Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Klein onderhoud gehad, duur! Wanneer terug?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    Geef jij € 200 voor een band ? goed zot. In het bos vind ik wel een omgewaaide boom, die ik in schijfjes knabbel. (ik zal wel een of andere ezel vinden die de boel wil trekken)
    En als die ezel nog een beetje geld kakt, is het helemaal in orde zekers.

Comment

Dubbel
      Last edited by ; 21/05/2014, 16:03.

Comment

Meestal is het probleem niet zozeer de prijs van het onderhoud maar wel dat het type auto boven de stand van de gebruiker is. Indien men zich al zeer doet bij aankoop wordt plots nadien alles duur. Taks, verzekering, onderhoud,... Vroeger veel gezien, ze reden met een autootje, vernieuwden zich een klasse hoger met bijhorende lening en vanaf dan is alles veel te duur.

Comment

De technische evolutie kan alleen maar draaien als er een meeropbrengst is. Of denk je dat een garage openhouden zo eenvoudig is ?
          Verzekeringen, milieuvergunningen, software, merk specifiek materiaal, gebouw, personeel, eigen investering, ...
          En ja, als je bij een garage 1+1 telt, kom je op 3...

Maar dit is voor alles, in een democratische maatschappij. (niemand verplicht je)

voorbeeld: je vervangt zelf je olie en maakt een fout... je bent zelf verantwoordelijk. Een goede garage mag die fout niet maken en moet zijn verantwoordelijkheid dragen...(en calculeert dit in de prijs...)
          stellen dat het allemaal dieven zijn...
          Last edited by ; 21/05/2014, 16:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John De Boer Bekijk Berichten
            Hier staat weer een hoop onzin in dit topic hoor, straks ga je nog beweren dat de garage er aan in schiet natuurlijk oppert de topic opener dat hij teveel betaald heeft, dat is gewoon zo. Zal ik eens zeggen wat dat klein onderhoud mag kosten? 15 euro voor een filter en 25 euro voor de olie. Tel daar nog een half uur werk bij (ze zullen wel een uur aangerekend hebben) en de rest is zuivere winst voor de garage. Maar ja, er zijn nu eenmaal mensen die graag te veel geld uitgeven aan iets dat gemakkelijk voor de helft van dat bedrag kan gebeuren, enkel en alleen omdat ze denken dat het dan beter is gedaan. Laat me niet lachen!
            Vertrouw je motoren toe aan onze top-oliën! Vandaag besteld & betaald, morgen in huis! 30 dagen 100%-tevreden-of-geld-terug-garantie!

voila, is dat nu zo overdreven wat ik zeg? Ga maar eens in de auto5 ofzo 5l castrol edge kopen. Tzal dicht tegen de €100 kosten!

En ik zeg niet dat het niet goedkoper kan he, je hebt in alles prijsklasses natuurlijk..

Comment

iedereen moet verdienen.
              Ik ben schrijnwerker en al meermaals gehad dat mensen durven afkomen dat ze zelf de deur willen aankopen in de gamma of brico, welke ik nadien mag gaan plaatsen... Dan betalen zij 50 euro voor een deur, terwijl ze bij mij 150 zouden kwijtzijn. Na plaatsing kom je op hetzelfde eindbedrag hoor ;-)
              Verschil in kwaliteit en iedereen moet betaald worden.
              Ik betaalde onlangs zelf 330 euro voor een klein onderhoud(op 18 000 km). De interval is bij volvo ook om het jaar of 30 000 km.
              2013- Volvo V60 D3 R-Design
              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Klein onderhoud kost mij €18 3l olie en een oliefilter.
                Groot onderhoud een 80euro waarvan 45 voor bougies, rest is olie, oliefilter, interieurfilter en luchtfilter.
                Het enige waar ik geld aan kwijt ben is de remolie laten vervangen met zo een machine want zelf blijf ik daar liever af. Vorige keer was het gratis mooi dealtje gedaan.
                Polo 6n 1.4

Comment

3 liter olie? Dat is wel heel weinig, 600cc'ke?
                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                    3 liter olie? Dat is wel heel weinig, 600cc'ke?
                    1.4 kan ook 3n half zijn maar meer niet.
                    Polo 6n 1.4

Comment

dan kan je zo ver gaan als je zelf wil.
                      remVLOEISTOF (geen olie) vervang ik ook zelf. busje kost 5€ voor een liter en daarmee kom je toe. ik gebruik een ruitenwisserpompje met 2slangen eraan om de vloeistof aan de nippels door te zuigen

ik koop ook mijn banden aan in duitsland en inclusief levering aan de voordeur ben ik nog 3€/band goedkoper dan bij www.pneusonlines.be (merkbanden!!!). daar 4 ventieltjes bij van 70ct en ik leg ze er zelf op. je kan het zover drijven als je wil om een euro uit te sparen.
                      dat iemand zijn onderhoud graag zelf doet om geld uit te sparen, is heel goed. maar daarvoor gaan verklaren dat het topic vol onzin staat omdat er beweerd word dat 5liter deftige olie 100€ kost, vind ik er wel over.
                      olie kost nu eenmaal geld, en de ene olie is de andere niet

Comment

Ja volledig juist!!!
                        Dat is met alles zo, je kan in je huis ook alles zelf doen. Zal ook veel goedkoper zijn dan een vakman aan te spreken. Maar niet iedereen (zoals ik) heeft de nodige kennis hiervoor. Dus ik laat met plezier mijn huis onderhouden, net zoals mijn wagen. Dat ik meer betaal dan een doe het zelver... Tja, maar dan moet ik maar zien dat ik mijn geld op een andere manier verdien he.
                        Ik heb me nog nooit bedrogen gevoeld door de garage, alhoewel ik weet dat ze telkens ik binnenkom, ze er iets aan verdienen. Integendeel, ik zal meer zeggen... ik gun het hun. En ja het is een merkdealer. Een merkdealer die zich inzet voor de klant, die goede service geeft en hiervoor een correcte prijs vraagt. Je kan zo ver gaan als je wil. Zo kan je een dagje aan zee onderbreken om thuis een biefstuk friet te eten. Wegens zogezegd bedrog van de restauranthouders. Al eens uitgerekend hoeveel die extra vragen? Nee, leven en laten leven. Zelfstandigen hebben het al moeilijk genoeg!

Comment

Vorige week mijn auto nog binnegedaan bij de garage voor nazicht keuring en klein onderhoud was begot meer als 350 euro kwijt !! 2 weken daarvoor nog 4 nieuwe remblokjes en ook rond de 350! Die zien mij niemeer terug.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door glennix Bekijk Berichten
                            2 weken daarvoor nog 4 nieuwe remblokjes en ook rond de 350! Die zien mij niemeer terug.
                            Gouden remblokjes ??

Ik heb gisteren samen met mijn oudste dochter de voorste remschijven + blokjes vervangen van onze Corsa :

100€ voor de schijven + blokjes en 130€ aan materiaal ( heb ik wel voor het leven of zolang het leeft )

Ben zelf geen mechanieker oid maar youtube was onze vriend en bij het 2e wiel ging het al even snel als in het filmpje

Comment

Een kind kan t snap niet waarom niet meer mensen t zelf doen
                              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Idd zo'n dingen doe ik al jaar en dag zelf. Maarja, de meeste mensen durven hun handen niet meer vuilmaken tegenwoordig.

Een tijd geleden bij Auto5 een vrouw die nieuwe ruitenwissers kwam halen en vroeg aan de kerel achter de balie of hij die er voor haar wou opzetten. Das er gewoon op en afschuiven, een kind van 5 kan dat

Comment

Waarom denk je dat Grandscenicman zijn dochter inschakelde lol...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                    100€ voor de schijven + blokjes en 130€ aan materiaal ( heb ik wel voor het leven of zolang het leeft )
                                    ik ben voor de leuze: wat je niet kan, dat kan je leren.
                                    schijven en blokken heb ik ook besteld in duitsland, 34€ voor de hele set (2schijven, 4blokken) en daar 12€ verzending bij. zoiets in de garage steken, kost je een pak meer, maar je hebt dan wel enige veiligheid. ik zou niet willen dat iedereen zomaar aan zen remmen begint te prutsen. de eerste keer liet ik ze ook vervangen en heb ik goed gekeken.

laatst de trapas van men fiets kapot. had dringend een fietsenmaker nodig om te herstellen, want gebruik de fiets voor het werk. één fietsenmaker: jamaar, da gaat niet. ik moet da demonteren, lengte en schroefdraad opmeten, de goeie stukken bestellen, vervangen ... dat kan ik niet op één dag hoor (maandag fiets binnen gedaan, had die woensdag weer nodig). kostprijs zeker 65€.
                                    dinsdag avond fiets gaan ophalen bij fietsenmaker en bij mij in de streek binnen gesprongen (die was maandag dicht). die had enkel de lengte nodig, opende een schuif en kreeg men trapas cassette in men handen gedrukt (19€). daar ter plaatse ook de sleutel gekocht om die erin te kunnen draaien (18€) en de fiets reed weer op woensdag. demontage oud + indraaien van het nieuwe was nog geen 15min werk. het materiaal voor de trappers af te halen had ik niet eens, dus daar nog tijd aan verloren.

18€ voor de trapas, dus die fietsmaker vroeg +40€ voor te vervangen???
                                    Last edited by ; 08/07/2014, 09:29.

Comment

Tja, da's allemaal goed als je handig bent en er zin in hebt. Ikzelf kan het niet en het interesseert me eigenlijk ook helemaal niet. Nu ben ik ziek en kan ik niet zoveel meer. Toen ik vroeger werkte redeneerde ik altijd zolang ik meer verdien dan degene die voor mij werkt, is het goed. Ik werkte heel veel, had geen of weinig vrije tijd. Dus betaalde ik met veel plezier. Ze zouden bij mij zelfs de fiets moeten ophalen zodat ik daar geen tijd moest insteken. Anderzijds had ik misschien ook een beetje meer vrij genomen, dan was ik nu zo ziek niet geweest...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                        Idd zo'n dingen doe ik al jaar en dag zelf. Maarja, de meeste mensen durven hun handen niet meer vuilmaken tegenwoordig.
                                        Geen kwestie van niet willen vuilmaken : ook bij mij groeit het geld niet op m'n rug....

Heb ondertussen al een toerke gedaan met de nieuwe schijven erop en de auto ..........remt !

Nu nog eens een keertje naar het werk om de blokjes wat in te laten slijten ........en wat later de ABS eens uittesten of is dit niet nodig ??

Comment

Abs uittesten heeft in principe niet veel nut. Abs staat niet rechtstreeks in verbinding met uw remblokken ( abs gebruikt uiteraard remblokken hé).

Comment

Working...
                                          X