Mededeling

Collapse
No announcement yet.

airco Renault Grand Scenic (2012) slaat niet aan?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• airco Renault Grand Scenic (2012) slaat niet aan?

Hallo,
    Even een vraagje. Ik krijg de indruk dat de airco van onze Renault Grand Scenic niet aanslaat...De blazers doen het prima. Het lichtje van de knop ac werkt ook maar het koelt niet...
    doe ik nu iets verkeerd? of is er helaas al iets mis met de nieuwe (2e hands wagen?

Lijkt me zeer snel, maar je zou een te weinig aan Freon gas kunnen hebben.

Comment

Wat is Freon gas? (sorry ik ben een leek)

Comment

het gas dat gebruikt wordt in airco systeem om voor afkoeling te zorgen.

Ik zou het eens laten opvullen/nakijken op lekken.

Comment

Ik lees net op het keuringsbewijs van de wagen dat de airco niet getest werd... De auto is nog in fabrieksgarantie tot eind december. Hoe los ik dit het beste op?

Comment

airco Renault Grand Scenic (2012) slaat niet aan?

Renault-dealer, als het een garantiegeval is ?

Condensor kan ook lek zijn, door de impact van een steentje bv., en dan is garantie geen issue.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Als je nog garantie hebt , dan zou ik naar de dealer gaan............heb indertijd nog een volledig raammechanisme in garantie "gekregen" , ondanks dat ik die auto 2dehands gekocht had van een partikulier.

3 maand later met enige moeite ( en buiten garantie ) kon ik nog 50% recupereren van een andere vallende ruit en nog wat later niks meer..........was de slechtste generatie ooit van Renault en raammechanismes...bouwjaar 2004 .

Verzeker je er ff van of dit volledig gedekt is door de garantie , zo ontstaan er geen misverstanden.....

Comment

motorkap open doen, motor doen draaien, goed luisteren en iemand anders in de auto de AC laten indrukken.
                als je ff een bijkomend schurend lawaai hoort en stopt dan ineens (soms hoor je een klik), wil het zeggen dat de pomp aanslaat en erna weer afslaat wegens een probleem (bv te weinig gas).
                mijn megane gran tour had dit al toen die 3maand oud was. bij garage bijgevuld met en lekopspoormiddel. ik naar huis gereden MET airco.
                dag erna starte ik de motor, hoorde iets 'meedraaien' en dan een klik en het geluid stopte. geen airco meer.

auto is toen 2dagen binnen geweest en ze hebben de hele airco er moeten uislopen. bleek de hoofdleiding tussen ... en ... (ik denk pomp en één van die radiators) die kapot was

Comment

Dank voor de tip. Ik heb alvast een afspraak gemaakt met een officiële dealer die meteen zei dat de auto nog in fabrieksgarantie is. De garagist vermoedt dat de airco vuil is.
                  Mijn blazers doen het perfect en t lichtje bij de AC knopt brandt als je erop drukt. Zou ik op mijn controlebord geen melding moeten krijgen indien er echt iets stuk aan is?

Comment

Nee, voor de airco krijg je geen melding op je display. Je hebt garantie, met een beetje geluk rij je binnenkort in een gekoelde wagen zonder bijkomende kosten. Positief blijven he

Comment

Hallo, het gas voor de koeling was volledig op..pff, ze hebben er gratis nieuw gestoken omdat ik nog fabrieksgarantie heb. Alleen is nu de vraag of er geen lekje zit. Ze konden er geen vinden maar als ik binnen een maand geen airco meer zou hebben dat gaan ze met een speciale camera kijken. Helaas zou een nieuwe koeling dan niet gratis zijn....pffff

Comment

In dat geval heeft de vorige eigenaar je wel een beetje liggen gehad. Die zal het wel geweten hebben... Hopelijk was het gas gewoon op, maar ergens vrees ik ervoor. Zou toch heel snel zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          motorkap open doen, motor doen draaien, goed luisteren en iemand anders in de auto de AC laten indrukken.
                          als je ff een bijkomend schurend lawaai hoort en stopt dan ineens (soms hoor je een klik), wil het zeggen dat de pomp aanslaat en erna weer afslaat wegens een probleem (bv te weinig gas).
                          mijn megane gran tour had dit al toen die 3maand oud was. bij garage bijgevuld met en lekopspoormiddel. ik naar huis gereden MET airco.
                          dag erna starte ik de motor, hoorde iets 'meedraaien' en dan een klik en het geluid stopte. geen airco meer.

auto is toen 2dagen binnen geweest en ze hebben de hele airco er moeten uislopen. bleek de hoofdleiding tussen ... en ... (ik denk pomp en één van die radiators) die kapot was
                          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Nee, voor de airco krijg je geen melding op je display. Je hebt garantie, met een beetje geluk rij je binnenkort in een gekoelde wagen zonder bijkomende kosten. Positief blijven he
                          Oorspronkelijk geplaatst door winter81 Bekijk Berichten
                          Hallo, het gas voor de koeling was volledig op..pff, ze hebben er gratis nieuw gestoken omdat ik nog fabrieksgarantie heb. Alleen is nu de vraag of er geen lekje zit. Ze konden er geen vinden maar als ik binnen een maand geen airco meer zou hebben dat gaan ze met een speciale camera kijken. Helaas zou een nieuwe koeling dan niet gratis zijn....pffff
                          Dat is zever he,als je nog garantie hebt is het wel gratis,zelfs al zou je garantie nu vervallen is het gratis want dan hebben ze het de eerste keer niet goed gemaakt.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
                          2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            In dat geval heeft de vorige eigenaar je wel een beetje liggen gehad. Die zal het wel geweten hebben... Hopelijk was het gas gewoon op, maar ergens vrees ik ervoor. Zou toch heel snel zijn.
                            Dat zou inderdaad wel heel snel zijn.
                            Mijn Citroën C4 is van 2007 en heb hem sinds 2010, ik weet niet of de airco bijgevuld is geweest tussen 2007 en 2010, maar sinds 2010 allersinds niet, en die doet het nog steeds perfect.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Wat zevert die garagist?

Als dat toch lekt, dan moeten ze dat zeker onder garantie doen...

En anders ga je gewoon naar een andere garage.

Comment

Tenzij er een steentje in gevlogen is...

Comment

bij een steentje zal t idd niet gratis zijn. Denk bij andere fouten wel...Waarschijnlijk zal de verkoopsgarage
                                  geweten hebben of hij heeft de wagen tergoedertrouw overgekocht..pfff

Comment

normaal doen ze er een product in waar ze lekken mee opsporen, zou ergens een kleur achterlaten als het lekt?

in ieder geval had ik na een nacht al geen airo meer, auto had 19 000km en was 3maand oud. ze vonden ook geen lek, dus ging de garage binnen en werd de hele airco eruit gesloopt. toen vonden ze dus dan een hoofdleiding lek was. hebben ze vervangen en airco weer ingebouwd.
                                    als het je condensor zou zijn waar een steentje kan tegenvliegen, zouden ze het lek daar wel moeten vinden. dit is mogelijk geen garantie dan, maar als het pomp of een leiding is die lekt, lijkt dat toch een productie fout dan.

ik heb het bij mij nooit geweten, maar denk toch ook dat het in garantie werd opgelost (was leasewagen). heb altijd heel tevreden naar de garage gegaan in desselgem. in ninove was eens erger. had een defecte koplamp en ging naar de eerste dealer die ik tegenkwam. ik ging binnen en vroeg of ze een lampje hadden zodat ik die erin kon steken. was elke dag van 6h smorgens tot 21h savonds op de baan. die antwoorden doodsimpel: heb je een afspraak?... kom dan morgen maar eens terug...
                                    diezelfde avond sprong men 2de lamp vooraan, had dus NIKS verlichting nog. kwam dan toevallig voorbij de garage in desselgem, hielp me direct en stuurden zelf technieker op straat om het snel voor mij te verwisselen. sindsdien altijd daar langs geweest. ik deed 3000-3500km/week, kan je weten hoeveel keer ik op onderhoud ging. mij kenden ze bij voornaam en de vervangwagen stond ook altijd correct klaar.

kortom, ik zou ook eens een andere dealer contacteren en zien wat zij van die 'garantie' vinden. er zijn dealers die een pak klantvriendelijker zijn dan andere, en die verdienen dan een beloning door altijd naar ginder te gaan dan

Comment

Idd, normaal doen ze er gas met een fluo-kleurstof in. Dan laat men de installatie volle bak werken, en kijken ze met een blacklight en een speciale bril of er ergens fluo-gas ontsnapt.
                                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

idd, dat gaan ze doen, mocht ie binnenkort uitvallen....

Comment

Working...
                                        X