het terugschakelen van vijf naar vier. dan de mechanieker laten rijden. eerste keer dat ie terugschakelde ne serieuze krak ... ik opgelucht ... het ligt dus niet aan mij. hij kon ook voelen dat de andere versnellingen nog goed te selecteren waren, m.a.w. dat de bak niet kapotgeroerd is.

terug bij de dealer heb ik een kleine uitleg gekregen over hoe ze dit gaan aanpakken (daar zagen ze trouwens ook dat de clio nog garantie geniet tot nov 2015). dus ... boite opengooien, kijken wat er precies kapot is, worden dan foto's van gemaakt, die foto's worden opgestuurd naar renault, daar wordt beslist wat er precies wordt vervangen (onderdeel of volledige bak), boite wordt gerepareerd, klaar.

het leek de persoon in beringen een duidelijk garantiegeval (ook al omdat de auto nog geen 20.000 km heeft), waarbij er (meestal) een volledige versnellingsbak wordt vervangen. we zullen wel zien. maandagavond mag ik hem binnenbrengen. met een beetje geluk zou ik hem vrijdag terug kunnen gaan afhalen. geen probleem dat ik de clio een tijdje kwijt ben, ben al blij dat ik er niet als een idioot werd behandeld.

Comment

Dat is goed opgelost, nu kun je terug zorgeloos rijden

Comment

Dat is goed opgelost, nu kun je terug zorgeloos rijden.

hola. 'm is nog niet gemaakt. moet wel toegeven, ik loop er een pak minder nerveus bij rond nu d'er eindelijk schot in de zaak komt. gaat m'n vrouw niet erg vinden.

Comment

auto vandaag terug opgehaald bij de dealer in beringen. nieuwe bak in garantie geplaatst. is me aangeraden de eerste duizend km rustig aan te doen ... en dan terug vlammen! voel me gelijk ne kleine van zes op sinterklaasdag.

super tevreden over het onthaal daar in beringen. top gasten. heb ook dadelijk een klein onderhoud laten doen, zodat we gewapend zijn voor de zomer. eind goed, al goed.

Comment

Ik heb van goede bron gehoord dat hij gemaakt is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fre23 Bekijk Berichten
                    Ik heb van goede bron gehoord dat hij gemaakt is.

gemakkelijk dat die "goede bron" gisteren tot zes uur moest werken. had 'm anders pas vandaag kunnen gaan halen.

Comment

Allee vooruit, mijne kraakte ook tijdens terug schakelen van 5de naar 4de derstraks, niet 1x maar zeker 15x gehoord achter elkaar
                      En dan de wagen een uurke laten stilstaan en terug beginnen rijden en niks meer gehoord, maar die andere keren was het overduidelijk, precies dat ge schakelde zonder de koppeling in te duwen en van zen 1ste na 2de is toch nog niet zo soepel als zou moeten.
                      Maar ik heb nog renault garantie tot halfweg september.

Comment

... precies dat ge schakelde zonder de koppeling in te duwen ...

yup, 't is daarmee dat ik dacht dat het eerst aan mij lag. niet dat ik schakel zonder te ontkoppelen, maar misschien duwde ik het koppelingspedaal niet ver genoeg door. niet dus, was daarom ook zo opgelucht dat de mechanieker precies hetzelfde voorhad op de eerste proefrit.

de nieuwe bak schakelt vooral koud een pak vlotter (eerste vinden en van één naar twee). heeft misschien ook te maken met de verse olie die ze d'erin gekapt hebben.

ik zou niet wachten om hem binnen te doen als ik u was, dr. ge weet nooit hoe happig ze gaan zijn om u te helpen.

Comment

Ik versta nog altijd niet dat ze daar bij renault nog niks hebben aan gedaan...wsl zal er een nieuwe bak inkomen en dat is dan deze clio zijne 3de al kheb er 3 dagen nimeer mee gereden ma hoop dat em nog kraakt als ik ermee na de garage ga.

Comment

Dikke miserie!!!! Garantie zou vervallen zijn, de wagen is officieel op factuur verkocht 11-08-2011, das ga ik ervan uit dat ik garantie heb tot 11-08-2015, er was 4jaar garantie gekocht! Nu ga ik voor men versnellingsbak probleem, blijkt dat men garantie vervallen is op 27-04-2015 ik viel bekan omver! Blijkt dat de wagen nog 4maanden in de showroom heeft gestaan en ondertussen wel al ingeschreven was...maar dus nog niet verkocht. Ik dacht toch dat de garantie begint te lopen vanaf de wagen verkocht is aan de eigenaar??? Renault wilt nog tussenkomen in de kosten wat ik nog wel goed van hun vind maar hoeveel dat gaat zijn weet ik ook nog niet! Ik vind dat de garantie toch eigenlijk tot 11-08-2015 moet zijn....

Comment

En jij besefte dan dat je infeite geen nieuwe wagen gekocht had?
                              Hmm tja hier kan je toch wel 1 en ander 'aanvechten' me dunkt.
                              De dealer zou het wel 'all the way' moeten opnemen voor je naar Renault toe...
                              Zijn deze problemen trouwens al niet op vroegere datum begonnen en heb je dat gesignaleerd aan je garage?
                              Indien ja dan zou ik dit toch aankaarten?? want dan heb jij dit gemeld VOOR het einde vd garantie ?!

Extra vraag;
                              Heb jij die garantie bijgekocht of zat die er al op??

Comment

Een 5tal weken geleden begon de bak gaan te kraken...maarja ik ging er echt 100% van uit dat ik garantie had tot 11-08-2015 en moest toch op onderhoud en wou er dan ter plekke zelf iets van zeggen....had ik geweten dat men garantie 27-04-2015 zou vervallen dan had ik direkt de eerste dag nog gebeld manman klote!

Comment

Die 4jaar easylife garantie is bijgekocht.

Comment

Het is de datum op de factuur die wettelijk telt 11-08-2011. Waarop gaan ze zich anders baseren. Ze kunnen van alles beweren. Dat hij al maanden in de showroom stond, kan goed geweest zijn voor uw portemonnaie bij aankoop.
                                    Brief sturen naar fod economie & consumentezaken.....

Comment

Working...
                                    X