Stom onderwerp, i know, maar wil het fijne er van weten hoe dit komt.
Mijn vriendin rijdt met de Saab op de E17 en hoort een raar geluid, wagen begint te slingeren, etc. Ze gaat opzij en wat blijkt, de band blijkt volledig kapot.

Is dit nu gewoon eenvoudig weg een klapband en valt er niks te doen. Of scheelt er misschien iets in de ophanging waardoor de camber fout is van het wiel en er meer druk komt op de binnen kant van de band. Of is de band van slechte kwaliteit (zou mijn eerste slechte ervaring zijn met een Goodyear).
Band heeft ook nog zeker voldoende profiel, dus 't is niet dat die door en door versleten is. Bandenspanning was volgens mij ook in orde. En zij zegt dat ze over niks is gereden. Vind het vooral vreemd dat er echt 2 stukken uit de band zijn en dat deze volledig rondom rond gescheurd is.
Mijn vriendin rijdt met de Saab op de E17 en hoort een raar geluid, wagen begint te slingeren, etc. Ze gaat opzij en wat blijkt, de band blijkt volledig kapot.
Is dit nu gewoon eenvoudig weg een klapband en valt er niks te doen. Of scheelt er misschien iets in de ophanging waardoor de camber fout is van het wiel en er meer druk komt op de binnen kant van de band. Of is de band van slechte kwaliteit (zou mijn eerste slechte ervaring zijn met een Goodyear).
Band heeft ook nog zeker voldoende profiel, dus 't is niet dat die door en door versleten is. Bandenspanning was volgens mij ook in orde. En zij zegt dat ze over niks is gereden. Vind het vooral vreemd dat er echt 2 stukken uit de band zijn en dat deze volledig rondom rond gescheurd is.
Comment