Mededeling

Collapse
No announcement yet.

versnellingsbak renault clio 3 RS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• versnellingsbak renault clio 3 RS

hallo,

ik vroeg me af of hier iemand van jullie ervaring heeft met een krakende versnellingsbak van een clio 3 RS? en vooral of jullie dit via een officiële renault dealer hebben opgelost gekregen.

ik heb vandaag de olie in de bak bij de dealer laten vervangen, maar het gekraak blijft. m'n auto heeft ongeveer 19.700 km en geniet nog van een verlengde garantie tot november 2015. in eerste instantie deed men bij de dealer niet moeilijk en dekte de garantie de eventuele schade (men sprak zelfs al van een volledig nieuwe bak), totdat men zag dat het om een RS ging. nu willen ze eerst de bak opengooien om te kijken of de schade werkelijk een fabricagefout is of niet.

nog dit, toen ik tegen de persoon aan de receptie zij dat de synchroringen in die RS bakken niet zo dadelijk de beste reputatie hebben, bleek dat niet waar te zijn. hijzelf en twee van de mechaniekers hadden zelf met zo'n een RS rondgereden en zij hadden nooit een probleem gehad. toen ik vroeg of hij daarmee insinueerde dat het probleem bij mij ligt, ontkende hij natuurlijk.

beetje raar allemaal en niet goed voor het vertrouwen in die dealer. ik heb het gevoel dat dit een werkske van lange adem gaat worden.

dus, om terug te komen op m'n oorspronkelijke vragen ... hoe hebben jullie eventuele versnellingsbak problemen opgelost gekregen?

peter

Ik heb nog helemaal geen problemen gehad met de versnellingsbak, maar dat dat geen gekend probleem is bullshit.. Engelse forums staan er vol van! Welke garage zijt ge geweest?

En volgens mij heeft Benjie hier op het forum ook problemen gehad met zijn versnellingsbak.
    Last edited by fre23; 11/02/2015, 11:39.

Comment

Gekend probleem bij de 3 RS. Vroeg of laat gaan ze er allemaal uit, de versnellingsbakken. Het zijn de synchro's die kapot gaan (toch zeker van de 197, 200 iets minder maar nog steeds gevoelig), dus ik zou de mechaniekers nog eens aanspreken of een andere garage opzoeken

Comment

ben bij paesmans in hasselt langs geweest. yup, de engelse fora staan vol van probleemgevallen (denk zelfs dat ik hier een probleemgeval ben tegen gekomen). daarom ook dat de brute reactie van de persoon aan de receptie me zo verraste. kan me niet van de indruk ontdoen dat ze een spelleke blufpoker aan't spelen zijn. ben daar zelf, jammer genoeg, niet zo goed in. een andere dealer zoeken is niet zo eenvoudig. half limburg is in handen van paesmans. twijfel of ze in beringen of herk-de-stad anders gaan reageren.

het probleem is dat, als hun diagnose in mijn nadeel uitvalt, ik niet weet of dat effectief zo is. na het contact van vandaag is het vertrouwen in de garage nul komma nul.

Comment

Volledige garantie doen ze sowieso wel moeilijk over... Forumlid Benjie eens contacteren

Comment

Weet dat dit idd een gevoelig punt is bij deze RS'en... Als je dealer zo antwoord zou ik hem eens gewoon wat dingen laten lezen!!! Zou mezelf ook behoorlijk kwaad maken en zeggen "jullie verkopen RS'en maar kennen de zwakke punten niet?!
            RS of niet, je geniet van verlengde garantie en dan moeten ze het ook maar oplossen, ZEKER bij die km's!!

Nu, moet wel zeggen, ik heb met mijn dealer al enkele (kleine) dingen in garantie laten vervangen, totaal geen probleem...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
              Volledige garantie doen ze sowieso wel moeilijk over ... Forumlid Benjie eens contacteren

yup, had het wel enigszins verwacht. maar toch ...
              zal Benjie een pm sturen. bedankt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kenson Bekijk Berichten
                Weet dat dit idd een gevoelig punt is bij deze RS'en... Als je dealer zo antwoord zou ik hem eens gewoon wat dingen laten lezen!!! Zou mezelf ook behoorlijk kwaad maken en zeggen "jullie verkopen RS'en maar kennen de zwakke punten niet?!
                RS of niet, je geniet van verlengde garantie en dan moeten ze het ook maar oplossen, ZEKER bij die km's!!

Nu, moet wel zeggen, ik heb met mijn dealer al enkele (kleine) dingen in garantie laten vervangen, totaal geen probleem...

tja, kwaad geworden ben ik niet. nog niet. spaar ik op tot wanneer het echt nodig is.

Comment

Dat is een zwak punt van de clio rs, kheb gezien dat in de UK meer dan 30% al een nieuwe bak heeft moeten laten steken, sommige al 2x.
                  Normaal is dat toch volledig onder garantie?
                  In de mijne is dat ook hersteld(vervangen) onder garantie en een nieuwe koppeling zit er ook in.
                  De laatste weken heb ik ondervonden dat em van zen 1 naar 2 soms even krakt maar denk dat dat komt door het koude weer....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
                    Dat is een zwak punt van de clio rs, kheb gezien dat in de UK meer dan 30% al een nieuwe bak heeft moeten laten steken, sommige al 2x.
                    Normaal is dat toch volledig onder garantie?
                    In de mijne is dat ook hersteld(vervangen) onder garantie en een nieuwe koppeling zit er ook in.
                    De laatste weken heb ik ondervonden dat em van zen 1 naar 2 soms even krakt maar denk dat dat komt door het koude weer ...

hoeveel kilometer had die van u toen ge 'm hebt laten vervangen, dokter? kraakt 'm nu ook als de bak warm gedraaid is? zou toch niet mogen, denk ik. begrijp trouwens niet waarom renault hier geen afdoende en permanente oplossing voor aanbiedt. m'n clio is één van de laatste mk3's. ge zoudt toch denken dat de zwakke punten eruit geëvolueerd zijn tegen dan. dat was voor mij trouwens een belangrijke reden om te kiezen voor een later (minder oud) model (2012), alhoewel ik het front van de phase 1 veel mooier vind.

kleine update ... op aanraden en met hulp van fre23 ga ik morgen (ten laatste overmorgen) toch eens bij een andere dealer binnenspringen. ben eens benieuwd of ik daar op een minder brutale manier word behandeld. fré, nog eens bedankt man.

Comment

Spijtig dat het niet in de buurt is. Anders wilde ik zeker mee gaan. Ik kan u enkel aanraden om eens te mailen naar Van Hanswijk in Mechelen. Vragen naar Stefaan deze persoon zal u zeker verder helpen. Ik had op 50.000km al problemen maar denk da de versnellingsbak dan op 60.000 km toch vervangen is geweest. Ben naar twee andere verdelers geweest maar namen geen verdere stappen om een oplossing te zoeken of voor te stellen.

Comment

De mijne is er uitgeweest op 40 000 km, toen ik heb verkocht met 120 000 km begon hij ook al weer te kraken... Van de 197 zou je het nog kunnen begrijpen maar voor de 200 hadden ze idd toch mogen kijken voor een oplossing.

Comment

Ze hebben het probleem nooit opgelost, wel vervangen maar probleem ga altijd terug komen.

Comment

Het is een standaard reactie van zowat alle merkdealers van elk merk om te doen alsof ze geen weet hebben van veel voorkomende problemen. Komt ook omdat ze bij herstellingen onder garantie een deel van de kosten (werkuren) zelf moeten dragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
                              hoeveel kilometer had die van u toen ge 'm hebt laten vervangen, dokter? kraakt 'm nu ook als de bak warm gedraaid is? zou toch niet mogen, denk ik. begrijp trouwens niet waarom renault hier geen afdoende en permanente oplossing voor aanbiedt. m'n clio is één van de laatste mk3's. ge zoudt toch denken dat de zwakke punten eruit geëvolueerd zijn tegen dan. dat was voor mij trouwens een belangrijke reden om te kiezen voor een later (minder oud) model (2012), alhoewel ik het front van de phase 1 veel mooier vind.

kleine update ... op aanraden en met hulp van fre23 ga ik morgen (ten laatste overmorgen) toch eens bij een andere dealer binnenspringen. ben eens benieuwd of ik daar op een minder brutale manier word behandeld. fré, nog eens bedankt man.
                              Geen probleem , hopelijk is het snel opgelost!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Benjie Bekijk Berichten
                                Spijtig dat het niet in de buurt is. Anders wilde ik zeker mee gaan. Ik kan u enkel aanraden om eens te mailen naar Van Hanswijk in Mechelen. Vragen naar Stefaan deze persoon zal u zeker verder helpen. Ik had op 50.000km al problemen maar denk da de versnellingsbak dan op 60.000 km toch vervangen is geweest. Ben naar twee andere verdelers geweest maar namen geen verdere stappen om een oplossing te zoeken of voor te stellen.

zal ik zeker doen als ze me morgen bij de dealer in beringen niet willen (of kunnen) helpen. toch straf dat ge drie verdelers hebt moeten aflopen, vooralleer ge geholpen werd.
                                heb gisteren ook al een mail naar renault belgië gestuurd, maar daar zijn ze blijkbaar allemaal op verlof ...
                                Last edited by #166; 12/02/2015, 18:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                  Het is een standaard reactie van zowat alle merkdealers van elk merk om te doen alsof ze geen weet hebben van veel voorkomende problemen. Komt ook omdat ze bij herstellingen onder garantie een deel van de kosten (werkuren) zelf moeten dragen.

oké, kan ik begrijpen. maar als de klant weet heeft van een probleem en de dealer komt uit de lucht gevallen ... zo'n personen kan ik echt niet meer vertrouwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
                                    hijzelf en twee van de mechaniekers hadden zelf met zo'n een RS rondgereden en zij hadden nooit een probleem gehad.
                                    Ze moeten dat zeggen om schadeclaims te minimaliseren. "Dat onderdeel hebben we nu nog NOOIT moeten bestellen." In plaats van "Ja meneer dat gaat om de haverklap kapot bij die wagens."

Comment

Nog eens goed warm gereden daarstraks en het is buiten ook al iets warmer aant worden, en het krakje is weg
                                      Is het ondertussen al opgelost bij de uwe?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K0EN Bekijk Berichten
                                        Ze moeten dat zeggen om schadeclaims te minimaliseren. "Dat onderdeel hebben we nu nog NOOIT moeten bestellen." In plaats van "Ja meneer dat gaat om de haverklap kapot bij die wagens."

begrijp ik wel, maar het was vooral de manier waarop de persoon aan de receptie deze opmerking maakte. dat het anders kan, heb ik nu bij de renault dealer in beringen gemerkt (nochtans behorend tot dezelfde groep). vriendelijke mevrouw aan het onthaal, luisterend oor van de verkoper. toch wel aangenamer om op die manier het probleem aan te pakken.
                                        Last edited by #166; 15/02/2015, 10:33.

Comment

Working...
                                        X