Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Leasing - defecte lamp

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Leasing - defecte lamp

Een paar weken geleden merk ik dat één van mijn koplampen defect is op een vrijdagavond.

Om veilig verder te kunnen ga ik bij Auto5 een stel H7 van Philips halen, en vervang ik ze direct op mijn auto. 5 minuten werk.

Dus, ik stuur de rekening naar de leasingfirma met het gebruikelijke formulier.
    Antwoord: omdat er nog andere kosten op de rekening staan (lees buitenlandse herstelling) zullen we dan deze keer bij grote uitzondering goedkeuren.

Vraag terug: wat had ik dan moeten doen op een vrijdag om 18h? De garage was al lang dicht.

Antwoord: bel de bijstand.

Toen ben ik even uit mijn sloffen geschoten. Denken die nu echt dat de bijstand (of dat VAB or Touring is hangt af van de stand van de maan denk ik) altijd reservelampen bij hebben?
    En hoe lang duurt het eer die kerels bij mij zijn.

Ik dacht dan eens efficient te zijn en de zaak goedkoop (29€) op te lossen.

Heeft er iemand hier al beroep gedaan op zijn leasingbijstand voor een defecte lamp?
    Wat doen die kerels?

Van een lease wagen moet je afblijven en alles laten doen.

Comment

Ik had vandaag hier net aan gedacht: 'k kwam een auto tegen met een defect dimlicht, en 'k dacht vervang dat toch ! En dan: als ik dat op zaterdag of zondag zou voorhebben ? Wat zouden de lease-meneren dan zeggen als ik zelf zou vervangen ?

Antwoord is duidelijk: 'bel de assistance'... Komaan...
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

Antwoord is duidelijk: 'bel de assistance'... Komaan...
        Ik heb exact hetzelfde gezegd.

Heb ooit de assistance gebeld voor een schroef in mijn band. Band liep plat op ca 4 uur. Het enige wat die kerel wou doen was oppompen...
        Ik vroeg hem, en wat moet ik morgen doen. Terugbellen zei die kerel. Dat was er een van Touring.

Ik heb hem gezegd dat hij zijn pomp mocht laten zitten.
        Heb zelf opgepompt, en heb een buske antilek gekocht en doorgereden tot na het weekend.

En dan eens goed geklaagd bij de leasing. Een paar jaar gelden hetzelfde gehad, en toen kon de VAB depanneur tenminste zo'n tut in mijn band steken. Voor een paar dagen is dat toch een betere oplossing.

Comment

toen ik nog een geleasde firma auto had heb ik gewoon bij het onderhoud in de garage een reserve setje H7 gevraagd, of die dan direct in de garage worden geplaatst of niet maakt niet uit voor de garage, als ze maar kunnen factureren
          1988 renault super 5 baccara (weekend oldie)
          1987 volvo 340 GL (daily oldie)
          2006 seat altea (daily)

Comment

idd, gewoon bij garage binnen stappen (éénder dewelke van het merk) en dan geef je zo een papiertje af die de garage kan factureren aan de leasing.
            zo eens gehad dat ik bij renault binnenstapte omdat ik een defecte koplamp had en ik smorgens om 6h in de winter alweer moest rijden tot savonds laat.

die verkoper had geen interesse om me te helpen en zei gewoon dat ik morgen maar moest terugkomen en een afspraak maken. dag erna dus men 2de lamp ook gesneuveld, had geen koplampen meer. ferm geklaagd bij de leasing over betreffende garage.

heb toen een andere gevonden in desselgem, ik hoef maar te bellen en ze maken direct een afspraak of ze helpen via telefoon. geloof mij, als er klachten bij de lease binnenkomen over een niet medewerkende garage, heeft dit erge gevolgen voor die garage en dat merk. reserve busje olie vroeg ik ook altijd voor in de wagen. heb er nog altijd eentje thuis liggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Vraag terug: wat had ik dan moeten doen op een vrijdag om 18h? De garage was al lang dicht.

Antwoord: bel de bijstand.
              Correct antwoord.

Denken die nu echt dat de bijstand (of dat VAB or Touring is hangt af van de stand van de maan denk ik) altijd reservelampen bij hebben?
              Zou ik niet van wakker liggen, da's op zich jouw probleem niet.

En hoe lang duurt het eer die kerels bij mij zijn.
              In een kalme periode zoals nu: binnen het uur ... maakt weinig uit.

.
              Ik dacht dan eens efficient te zijn en de zaak goedkoop (29€) op te lossen.
              Je hoeft niet na te denken: de leasemaatschappij denkt voor jou ... handig toch ?

Moraal van het verhaal: gewoon bijstand bellen volgende keer.

Je lamp is nu hersteld, maar eigenlijk zou je er toch mee naar de garage moeten om de afstelling te laten controleren want je hebt 2 op 3 kansen dat de afstelling fout is na de vervanging van de lamp ... ofwel is die (toevallig) OK nu, ofwel verlicht je de grachten (te laag), ofwel breng je het luchtverkeer in de war (te hoog).

Comment

@Fcapri : Je hebt mijn eerste post niet gelezen.
                De lamp ging defect op een vrijdag om 18h. Dan is geen enkele garage nog open.

Maar ja, blijkbaar wil de leasing bedrogen worden. Wat gaan ze betalen als de garage die lamp moet steken? Toch een pak meer dan de prijs van een lampje hé.
                Natuurlijk heb ik één van de beste lampen gekozen die er lagen.
                En koplampen vervang ik altijd per paar. Sowieso gaat die 2de lamp binnen een paar weken ook kapot.
                Last edited by Tommie1; 13/08/2014, 08:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Je lamp is nu hersteld, maar eigenlijk zou je er toch mee naar de garage moeten om de afstelling te laten controleren want je hebt 2 op 3 kansen dat de afstelling fout is na de vervanging van de lamp ... ofwel is die (toevallig) OK nu, ofwel verlicht je de grachten (te laag), ofwel breng je het luchtverkeer in de war (te hoog).
                  Ik heb het lichtblok er niet moeten uithalen, dus is er aan de instelling niks veranderd.

Comment

@Fcapri : Je hebt mijn eerste post niet gelezen.
                    De lamp ging defect op een vrijdag om 18h. Dan is geen enkele garage nog open.
                    toch wel, gewoon de eerstvolgende werkdag bij de eerste merkgarage van u auto binnenspringen en laten monteren. heb je een weekend lang wel 1 kapotte lamp maar is anders niks aan te doen

Comment

Ik heb het lichtblok er niet moeten uithalen, dus is er aan de instelling niks veranderd.
                      Het feit dat het lichtblok er niet is uit geweest maakt niets uit ... vervangen = afstelling checken.

Comment

Het feit dat het lichtblok er niet is uit geweest maakt niets uit ... vervangen = afstelling checken.
                        Heb ik nog nooit gedaan, en ik betwijfel of garages dit doen...

@fcapri: ik rij geen heel weekend met een defecte lamp als het enigszins anders kan.
                        Een lamp vervangen behoort volgens mij tot het normaal onderhoud wat een chauffeur zelf kan en moet doen. Net zoals olie en banden checken bv.

Comment

en bij een touareg moet je de voorbumper vervangen zodat je erna de koplamp er kan uithalen om je xenon lampje te vervangen. wil je dat wel eens zelf zien doen. aan leasewagens kwam ik totaal niet aan. het enige dat ik nog wou doen was een busje olie erbij doen als die een lampje liet branden van te weinig olie.

leasemaatschappijen kunnen heel raar uit de hoek komen als er iets 'beschadigd' werd die niet door een erkende garage werd uitgevoerd. ooit miserie gehad zo met mijn kangoo.
                          op de E17 sneuvelde de versnellingsbak, gat in de bak, alle olie eruit, bak is in de soep gedraaid. afgetakeld naar een garage in sint niklaas, vervangwagen gekregen en mijn leasebak werd in garanti hersteld (60k km). op 96 000km sneuvelt de bak weer, zat vast tussen 2 versnellingen. VAB heeft hem uiteindelijk toch in 3de kunnen trekken en met veel kabaal ging de bak kapot. die bleek dus ook nog in 2de te zitten. afgetakeld naar een andere garage. ineens telefoon van de leasemaatschappij wat ik met de originele versnellingsbak had gedaan? er bleek namelijk een oude ruilbak onder te zitten en dat zou door mij gekomen zijn. heb hen toen ook gewezen op het feit dat 36 000km de bak al eens vervangen werd bij renault.
                          iets erna heeft mijn bedrijf de auto retour leasing gestuurd en een andere geeist. aanhoudende problemen met die auto en slecht afgehandeld. dat was namelijk 2keer op minder dan 2maand dat ik meer dan 4uur te laat bij men klant kwam
                          Last edited by ; 13/08/2014, 10:12.

Comment

Tegenwoordig is "lampjes vervangen" niet zo simpel meer als het ooit was op alle auto's.
                            Ik ga er bij mijn Pug 508 met xenons niet aan beginnen in ieder geval.

Bij mijn vorige 3 reeks zo iets aan de hand gehad in Frankrijk. Lamp kapot ergens in de Ardeche en wilde ze door een lokale garage laten vervangen.
                            Leaseplan gebeld, en de dichtstbijzijnde goedgekeurde BMW garage, was 60 km bollen.
                            Op eigen risico dan maar naar een locale "auto 5" gereden, zeg maar. Een man is toen een kwartier aan die lamp aan't prullen geweest, maar kreeg het niet voor mekaar.

Toen toch maar het risico genomen en op 1 koplamp en mijn mistlampen naar huis gereden.

Comment

Aan een Xenon zou ik ook niet direct prutsen, tenzij het in de handleiding beschreven staat en zonder speciaal materiaal kan.

Maar hier was het dus echt:
                              Rubber kapje er af, stekkertje los, lampje kwartdraai, en alles terug in omgekeerde volgorde.

Het enige gereedschap dat ik nodig had was een stuk keukenrol om de lampjes niet met mijn vingers aan te raken.

Ik ga er nog altijd van uit dat ik zelf mag doen wat in de handleiding beschreven staat.

- olie checken en bijvullen
                              - Ad-blue bijvullen
                              - tanken en kuisen
                              - ruitenwisserke (laat ik in principe voor de winter veranderen)
                              - bandje pompen
                              - lampje wisselen

Als je voor zo'n prutsen naar de garage gaat, dan ben je in snelservice toch nog een uur kwijt, en zo goed is die VW koffie ook niet hoor.
                              Trouwens, ooit in een garage binnengestapt op vrijdag om15h voor een lamp, en "het magazijn was gesloten, en de mechanieker al naar huis".

Ben toen ook naar Auto5 gestapt....

Comment

met al mijn leasewagens een HEEL SNELLE service gehad.
                                bij een defecte lamp komt een technieker onmiddelijk mee, hij vervangt en ik vul ondertussen dat kaartje in en 5min later ben ik al weg.

zelf ooit een bandenwissel gehad. reservewielband op de normale velg trekken, nieuwe band voor de andere en 1 auto band op reservewiel. met 3man geholpen geweest en op een 15-20min was ik weer op weg. had die al rijdende naar hen opgebeld. garages springen normaal om eraan te werken, die krijgen daar goed voor betaald.
                                positieve ervaringen stellen ze zeer op prijs, negatieve zien ze liever niet naar de leasemaatschappij gaan

Comment

Idem dito hier. Bij mijn eerste 3 reeks zo'n 15 j geleden, had ik wel een ongelofelijk stel slechte lampen blijkbaar, want minstens 5 keer eentje laten vervangen. Telkens op een kwartiertje gepiept.
                                  Ook nog een Espace gehad, met 3 vervangingen. Die waren wel wat moeilijker, maar telkens prompt geholpen.
                                  Wel steeds bij de dealer waar ik de auto's ook besteld had.

Comment

Ik denk dat ze dat bij VW nog eens een cursus in klantenbehandeling moeten opstarten.

Comment

ofwel breng je het luchtverkeer in de war (te hoog).
                                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Das t zelfde als met verzekeringsmaatschappijen dan.
                                        Ik had een barst in mijn voorruit en die moest vervangen worden, bij de dealer kost dat juist geen 600€, bij Carglass meer als 900€.
                                        Dealer mocht dat niet doen van de verzekering, moest bij carglass.

Comment

Working...
                                        X