Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw e46 motor op bij 180.000 km??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

naft of diesel, elke motor kan hoge km's draaien

Oorspronkelijk geplaatst door road rebel Bekijk Berichten
    De link met een Dodge (OHV en 30pk/liter?) op lpg zie ik dan weer niet...
    de slechte staat van de motor met veel km's (2x zonder olie gereden is normaal einde verhaal motor), op een brandstof waarvan iedereen beweerd dat binnen de 100k km de kleppen verbrand zijn, hoog olieverbruik en toch niet versleten zijn. gewoon aantonen dat bovenstaande problemen nog altijd geen versleten motor zijn.

ik heb ook een ford sierra 2.8i staan met +300 000km op de teller,
    ik heb weet van een VW jetta 1.8GT met 136pk die de 505 000km al is gepasseerd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steffvg Bekijk Berichten
      Ik verbruik een 9/10 liter denk ik
      Amai da's er ook niet naast! Da's maar 2 - 3 liter minder dan een 3.0 I6
      Alhoewel ja, motor is ook ouder enz...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
        naft of diesel, elke motor kan hoge km's draaien

de slechte staat van de motor met veel km's (2x zonder olie gereden is normaal einde verhaal motor), op een brandstof waarvan iedereen beweerd dat binnen de 100k km de kleppen verbrand zijn, hoog olieverbruik en toch niet versleten zijn. gewoon aantonen dat bovenstaande problemen nog altijd geen versleten motor zijn.

ik heb ook een ford sierra 2.8i staan met +300 000km op de teller,
        ik heb weet van een VW jetta 1.8GT met 136pk die de 505 000km al is gepasseerd
        Jij verzorgd je auto's dus duidelijk goed

Comment

bijlange niet, dat zijn gebruiksobjecten bij mij. men golf heeft al een 50k km geen onderhoud meer gehad. gewoon olie op pijl houden.
          men capri rijd 1x per jaar en doet dan een 300-400km met de caravan eraan. al jaren geen oliewissel gehad.

aan een motor komen nu eenmaal kosten door de jaren/km's en als je dan die werken uitvoert, kunnen die er weer tegen.
          een motor is pas versleten als de cilinders en zuigers teveel versleten zijn waardoor een druk verlies optreed. en die haal je NIET door 200 000km ofzo te rijden.
          zelf zonder olie rijden veroorzaakt dit niet, je krijgt er wel kapotte lagers en krukas van.
          door gebrekkig onderhoud aan het koelsysteem gaat de motor warm lopen en ooit de koppakking of cilinderkop kapot gaan (vervangen en je kan weer verder).

hoe beter je de motor onderhoud, hoe minder kosten, maar ELKE motor kan met gemak 300-500 000km draaien. sommige motoren zijn wat zwakker dan andere, waardoor er wat meer kosten aan komen
          Last edited by ; 14/09/2014, 07:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Ik herinner mij van vroeger dat een 318i supersterk was. Maar da's de 3 van de jaren 80 begin 90..Ken die types niet.
            Supersterk ? ...

Die generatie, dat was de beruchte M40 motor ... distributieriemen knapten regelmatig door, ondanks dat de interval om ze te vervangen teruggebracht werd op 40.000 km en dan hebben we het nog niet over de nokkenassen die durfden in te lopen ... Nou moe !

Comment

330d 150kw is de beste motor voor in een e46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                Supersterk ? ...

Die generatie, dat was de beruchte M40 motor ... distributieriemen knapten regelmatig door, ondanks dat de interval om ze te vervangen teruggebracht werd op 40.000 km en dan hebben we het nog niet over de nokkenassen die durfden in te lopen ... Nou moe !
                Ik heb er daar destijds veel van verkocht. Lag heel goed op de markt toen. Altijd garantie gegeven en nooit probs gehad eigenlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                  330d 150kw is de beste motor voor in een e46.
                  Nee jong, de M54B30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                    Nee jong, de M54B30

Ik heb maar gewoon een 318i :p maar bedankt voor alle reacties

Comment

Een maat van mij kocht een 316i van 2001 met 70000km, op 100k en een sjiek, motor kaput volgens zijn garagist, kreeg er nog 500eur voor.
                      Hij kende niets van auto's en zijn hart was te zeer gebroken om na te kunnen vertellen wat zijn garagist zei. Dus ik weet niet wat het probleem was, maar heb het altijd een vreemd verhaal gevonden.
                      ....was geen racepiloot en volgde onderhoudsinstructies op....ik zei hem indertijd nog van een Honda te kopen maar ie vond BMW cooler....ik heb geprobeerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Ik heb er daar destijds veel van verkocht. Lag heel goed op de markt toen. Altijd garantie gegeven en nooit probs gehad eigenlijk.
                        De generatie motoren waar ik het over heb die werden ingebouwd vanaf de facelift van de E30 ... van 09/87 dus, of de overgang van de chrome bumpers naar de plastieken bumpers.

Comment

Misschien heb ik geluk gehad. Distributieriem werd wel altijd vernieuwd bij twijfel en indien de voorschriften het voorschreven. Maar op hoeveel kilometers dit was, weet ik niet meer. Het was ook meer de garage waarmee ik samenwerkte die dit opzocht en controleerde.

Comment

Op? Ik denk dat de gemiddelde e46 met gemak 250k km's haalt of het nu diesel of benzine is, uiteraard de diesels en 6 pitters met minder problemen mss...
                            BMW E91 318d Touring

Turbo... The replacement for displacement....

Comment

Je kan op een motor geen kmstand zetten voor wat ie gaat leven. Onderhoud en rijstijl zijn de belangrijkste factoren. Uit mijn ervaring kan ik echter zeggen dat de motoren van de BMW E46 in grote lijnen allemaal degelijke krachtbronnen zijn en bij normaal gebruik zeker niet op gaan zijn op 180d km. Wbt de diesels,een lid van de Rover 75 club heeft net de 700d km overschreden met de originele,nooit herstelde motor en die draait nog als een klokje (zelfde blok als de 320d)
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                              X