Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi a5 dringend hulp gevraagd aub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi a5 dringend hulp gevraagd aub

    Ik heb mij sinds vorige maand een audi a5 2.7tdi occasie aangeschaft met 60000 km
    ik heb hem 2 weken geleden laten chippen door een hele goeie dealer in nederland .
    Gisteren kreeg ik opeens een alarm dat mijn roetfilter vuil was . Ik had de wagen thuis laten staan om dan de volgende dag naar mijn werk te vertrekken.
    de volgende dag start ik de wagen , opnieuw alarm
    roetfilter en 2 min erna krijg ik het alarm van vermogenbeperking . De auto rijd opeens heel traag ik heb absoluut niks meer van vermogen.
    Ik bel naar mijn garagist en hij verteld me dat ik moet komen en dat hij een geforceerde regeneratie van de roetfilter zal doen en dat alles in orde komt .
    De garagist heeft dit dan geprobeerd maar telkens halfweg wilde de wagen niet meer verder regenereren . Hij ging nu d'ieteren contacteren om te vragen wat hij moet doen.
    Zijn er nog mensen die dit probleem hebben gehad? Of mensen die weten wat ik moet doen

    groetjes

  • #2
    Heeft de dealer in Nederland die de chipping heeft gedaan de roetfilter toevallig ook leeggemaakt? In dat geval moet dit ook softwarematig gebeuren of de motor gaat in noodloop. Uw motor is duidelijk in noodloop gegaan.
    "Let op: Wanneer het roetfilter wordt leeggehaald of verwijdert, dient deze ook softwarematig te worden uitgeschreven. Wanneer dit niet gedaan wordt zal de motor in het noodprogramma slaan."

    Misschien oeven contact opnemen met deze mensen. Het is natuurlijk maar een gok van mijnentwege.

    Comment


    • #3
      Waar heb je hem laten chippen?
      Mijn Skoda

      Comment


      • #4
        Ik wist niet dat dealers chipten...
        Roetfilter verwijdert zou me verbazen, aangezien ge ongeveer 50km kunt rijden dan zonder foutmelding.
        Volgens mij is hij gewoon bij een tuner gechipt, heeft die iets niet optimaal gedaan en krijgen ze hem nu niet meer in orde... Ook raar dat uw garagist in BE niet merkt dat hij gechipt is.

        Comment


        • #5
          VW/Audi garages werken vaak samen met Abt om wagens te chippen.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            VW/Audi garages werken vaak samen met Abt om wagens te chippen.
            Zou ook kunnen, maar waarom dan niet in BE laten doen...

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Audia5tt Bekijk Berichten
              Ik heb mij sinds vorige maand een audi a5 2.7tdi occasie aangeschaft met 60000 km
              ik heb hem 2 weken geleden laten chippen door een hele goeie dealer in nederland .
              Gisteren kreeg ik opeens een alarm dat mijn roetfilter vuil was . Ik had de wagen thuis laten staan om dan de volgende dag naar mijn werk te vertrekken.
              de volgende dag start ik de wagen , opnieuw alarm
              roetfilter en 2 min erna krijg ik het alarm van vermogenbeperking . De auto rijd opeens heel traag ik heb absoluut niks meer van vermogen.
              Ik bel naar mijn garagist en hij verteld me dat ik moet komen en dat hij een geforceerde regeneratie van de roetfilter zal doen en dat alles in orde komt .
              De garagist heeft dit dan geprobeerd maar telkens halfweg wilde de wagen niet meer verder regenereren . Hij ging nu d'ieteren contacteren om te vragen wat hij moet doen.
              Zijn er nog mensen die dit probleem hebben gehad? Of mensen die weten wat ik moet doen

              groetjes
              tuning is slecht gebeurd. Dus terug naar die vent gaan en laten nakijken.
              En anders roetfilter laten verwijderen. En in de software.

              Comment


              • #8
                Bedankt iedereen voor de reacties .
                ik heb mijn wagen speciaal naar nederland gedaan omdat dat blijkbaar de beste was .
                is inderdaad een chiptuner en geen dealer , mijn fout van typen.
                Die tuner is nu natuurlijk in verlof tot 2 september en ik zie het ook niet zitten om nog 300 km naar daar te rijden met mijn wagen met vermogensbeperking.
                Nu belde de garagist mij om te zeggen dat de roetfilter echt potdicht zit ( gezien met een cameratje)
                ik zou nu natuurlijk liever hebben dat ze die roetfilter er vantussen halen . Maar dat zou ook niet lukken omdat dit niet mogelijk is zonder de code van mijn chiptuner . ( de naam zeg ik liever niet )
                Ook gevraagd of het mogelijk was om alle software opnieuw in te stellen zoals in fabriek maar zelfs dat is niet mogelijk zonder code :-(
                ik weet het allemaal niet meer , ik zie het niet zitten om nog 2 weken te wachten op nieuws van mijn tuner.
                dit ook nog even : de garage heeft eens verteld welke foutmelding er was tijdens het regenereren van de roetfilter.
                Namelijk achter 10 min in het programma moet de uitlaat normaal 600 graden hebben om te regenereren maar de motor word maar maximus 300 graden en stopt dat het programma .
                iemand raad voor mij?

                Comment


                • #9
                  Terug naar uwe tuner gaan, ge zult niet anders kunnen. Wel straf dat die alles locked met zijn code zonder te vragen aan u.
                  En de DPF verwijderen, bedoelde dan leegmaken of een nieuwe steken? Indien ge EURO4 hebt, leegmaken die handel.

                  Comment


                  • #10
                    JD-engineering?

                    Comment


                    • #11
                      Ja ik zal wel niet anders kunnen .
                      De kostprijs van een nieuwe roetfilter is 3000 euro met werk . Vind ik wel een beetje heel veel .
                      Zou heel graag die roetfilter eruit halen en alles op fabrieksinstellingen maarja zon kutproces zeg.

                      Comment


                      • #12
                        Bezin eer je begint met chippen , zoek een 2de hands roetfilter.
                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Audia5tt Bekijk Berichten
                          Ja ik zal wel niet anders kunnen .
                          De kostprijs van een nieuwe roetfilter is 3000 euro met werk . Vind ik wel een beetje heel veel .
                          Zou heel graag die roetfilter eruit halen en alles op fabrieksinstellingen maarja zon kutproces zeg.
                          €3000?! Da's ene van goud zeker

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                            €3000?! Da's ene van goud zeker
                            Het was 1800 voor de roetfilter en 1200 werk bij een audi dealer . Gek he

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Audia5tt Bekijk Berichten
                              Het was 1800 voor de roetfilter en 1200 werk bij een audi dealer . Gek he
                              Wtf?! Kan toch niet... Voor m'n E81 was dat €900 voor de filter.

                              Comment


                              • #16
                                Wat zitten googlen derover:

                                Hopelijk is het gewoon de sensor?
                                as said before, its that pressure sensor stopping it from doing the regen, swap that and it will come out of limp mode and you can then get it to regen and it will be fine.
                                ...
                                This may help you -
                                3.0l V6 TDI (BKS/BMK/BUN) - Ross-Tech Wiki
                                This is worth checking -
                                ...
                                I don't know if this helps but most months in "Audi Driver" mag there is a full page advert/tech explanation of how how the firm JBS have a complete solution for this problem and for £795 it claims thire Custom-Code DPF Delete Software and replacement Milltek exhaust pipe increases power and passes all current UK MOT tests.
                                I'm not selling this - just quoting from their mag article. It's a good read anyway
                                JBS Auto Designs - Audi / VW / Skoda / Seat / Porsche Performance Specialists

                                http://www.a5oc.com/forums/a5-general-q/20141-dpf-diesel-particulate-filter.html


                                So it was the sensor, not the DPF. Replacing it cost around 100 euro. Thanks for the advice, which I passed on to the mechanic and may have saved a lot of time and expense.

                                http://www.audi-sport.net/xf/threads/how-to-clear-a-blocked-diesel-particulate-filter.78863/


                                Dit hetzelfde als bij u?
                                They performed a forced regeneration which was the computer telling the car to over rev or similar to get it to a temperature hot enough to bring the percentage back down to an acceptable level. Also my car had gone into limp mode which was its way of protecting itself. I was told anything over 70 or 80 per cent clogged needs new DPF filter.
                                ...
                                The filter should not need replacing even if it is blocked. The filters can be cleaned out, I do a treatment at work using Tunap equipment and products. I had an Audi A5 3.0tdi in that's filter was so blocked it was barely drivable and the ecu was stopping it from regenning because it was so blocked and I cleaned it out without even removing it from the car.
                                I have cleaned out a lot of filters mainly on Fords and mazdas as they do not have any form of ad blue or elloys system to help keep the filter clear.
                                ...
                                Link met chiptuning en turbo?
                                actually the car before i took it to the garage the glow plug was flashing.took it to the workshop then they said it was the turbo. replaced that now they say the dpf filter is full they say probably due to the blown turbo...
                                ...
                                I have had 2 3.0tdi A5 s with blocked DPFs, the cars had no power and they would not regen themselves anymore as they were too blocked up, one of them was taken away and had the DPF removed and deleted the other I cleaned out the DPF while still fitted to the car and had to reset the DPF values on VCDS.
                                ...
                                I've seen a few blocked DPFs but none of them have caused the turbo to fail.
                                ...
                                There are 2 types of DPF. Those that need an additive to the petrol to make the re-gen happen at lower temps, and those where the DPF is close to the engine block so the higher exhaust temps allow re-gen to happen automatically. The latter are prone to setting fire to the grass. My handbook has a specific warning about it.


                                http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1339893


                                Google reclame!
                                Topcats reinigt roetfilters professioneel sinds 2007. Onze vakmensen en machines hebben meer dan 2.700 roetfilters gereinigd van personenauto's, on- en off-road voertuigen en scheepvaart. Dit proces is gebaseerd op de jarenlange ervaring met als doel: snel gereinigd, betrouwbaar en als nieuw.

                                Topcats heeft al meer dan 20.000 roetfilters gereinigd. Bespaar ook honderden euro's.

                                Comment


                                • #17
                                  Mja dit krijg je nu eenmaal als je een bende 'professionele' klungelaars aan je motor laat zitten . Nu mag een Audi dealer het oplossen. Ik zou als dealer ook goed door vragen moest zo iemand bij mij langs komen om zulk amateuristisch gedoe op te lossen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    roetfilter kan gekuist worden door professionele firma. moet daarvoor uiteraard uitgebouwd worden. Dit kost ongeveer 400€.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nog niet panikeren, ik neem aan dat Jeroen Dik toch garantie gaf op de software? Ze zullen ergens een fout gemaakt hebben, ergens vreemd voor een bedrijf met die naam/reputatie maar overkomt blijkbaar zelfs de besten.
                                      Ik zou er in elk geval niet meer tot in Lochem mee rijden, ofwel moet JD zijn code doorgeven aan je dealer, ofwel moet hij het ter plekke komen oplossen.
                                      Komt wel goed!
                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                        Mja dit krijg je nu eenmaal als je een bende 'professionele' klungelaars aan je motor laat zitten . Nu mag een Audi dealer het oplossen. Ik zou als dealer ook goed door vragen moest zo iemand bij mij langs komen om zulk amateuristisch gedoe op te lossen.

                                        Weer een typische reactie omdat de wagen getuned is.
                                        Het is duidelijk wie de wagen onder handen genomen heeft en die persoon weet wel waar hij mee bezig is.
                                        Jammer maar helaas is er een probleem net nadat de wagen getuned is en nu is het allemaal zijn fout??? Een probleem is er telkens van de ene dag op de andere en nu gaan we de rollen eens omdraaien.
                                        Niet alleen jij hebt pech met je wagen, maar uw tuner heeft pech dat dit gebeurt op een korte tijd nadat je bij hem geweest bent.
                                        Oeps vergeten, maar de garages staan vol met NIET getunde wagens EN problemen.

                                        Zo hadden wij iemand met een C30 die ons de dag erna belde dat zijn wagen in de garage stond en de garage zei dat het ons fout was. Heb hem mijn verhaal gedaan en gevraagd me iets te laten weten als het probleem opgelost was. -> additief voor regeneratie was op. (ik had die dus leegezogen of wat?)

                                        Volgens mij is het een technisch defect (ik denk aan een sensor) die vervangen moet worden.
                                        Jammer dat uw tuner de toegang gecodeerd heeft, maar een andere tuner kan dit omzeilen hoor. Ik snap uw tuner wel dat hij zijn files wil beveiligen en dit ten koste van het verloop van dit verhaal, waar ik hem dan weer ongelijk geef. Er bestaan andere manieren om dit te doen.
                                        Wacht gewoon op uw tuner, hij zal er even naar kijken en klaar.
                                        Enkel nog afvragen, hoe ga ik dit rechtszetten op het forum zodat mijn tuner geen schade heeft aan dit verhaal...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X