Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vreemd geluid koppeling: BMW E91 (2007)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
    Gisteren auto gaan halen in de garage.
    Niet het nieuws waarop ik gehoopt had...
    Zoals de verkoper omschreef ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de buté (als ik het juist schrijf)
    Omdat ze ineens het vliegwiel mee vervangen komt de totale prijs op 1750 euro...

Ze gingen kijken wat ze konden doen om het in garantie te kunnen vervangen maar ik heb er geen goeie hoop op.

Ik heb hem gekocht tweedehands met een jaar garantie erbij maar ik weet niet of dat dezelfde garantie is als 'premium selection'?
    Om u een gedacht te geven, heb vandemaand op een 330 een koppeling en vliegwiel gestoken en dat kwam op 1300

Comment

Ik heb een klein sprankeltje hoop...
      De laatste keer toen ik mijn wagen ben gaan halen had ik vermeld dat ik een jaar garantie had. Daar waren ze niet vanop de hoogte (ik heb mijn wagen bij een andere BMW dealer gekocht). Daarom moest ik een nieuwe afspraak maken zodat ze een aanvraag konden doen om het eventueel in garantie te laten vervangen. (Ik veronderstel een aanvraag bij BMW premium selection of dergelijke?)

Ze gingen mij contacteren indien dit niet in garantie vervangen kon worden. Dinsdag mag hij binnen en ze hebben nog niet gebeld
      Misschien morgen toch best even bellen om te zien of het nu wel gaat lukken of niet om het te laten vervangen onder garantie?

Tips?
      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Veel tips kunnen er niet gegeven worden, zeker eerst informeren of het nu onder garantie gaat of niet. Dat je niet opeens een rekening krijgt...

Comment

Als bmw niet tss komt zou ik hem bij een niet officiele dealer laten herstellen.

Comment

Geen garantie.
            Van Avondt wil ook niet tussenkomen in de kosten.

Beetje teleurstellend eigenlijk. Van Avondt heeft mij telkens goed geholpen op elk vlak.
            Nu laten ze mij wat in de steek spijtig genoeg. Ergens begrijpelijk maar ergens ook niet. De wagen is niet bij Van Avondt gekocht maar bij Peter Beckers in Gent. Daarom willen ze niet tussen komen. Ik begrijp dat. Maar we zijn sinds de dag van de aankoop altijd bij Van Avondt gegaan (remmen, motor olie/onderhoud bij de mijne, andere zaken bij de zus hare Mini Cooper). Daarom had ik toch op een soort van tussenkomst gehoopt.
            Bellen naar Genk om te gaan klagen... Ik vrees dat we daar niet meer welkom zijn..

Nu beetje afwegen wat te doen.
            Wat mij vooral stoort is de term 'garantie'. Eigenlijk ben je er geen hol mee.
            Daarvoor koop je dan een wagen bij een garage...
            "Garantie: enkel te gebruiken wanneer je wagen ontploft."

De rekening is dus 1700 euro. Iemand een idee wat het bij een onafhankelijke garage zou zijn? Is dit even goed?

Bekijk

Comment

Vraag t eens bij mijn garagist in Geel.
              Doet subaru en bmw.
              Hij heeft bij mij ook een nieuwe koppeling gestoken.
              Wivi in Geel.
              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Geen garantie.
                Van Avondt wil ook niet tussenkomen in de kosten.

Beetje teleurstellend eigenlijk. Van Avondt heeft mij telkens goed geholpen op elk vlak.
                Nu laten ze mij wat in de steek spijtig genoeg. Ergens begrijpelijk maar ergens ook niet. De wagen is niet bij Van Avondt gekocht maar bij Peter Beckers in Gent. Daarom willen ze niet tussen komen. Ik begrijp dat. Maar we zijn sinds de dag van de aankoop altijd bij Van Avondt gegaan (remmen, motor olie/onderhoud bij de mijne, andere zaken bij de zus hare Mini Cooper). Daarom had ik toch op een soort van tussenkomst gehoopt.
                Bellen naar Genk om te gaan klagen... Ik vrees dat we daar niet meer welkom zijn..

Nu beetje afwegen wat te doen.
                Wat mij vooral stoort is de term 'garantie'. Eigenlijk ben je er geen hol mee.
                Daarvoor koop je dan een wagen bij een garage...
                "Garantie: enkel te gebruiken wanneer je wagen ontploft."

De rekening is dus 1700 euro. Iemand een idee wat het bij een onafhankelijke garage zou zijn? Is dit even goed?

Mailt deze mannen eens, heel wat leden hier gaan met hun BMW naar daar:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Mailt deze mannen eens, heel wat leden hier gaan met hun BMW naar daar:

http://www.garagedeclercqb-g.be/about.php
                  +1!!!

Comment

1000euro moet dat lukken

Comment

Euhm.... What the heck.... Blijkbaar heb ik geen premium garantie volgens de garage..
                      Mijn wagen is van in september vorig jaar bij een BMW garage gekocht met een jaar garantie. Ik snap het toch allemaal niet meer zenne...

Hij is vandaag binnen. Om 16u30 mag ik hem halen. Toch eens horen bij de garage hoe dat in elkaar zit..

Bekijk

Comment

Gehebt 2 verschillende soorten garantie, Premium (op recente wagens) en gewone.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          Gehebt 2 verschillende soorten garantie, Premium (op recente wagens) en gewone.
                          Wat Namaz zegt.

Premium is 2 (soms 4 jaar), maar daarvoor moet uw auto jong genoeg zijn, en aan andere bepaalde voorwaarden voldoen.
                          Uw wagen is te oud, maar aangezien ze verplicht zijn garantie te geven, is dit 1 jaar.

Comment

Ik heb blijkbaar een support garantie van 1 jaar (eerder motor gerelateerd).

Ze wisten mij ook te vertellen dat een koppeling zeer zelden onder garantie vervangen wordt omdat dit aanzien wordt als een slijtage onderdeel..

Blijkbaar was mijn vliegwiel de boosdoener. Dit was helemaal kapot. De technieker zei iets over vet dat er zelfs uitkwam ofzoiets? Iemand een idee?

Amai, nu nieuwe koppeling. Veel soepeler, zachter gevoel in de pedaal :o
                            Alleen heb ik nu wel schrik dat het aan mij ligt dat de koppeling kapot was gegaan.
                            DE hoofdreden zeiden ze dat het komt als mensen hun voet op het koppelingspedaal houden tijdens het rijden. Dit doe ik gelukkig al niet.

Wat zijn zo de slechtste gewoontes waardoor een koppeling sneller slijt?

Bekijk

Comment

Ik heb blijkbaar een support garantie van 1 jaar (eerder motor gerelateerd).

Ze wisten mij ook te vertellen dat een koppeling zeer zelden onder garantie vervangen wordt omdat dit aanzien wordt als een slijtage onderdeel..

Blijkbaar was mijn vliegwiel de boosdoener. Dit was helemaal kapot. De technieker zei iets over vet dat er zelfs uitkwam ofzoiets? Iemand een idee?

Amai, nu nieuwe koppeling. Veel soepeler, zachter gevoel in de pedaal :o
                              Alleen heb ik nu wel schrik dat het aan mij ligt dat de koppeling kapot was gegaan.
                              DE hoofdreden zeiden ze dat het komt als mensen hun voet op het koppelingspedaal houden tijdens het rijden. Dit doe ik gelukkig al niet.

Wat zijn zo de slechtste gewoontes waardoor een koppeling sneller slijt?
                              Koppeling induwen, gas geven, koppeling laten schieten en gaan. Als ge dat doet, is de koppeling geen lang leven voorspeld.

Denk wel dat ge deftig kunt rijden, dus zal wel gewoon slijtage geweest zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                Koppeling induwen, gas geven, koppeling laten schieten en gaan. Als ge dat doet, is de koppeling geen lang leven voorspeld.

Denk wel dat ge deftig kunt rijden, dus zal wel gewoon slijtage geweest zijn
                                Dit gaven ze inderdaad ook aan als reden om een koppeling op 10k km te verslijten.

Maar bv een continue tempo van 150km/u rijden, is dat dan slecht voor de kopping of heeft dat tijdens het rijden niets met de koppeling te maken?

Want die dame achter de balie zei dat het nu natuurlijk belangrijk is om 'normaal' rijden wil ik er zo lang mogelijk mee doen. Maar zo kunde interpreteren dat 150km/u rijden ook niet normaal is natuurlijk en als autotechnologieleek weet ik niet wat die bedoeld :p

Bekijk

Comment

Dit gaven ze inderdaad ook aan als reden om een koppeling op 10k km te verslijten.

Maar bv een continue tempo van 150km/u rijden, is dat dan slecht voor de kopping of heeft dat tijdens het rijden niets met de koppeling te maken?

Want die dame achter de balie zei dat het nu natuurlijk belangrijk is om 'normaal' rijden wil ik er zo lang mogelijk mee doen. Maar zo kunde interpreteren dat 150km/u rijden ook niet normaal is natuurlijk en als autotechnologieleek weet ik niet wat die bedoeld :p
                                  Maakt geen bal uit of ge nu 100, 150 of 200 rijdt. Belangrijkste is uw koppeling zo weinig mogelijk laten slippen (zo snel mogelijk van uw koppelingspedaal afgaan). En dan leeft die wel een tijdje

Comment

En zien dat je niet te laag in toeren rijdt minder dan 1300 tpm is slecht voor t vliegwiel.
                                    Ook optrekken (bv. in 3de aan t rijden) vanaf laag toerental is niet goed voor t vliegwiel.
                                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                      En zien dat je niet te laag in toeren rijdt minder dan 1300 tpm is slecht voor t vliegwiel.
                                      Ook optrekken (bv. in 3de aan t rijden) vanaf laag toerental is niet goed voor t vliegwiel.
                                      Inderdaad, altijd boven de 2000 RPM blijven liefst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                        veel hangt ook af van het motorvermogen. ik laat al 4jaar mijn koppeling zo schieten.alleen is mijn motor te zwak.

als je voor de lichten staat, bak in neutraal, pedaal los.
                                        in bergop niet op koppeling stil blijven staan, ook al leren ze dat op rijschool.
                                        ook bij lichten niet de koppeling op laten komen terwijl je de rem indrukt.

alles dus waar je de koppeling half voor indrukt en waarbij er vollop slip is.

ik heb met al mijn autos het varken uit gehangen (40k met een 17jaar opel ascona, 80k met mijn golfke, hopen firmawagens...) en de enige die koppelingen vreette ws men blauwe capri (6platen op 10k km). dit was al een ombouw en vermoed da er iets scheelde tussen motor en bak

Comment

.....

Comment

Working...
                                          X