Oorspronkelijk geplaatst door Ikkerikketikke
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Klein onderhoud gehad, duur! Wanneer terug?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenJe zult toch wel een 1000km moeten rijden voordat zoiets pikzwart word. Aan de peilstok zie je de kleur van u olie.
Inderdaad, na een oliewissel met oliefilter is de motorolie een hele tijd zeer helder terwijl die daarvoor pikzwart was, bij diesels althans. Anderzijds kijken de meeste mensen nooit naar hun oliepeil dus wat zouden ze dat ooit gaan weten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDat vind ik nu supermakkelijk aan mijn Renault. Dat je na het starten op het dashboard het oliepeil kan aflezen. Weet niet of andere merken dit ook hebben. Zou moeten standaard zijn op alle wagens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ikkerikketikke Bekijk BerichtenMijn Citroen DS3 had dit toch en mijn Opel Astra zegt enkel wanneer het oliepeil TE laag is...
Comment
-
Waarom zou de electronica falen? Denk dat je je kennis over de Fransen beetje moet bijstellen. Heb er nooit problemen mee gehad. Da's een beetje gelijk in de ouwen tijd zo dikwijls en manueel alles gaan controleren. Nu heb je bandendruksensoren, verklikkerlichtjes en zo. Tenzij je met een hele oude auto rijdt en je banden ergens druk verliezen. Best eens laten nakijken in de bandencentrale dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenJe zult toch wel een 1000km moeten rijden voordat zoiets pikzwart word. Aan de peilstok zie je de kleur van u olie.
Comment
-
Als ge bij een degelijke garage gaat moet je je niet afvragen of de werken uitgevoerd zijn. Een officiele dealer die voor zo'n praktijken zou gepakt worden kan zijn merk verliezen. En wat met auto's die het nieuwe systeem hebben om de vervuiling van de olie in te schatten. Als ge altijd op zoek gaat naar het goedkoopste wordt het op een gegeven moment zo goedkoop dat ge gekloot wordt.
Ik ga altijd bij de officiele dealer en betaal de forfaitprijzen. Tot volle tevredenheid. En dat zit hem ook in details. Een papier aan de voeten om de matten niet te bevuilen, een plastic over de zetel, een nette wachtruimte met mogelijkheid tot iets te drinken, een vervangwagen kan gehuurd worden, je kan een gratis fiets krijgen of een gratis Twizy tijdens het onderhoud, ik krijg een herinnerings smsje daag voor mijn afspraak, ik word gebeld na het onderhoud om te zien of alles ok is,... Da's service die je bij een beunhaas niet krijgt. En ja, ik betaal misschien jaarlijks 100 euro meer dan bij die beunhaas. Da's geen 10 euro per maand verschil. Nog geen 2 pakjes sigaretten per maand. Soms vraag je je af welke constructies mensen allemaal opzetten om een euro uit te sparen. En hoe raar het ook is, die blijven meestal sukkelen en hebben chronisch geld tekort. Ik besluit dus dat altijd op zoek gaan naar het goedkoopste slecht is voor je portefeuille... En dat geldt niet alleen voor je auto. Trek de lijn maar door naar voeding en zo. Altijd het goedkoopste eten in je strot rammen leidt tot overgewicht, en lelijke ziektes. Die je werkonbekwaam maken en veel dokterskosten meebrengen. En ge zijt weer ne sukkelaar...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenAls ge bij een degelijke garage gaat moet je je niet afvragen of de werken uitgevoerd zijn. Een officiele dealer die voor zo'n praktijken zou gepakt worden kan zijn merk verliezen. En wat met auto's die het nieuwe systeem hebben om de vervuiling van de olie in te schatten. Als ge altijd op zoek gaat naar het goedkoopste wordt het op een gegeven moment zo goedkoop dat ge gekloot wordt.
Ik ga altijd bij de officiele dealer en betaal de forfaitprijzen. Tot volle tevredenheid. En dat zit hem ook in details. Een papier aan de voeten om de matten niet te bevuilen, een plastic over de zetel, een nette wachtruimte met mogelijkheid tot iets te drinken, een vervangwagen kan gehuurd worden, je kan een gratis fiets krijgen of een gratis Twizy tijdens het onderhoud, ik krijg een herinnerings smsje daag voor mijn afspraak, ik word gebeld na het onderhoud om te zien of alles ok is,... Da's service die je bij een beunhaas niet krijgt. En ja, ik betaal misschien jaarlijks 100 euro meer dan bij die beunhaas. Da's geen 10 euro per maand verschil. Nog geen 2 pakjes sigaretten per maand. Soms vraag je je af welke constructies mensen allemaal opzetten om een euro uit te sparen. En hoe raar het ook is, die blijven meestal sukkelen en hebben chronisch geld tekort. Ik besluit dus dat altijd op zoek gaan naar het goedkoopste slecht is voor je portefeuille... En dat geldt niet alleen voor je auto. Trek de lijn maar door naar voeding en zo. Altijd het goedkoopste eten in je strot rammen leidt tot overgewicht, en lelijke ziektes. Die je werkonbekwaam maken en veel dokterskosten meebrengen. En ge zijt weer ne sukkelaar...
Dat ben ik beu. Ik ga nu reeds enkele jaren bij een onafhankelijke BMW (///M)specialist, en ben daar meer dan tevreden. Alles kan ik daar vragen, altijd kan ik daar met een probleem terecht. En ik mag tenminste de werkplaats binnen, hell, ik mag zelfs bij de werken blijven indien gewenst, heerlijk! En de prijs is alvast veel beter dan de stealer!
Maar ik zal wel een sukkelaar zijn, lol!Last edited by order66; 14/07/2014, 12:42.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenEn ah ja, uw remschijven waren versleten, dat is dan 400€ meer dan verwacht. En direct betalen meneer, geen overschrijving.
Dat ben ik beu.
ALS er zulke kosten bijkomen en ge hebt dat niet gevraagd dan ben je volgens mij zelfs niet verplicht om dat te betalen.........dat ze dan die oude rommel er maar terug ondersteken.
Ik heb zoiets persoonlijk nog nooit meegemaakt MAAR heb al wel 2 keer gehad dat de betreffende dealer/garage mij opbelde om te melden dat de remschijven "op" waren en NADAT ze mij vertelden wat dit kostte heb ik toegezegd.
De laatste keer was het ook voor de voorste remschijven van onze 2e auto en heb ik vriendelijk bedankt.
Die remschijven zijn ondertussen door mezelf en mijn dochter vervangen ( kinderarbeid , oeps ) en voor het bedrag dat ik overhield heb ik nu een mooie koffer vol werkgerief .
Comment
-
Kijk dat een onderhoud aan een BMW duurder is dan aan een Opel heb ik niks op tegen. En zoals er hier gezegd word dat die 180euro voor een klein onderhoud geen enorm vermogen is ben ik volledig mee akkoord.
Maar er word hier om de essentie heen gedraaid en de essentie is : Als een constructeur een uurloon hanteert voor zijn dealers dan moeten die hun er aan houden en dan moeten ze de prijzen op een goed zichtbare plaats hangen en niet in een hoekje. Als ze het goedkoper kunnen des te beter voor die garage en hun klanten. Die andere essentie is ook dat als een constructeur zegt : het onderhoudsinterval is zo dat een garage niet moet zeggen het onderhoudsinterval is de helft van wat de constructeur zegt want dan maakt de dealer van de constructeur een leugenaar. En het tofste van de zaak is als je naar de Opel klantendienst belt dat die mensen hetzelfde zeggen wat de constructeur zegt en als je dat probleem aankaart dat ze ook vinden dat dergelijke zaken niet kunnen en op de kop toe belt de hoofdzetel van Nederland u op om na te vragen of je tevreden bent over de klantendienst en raar maar waar daar krijg je hetzelfde antwoord als wat de klantendienst zegt. Namelijk : als Opel zegt dat het onderhoudsinterval zo is, is het zo en geven ze u nog gelijk als je zegt dat dealers die zo handelen geldwolven zijn.
Dus bij mij oliewissel en oliefiler 1/ jaar of 30k km...
Comment
-
wie veel in de file rijd, moet zijn onderhoud ook sneller laten uitvoeren. staat ook expliciet inde handleiding. daarom dat leasewagens vaak sneller in onderhoud gaan. leasemaatschappij geeft dit op omdat die goed genoeg weten dat die autos door mensen op de baan gebruikt worden en minder voor wie gewoon 30min naar werk rijd en 8uur op bureau zit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenomdat die goed genoeg weten dat die autos door mensen op de baan gebruikt worden en minder voor wie gewoon 30min naar werk rijd en 8uur op bureau zit
Vaak is het ook zo dat de onderhoudsintervallen worden overschreden omdat ze dan hun wagen ff kwijt zijn.....en dan rijden we maar lekker door want het komt net niet goed uit....
Comment
-
Klein onderhoud gehad, duur! Wanneer terug?
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenIn sommige onderhoudsboekjes staat: onderhoudsinterval volgens gebruiksomstandigheden. Stoffige omstandigheden, zware belading ea.
Wat in elk geval wel goed is is dat je kan aflezen hoeveel km je remschijven, remvloeistof, olie nog meekunnen... Je moet dus op onderhoud komen afhankelijk van je rijstijl/omstandigheden zoals je aanhaalt.
En dan heb je toch het idee dat ze U moeilijker kunnen bedotten omdat je al die informatie kan aflezen
Anderzijds zegt mijn laserprinter al een paar 1000 blz geleden dat ik de toner moet vervangen, maar hij print nog altijd !!previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichtenbij mijn wagen zit er zelfs geen onderhoudsboekje meer.. Is blijkbaar elektronisch.
Wat in elk geval wel goed is is dat je kan aflezen hoeveel km je remschijven, remvloeistof, olie nog meekunnen... Je moet dus op onderhoud komen afhankelijk van je rijstijl/omstandigheden zoals je aanhaalt.
En dan heb je toch het idee dat ze U moeilijker kunnen bedotten omdat je al die informatie kan aflezen
Anderzijds zegt mijn laserprinter al een paar 1000 blz geleden dat ik de toner moet vervangen, maar hij print nog altijd !!
Comment
Comment