Heb onlangs mijn olie en oliefilter laten vervangen op een nieuwe wagen na 3500km. Waarom ? Omdat de motor ouder kan zijn dan dat de wagen van de fabrieksband gerold is. En als ik dan 1 jaar met die olie zou rijden kan die olie verzuurd zijn omwille van ouder dan 1jaar plus heeft ook nog op de testbank gestaan in fabriek. Ik was voor dat ook 150euro kwijt zonder BTW.
En waar ik nog het meeste van kan rotten is dat de garage toch liever zou hebben dat ik om de 15k km binnenkom voor te smeren. Ja dag Jan. Opel zegt 1jaar of 30k km...
Hoeveel garages zijn er niet dat ze de wagen laten binnenkomen aan de helft van de door de constructeur aangegeven intervallen?
Wel ik zeg u het volgende als ge niet bij uwen auto moogt blijven en het met uw eigen ogen kunt zien komt ge bedrogen uit...
Want het is makkelijk om 1 a 2 L olie af te laten en die er terug bij te doen of ze gewoon niet te vervangen want die olie kan toch 30k km aan of 1jaar en in sommige gevallen 2 jaar. En 5W30 van GM zal wel dezelfde zijn als 5W30 van VAG zeker... En dat zult ge nooit kunnen bewijzen of uw olie al dan niet vervangen is want als ze het hanteren zoals ik hierboven aangeef word de wagen onderhouden zoals de constructeur het aangeeft.
Een filter is iets anders.
Ben zelf ook aan het overwegen om zelf elke 15k km een klein onderhoudje te doen maar dan denk ik bij mezelf waarom als ik mijn wagen elke dag gebruik en ik doe gemiddeld 500-1000km/ week daar dan overbodig geld aan uitgeven want uw wagen gaat niet beter rijden en de auto ''op rijden'' doe ik ook niet want ik koop gemiddeld om de 5jaar een nieuwe wagen. Dus neem dat ik op die 5jaar 180k km doe, dat moet een blok de dag van vandaag toch aankunnen als ge niet elke rit als een bezetene zit te racen :-p
En waar ik nog het meeste van kan rotten is dat de garage toch liever zou hebben dat ik om de 15k km binnenkom voor te smeren. Ja dag Jan. Opel zegt 1jaar of 30k km...
Hoeveel garages zijn er niet dat ze de wagen laten binnenkomen aan de helft van de door de constructeur aangegeven intervallen?
Wel ik zeg u het volgende als ge niet bij uwen auto moogt blijven en het met uw eigen ogen kunt zien komt ge bedrogen uit...
Want het is makkelijk om 1 a 2 L olie af te laten en die er terug bij te doen of ze gewoon niet te vervangen want die olie kan toch 30k km aan of 1jaar en in sommige gevallen 2 jaar. En 5W30 van GM zal wel dezelfde zijn als 5W30 van VAG zeker... En dat zult ge nooit kunnen bewijzen of uw olie al dan niet vervangen is want als ze het hanteren zoals ik hierboven aangeef word de wagen onderhouden zoals de constructeur het aangeeft.
Een filter is iets anders.
Ben zelf ook aan het overwegen om zelf elke 15k km een klein onderhoudje te doen maar dan denk ik bij mezelf waarom als ik mijn wagen elke dag gebruik en ik doe gemiddeld 500-1000km/ week daar dan overbodig geld aan uitgeven want uw wagen gaat niet beter rijden en de auto ''op rijden'' doe ik ook niet want ik koop gemiddeld om de 5jaar een nieuwe wagen. Dus neem dat ik op die 5jaar 180k km doe, dat moet een blok de dag van vandaag toch aankunnen als ge niet elke rit als een bezetene zit te racen :-p
Comment