Hoi, ik heb al van verschillende bronnen gehoord dat de motor van een Bmw e46 bij 180.000km op is? Ik heb zelf een 318i met 138.000km?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw e46 motor op bij 180.000 km??
Collapse
X
-
Die is nog lang meegegaan dan.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenDie is nog lang meegegaan dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenDat is onzin , BMW motoren moeten makkelijk 400.000 km mee gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Steffvg Bekijk BerichtenHoi, ik heb al van verschillende bronnen gehoord dat de motor van een Bmw e46 bij 180.000km op is? Ik heb zelf een 318i met 138.000km?
Rijdt dat ding goed warm, op tijd oliewisselke enz, en die motor zal langer meegaan dan gij
Comment
-
Te zien. Topicstarter vraagt of er gekende problemen zijn met het blok.
Daar kan ik niets over zeggen. BMW blokken vragen goed onderhoud en je mag ze niet misbruiken, dan gaan ze lang mee. Zescilinders zijn véél beter dan hun viercilinders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk herinner mij van vroeger dat een 318i supersterk was. Maar da's de 3 van de jaren 80 begin 90..Ken die types niet.
Comment
-
elke motor gaat lang mee, t hangt er alleen van af wat men bedoelt met 'op zijn'.
voor de meeste mensen is een auto versleten als er teveel kosten aan komen. BV distributie en koppeling lopen beide op hun eind. kostprijs te duur en auto is 'versleten' en wordt afgeschreven.
vervang gewoon de koppeling en die distributie en die auto kan er weer 100k tegen. dat is gewoon normaal onderhoud. het onderdeel heeft zijn km's gehaald en moet vervangen worden.
een versleten motor bij mij, is een blok waar de compressie van de cilinders zo goed als weg is, en waarbij alle cilinders geboord moeten worden, oversize pistons en segmenten erin moeten. en alles wat daar niet aan voldoet is normale slijtage met gebruikelijke onderhoudsintervallen.
mijn dodge motor heeft 2x zonder olie gereden (hoog verbruik en niet tijdig opgevuld). die verbruikt zowat 1liter olie/ 300km. heeft 320 000km op LPG rondgetoerd, is afgebeuld geweest waar de motor goed moeten werken heeft (verschillende plaatsen is het chassis krom getrokken). buiten wat rubbertjes aan de kleppen, en wat pakkingen, is diene ook nog niet versleten.
net zoals velen mensen een auto 'rot' noemen omdat er een roestgaatje in zit. mijn broer en ik hebben ooit een honda civic opgelast. 2x afgekeurd voor roest, 17plaatjes in gelast en de auto was gekeurd. rot... nee, maar t scheelde niet veel.
Comment
-
Normaal mag dat geen probleem zijn.
Een diesel kan wel wat aan.
Veel hangt af van de hoeveelste eigenaar je bent en hoe die ermee gereden hebben.den borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Steffvg Bekijk BerichtenHij is van 1999 en ik wou net een 4-cilinder als eerste auto die verbruiken al minderen ik onderhoud hem goed
nooit hard rijden met koude motor en optijd binnen voor onderhoud
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenNormaal mag dat geen probleem zijn.
Een diesel kan wel wat aan.
Veel hangt af van de hoeveelste eigenaar je bent en hoe die ermee gereden hebben.
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenbmw's gaan 300 k mee, mijn mening
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenWat verbruikt ge?
'T is een naft he
Uw mening?!
Ik verbruik een 9/10 liter denk ik
Comment
-
Gezien de verscheidenheid aan blokken in de e46 generatie lijkt mij dat je geen stelling kan maken over de algemene motorbetrouwbaarheid...
Een 318i is geen 330d en is weer geen M3!
Ik zou jouw bronnen dus met een korreltje zout nemen.
De link met een Dodge (OHV en 30pk/liter?) op lpg zie ik dan weer niet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
'T is een naft he
den borre
Int3x0r
Comment
Comment