Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opengereten band

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opengereten band

Stom onderwerp, i know, maar wil het fijne er van weten hoe dit komt.

Mijn vriendin rijdt met de Saab op de E17 en hoort een raar geluid, wagen begint te slingeren, etc. Ze gaat opzij en wat blijkt, de band blijkt volledig kapot.

Is dit nu gewoon eenvoudig weg een klapband en valt er niks te doen. Of scheelt er misschien iets in de ophanging waardoor de camber fout is van het wiel en er meer druk komt op de binnen kant van de band. Of is de band van slechte kwaliteit (zou mijn eerste slechte ervaring zijn met een Goodyear).

Band heeft ook nog zeker voldoende profiel, dus 't is niet dat die door en door versleten is. Bandenspanning was volgens mij ook in orde. En zij zegt dat ze over niks is gereden. Vind het vooral vreemd dat er echt 2 stukken uit de band zijn en dat deze volledig rondom rond gescheurd is.
    Bijgevoegde Bestanden
    2015 BMW F11 520dA
    1976 Triumph Spitfire 1500

niks aan de auto onderaan die kapot is? een gebroken veer bv die de band heeft doorgesneden.

zulk soort banden heb ik nog al gezien, toen ik tegen 130km/h een klapband kreeg en t heeft ff geduurd voor ik de op pechstrook stond. dan snijd u velg de band letterlijk open. mijn loopvlak zat al volledig los toen ik stilstond, zowel binnen als buitenkant waren open gesneden en die hing nog aan elkaar met een paar witte koortjes in de band

Comment

Hoe oud is de band ?

Comment

http://www.marcovw.nl/Motor/BandenVe...ndenVelgen.htm hier staat een foto bij van met lekke band rijden(blazen op zijkant).
        Daarbij;defecte schokdempers geeft kale plekjes op band,uitlijning slecht=aflopen profiel.
        Daarbij,een dame moet ge niks vragen,ze zijn niet zo technisch aangelegd.
        Last edited by wielscheel; 11/08/2014, 22:52.
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Mogelijke verklaring is dat de zijwand van band aan de binnenkant van de velg eens onhandig een borduur of iets dergelijks heeft geraakt. Zo kan de wapening beschadigd zijn (en dan komt er een bultje op dat je niet kon zien omdat het aan de achterkant zat). Onder invloed van de middelpuntvliedende kracht is de rest van de wapening in de wand vervolgens bij hoge snelheid bezweken met fatale gevolgen voor de bandwand.
          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Band is max. 2 jaar oud. Wordt en werd bijna elke dag mee gereden. Behalve tijdens de winter, want dan heb ik winterbanden. Uitlijning is nog maar gebeurd dit jaar.

Maar nu we het over uitlijning hebben, bedenk ik mij iets. De laatste keren dat ik met die auto reed (zelden, rij nu met de Octavia), trok de wagen wel naar links. Ben toen de uitlijning gaan laten checken, maar de bandencentrale zei dat deze perfect was. Niet veel verder aandacht aan besteed aangezien de vriendin er toch niks van merkte.

Zie ook geen afgesleten plekken op de band zoals op de website van wielscheel.

Heb in ieder geval er deze avond achteraan even de winterbanden op gelegd, morgen eens testrijden of het naar links trekken er nog is en misschien moet ik het dan toch in de ophanging zoeken? Maar zover ik gezien heb bij het wisselen deze avond, zaten er toch geen rubbers of schokdempers foutief...
            2015 BMW F11 520dA
            1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Als je band wat plat is dan wringt het ook wat aan uw stuur.Omdat ge toch spreekt over camber en caster lijkt me het een voorwiel.
              Heb je nog de bandendruk gecheckt(is mannenwerk)?
              -Check ook even of er geen nagel of houtvijs in het loopvlak zit,de band gaat dan langzaam af.
              Last edited by wielscheel; 12/08/2014, 21:30.
              Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Mijn vrouw heeft het eens voorgehad met een band van 3 dagen oud. En geen vodden bandjes ie er op lagen.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

heb dit ook voor gehad,
                  band waarschijnlijk zachtjes aan plat gelopen, extra wrijving opgelopen, extra warmte en gewoonweg verpulverd.

Comment

zoals timmie zijn laatste foto zag de mijne er ook uit.

Comment

niet ver zoeken achter de oorzaak
                      uw vriendin heeft te lang met een lekke band gereden zonder het te voelen
                      Z4 M40i

Comment

Band binnengeven bij bandencentrale zij kunnen eventueel goodyear contacteren voor onderzoek maar 99 % kans inrijding of band met onderdruk en te lang blijven rijden met slappe band

Comment

Working...
                        X