Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Klein onderhoud gehad, duur! Wanneer terug?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Klein onderhoud gehad, duur! Wanneer terug?

Hallo

Mijn Insignia 2.0 160PK heeft begin 2013 op 70000km een grote beurt gehad.
    Nu, vandaag, heeft ie op 90000km een kleine beurt gehad (182 euro!).

Ik vroeg aan die lieftallige dame wanneer ik moest terugkomen.

Ze zei: OF na 30 000km OF na 1 jaar.

Ik zie nu op de factuur dat er dexos2 motorolie in is gegaan.

Kan ik dan geen 2jaar wachten met terug op onderhoud te gaan (of na 30 000km)? Dit is toch volsynthetische olie?

Of is er een andere reden waarom ik na 1jaar terug zou gaan (ook al heb ik maar 15 000km gedaan?)

Vind ik niet zo duur. En beter te veel dan te weinig onderhoud.

Comment

Normaal ieder jaar en inderdaad te veel olie verversen kan je niet, vroeger was t om de 10.000km
      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Opel is 1 jaar of 30.000 km net zoals u gezegd is geweest.
        Bij vw en audi en skoda is het 2 jaar of 30.000 km.
        Dit vind ik persoonlijk te lang. Zeker als je weinig autostrade doet.

Comment

GSIII ook om de 2 jaar of 30.000 km.........ik ga gewoon elke 18 maanden.........ongeacht de km's . ( of eerder bij 30.000 )

Lijkt mij niet duur 182 €.........wat denk je dat de olie alleen al kost ?

Comment

Lijkt mij ook een volledig normaal bedrag, vroeger moest je om de 5 of 10 000 km op onderhoud, dus dat valt goed mee en ik zou zeker niet besparen op onderhoud...

Comment

zeer normale prijs, ga je echt voor 180 euro één jaar uitstel doen van onderhoud met alle risico's vandien ?

Comment

Had al rond de 170 euro voor mijn 1.2 benzine Corsa dus is zeker niet te duur!

Comment

Idd, helemaal niet zo duur hoor. 5l deftige olie kost al gauw 100€..
                  En ik zou idd geen 2 jaar wachten vr onderhoud.

Comment

Eén keer minder op restaurant gaan op een jaar met je gezin en je kan op onderhoud. Hiermee doe je tweemaal profijt: je wagen verkeert in topconditie en je cholesterol blijft op peil...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Math_23 Bekijk Berichten
                      Idd, helemaal niet zo duur hoor. 5l deftige olie kost al gauw 100€.
                      Hier staat weer een hoop onzin in dit topic hoor, straks ga je nog beweren dat de garage er aan in schiet natuurlijk oppert de topic opener dat hij teveel betaald heeft, dat is gewoon zo. Zal ik eens zeggen wat dat klein onderhoud mag kosten? 15 euro voor een filter en 25 euro voor de olie. Tel daar nog een half uur werk bij (ze zullen wel een uur aangerekend hebben) en de rest is zuivere winst voor de garage. Maar ja, er zijn nu eenmaal mensen die graag te veel geld uitgeven aan iets dat gemakkelijk voor de helft van dat bedrag kan gebeuren, enkel en alleen omdat ze denken dat het dan beter is gedaan. Laat me niet lachen!

Comment

Mag een garagehouder aub ook nog een beetje geld verdienen of is dat teveel gevraagd? Nadat hij zijn personeel, lening, verzekering, elektriciteit, verwarming enzzz..... betaalt heeft blijft er nog maar weinig over.

Blijkbaar zijn er hier die vinden dat ze na de aankoop van een auto genoeg betaald hebben en blijkbaar gratis onderhoud willen tot hun auto uit elkaar valt. Djeezes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Mag een garagehouder aub ook nog een beetje geld verdienen of is dat teveel gevraagd? Nadat hij zijn personeel, lening, verzekering, elektriciteit, verwarming enzzz..... betaalt heeft blijft er nog maar weinig over.

Blijkbaar zijn er hier die vinden dat ze na de aankoop van een auto genoeg betaald hebben en blijkbaar gratis onderhoud willen tot hun auto uit elkaar valt. Djeezes.

+1
                          Sommige mensen kopen beter ne fiets.
                          En als da ni lukt is er nog altijd trein/bus/tram.

Kankeren voor 180€ onderhoud/jaar...
                          Triestig

Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                            Ocharme, poor garagist, ik krijg er nog compassie mee.

Het ging hier gewoon over het feit dat de topic opener zich afvraagt of 182 euro voor een klein onderhoud niet te duur is, dan zeg ik gewoon waar het op staat. Dat jullie voor mijn part 1000 euro betalen voor onderhoud, doe maar, ik zal er zeker niet van wakker liggen. Als je oppert dat je beter eens 180 euro betaald en een avondje restaurant overslaat, nou geef mij dan maar dat onderhoud van 90 euro (wat identiek hetzelfde inhoud als dat dure, en oh ja hoor, ook hierop verdient die arme garagist nog goed zijn centen, wees gerust) en daarna een etentje met m'n vriendin. 100 euro voor 5 liter olie, waar halen ze hier de bedragen toch, zjeezus (ik zal dat woord ook eens gebruiken)

En sommigen opperen hier dan nog eens dat als je één keer per jaar dat dure onderhoud laat uitvoeren dat je gerust bent voor een jaar dat er niets anders meer kan kapot gaan, ja dag jan. Officiële garage houders zijn gewoon de grootste gangsters die er bestaan. En sommige mensen blijven er gewoon met de ogen open inlopen
                            Last edited by ; 21/05/2014, 11:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John De Boer Bekijk Berichten
                              Hier staat weer een hoop onzin in dit topic hoor, straks ga je nog beweren dat de garage er aan in schiet natuurlijk oppert de topic opener dat hij teveel betaald heeft, dat is gewoon zo. Zal ik eens zeggen wat dat klein onderhoud mag kosten? 15 euro voor een filter en 25 euro voor de olie. Tel daar nog een half uur werk bij (ze zullen wel een uur aangerekend hebben) en de rest is zuivere winst voor de garage. Maar ja, er zijn nu eenmaal mensen die graag te veel geld uitgeven aan iets dat gemakkelijk voor de helft van dat bedrag kan gebeuren, enkel en alleen omdat ze denken dat het dan beter is gedaan. Laat me niet lachen!
                              DPF olie is duur, ook in de autoshop kost die 10 tot 15€ de liter.

trouwens, het kan goed zijn dat ook de interieurfilter of luchtfilter vervangen is.

Comment

en tel daar alle onkosten bij die de garage had. personeelskosten, onderhoud garage, electriciteit, filterinstallatie en andere milieur rommel waar bedrijven mee te maken hebben.

jij kan met u 5liter afgedraaide olie naar het containerpark, de garage moet die apart opvangen en laten afhalen. kost ook geld.
                                komt nog bij dat bij een klein onderhoud ook alle reservoirs gevuld worden (ruitensproeier, koelvloeistof ...). uitlezen en resetten van de computer (onderhoudlampje die brand)...
                                tuurlijk kan je dat onderhoud goedkoper laten doen, tot er eens iets foutloopt en je motor in de soep loopt.
                                ik ken kleine garages die nu al sukkelen en elk werk aannemen dat ze kunnen. ze zijn zelf bereid aan mijn dodge te sleutelen (moet wel documentatie meebrengen hoe te doen), en mag er ook zelf meehelpen aan mijn eigen auto. grote dealers komen misschien niks te kort, maar echt veel verdienen die kleine vrije garages toch ook niet meer.

ga trouwens maar eens olie kopen. terwijl ik een paar jaar geleden 30€ betaald evoor 15liter, moet ik nu al goed zoeken om goedkope olie te vinden voor 15€/5liter. 20-40€/liter zie je genoeg in winkels

ik doe niet eens onderhoud op mijn auto, als ik er aan denk giet ik er olie bij. dit weekend pas gedaan toen de motor nogal veel tikte (had zelf niks meer op de peilstok). mijn auto is dan ook een oud barrel en economisch waardeloos. ga daarbij ook geen 180€ betalen voor een onderhoud als de aankoop van het ding 4jaar terug slechts 200€ was
                                Last edited by ; 21/05/2014, 11:51.

Comment

t is weer leuk hier, t komt erop neer, merkgaragist>onderhoudsboekje is ingevuld
                                  Zelf doen is stukken goedkoper, maar het OB is niet ingevuld door de dealer (meerwaarde bij verkoop)
                                  Ik doe t altijd zelf en kom met 100€ toe, maar hij is ook niet nieuw meer
                                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

meerwaarde van onderhoudsboekje wordt toch ook zwaar overschat... zeker als de auto al wat jaren heeft maakt dat geen drol meer uit in de meerwaarde voor verkoop

veel zaken kan je zelf doen, maar je moet de tijd hebben en toch wel wat basiskennis. Als je al moet zoeken waar je olievuldop zit, dan kan je het maar best overlaten aan een garage met bijhorend prijskaartje..
                                    www.peugeotforum.be

Comment

5 liter Dexos 2 is te koop voor 29 euro
                                      oliefilter voor Opel vanaf 3 euro/stuk
                                      grote merkgarages zijn te duur
                                      een maat vulde zijn ruitensproeiertank tot boven met blauwe vloeistof voor hij op onderhoud ging, wat stond er op de factuur...........bijvullen vloeistof ruitensproeiers 2 euro !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                                      Z4 M40i

Comment

Ocharme, poor garagist, ik krijg er nog compassie mee.

Het ging hier gewoon over het feit dat de topic opener zich afvraagt of 182 euro voor een klein onderhoud niet te duur is, dan zeg ik gewoon waar het op staat. Dat jullie voor mijn part 1000 euro betalen voor onderhoud, doe maar, ik zal er zeker niet van wakker liggen. Als je oppert dat je beter eens 180 euro betaald en een avondje restaurant overslaat, nou geef mij dan maar dat onderhoud van 90 euro (wat identiek hetzelfde inhoud als dat dure, en oh ja hoor, ook hierop verdient die arme garagist nog goed zijn centen, wees gerust) en daarna een etentje met m'n vriendin. 100 euro voor 5 liter olie, waar halen ze hier de bedragen toch, zjeezus (ik zal dat woord ook eens gebruiken)

En sommigen opperen hier dan nog eens dat als je één keer per jaar dat dure onderhoud laat uitvoeren dat je gerust bent voor een jaar dat er niets anders meer kan kapot gaan, ja dag jan. Officiële garage houders zijn gewoon de grootste gangsters die er bestaan. En sommige mensen blijven er gewoon met de ogen open inlopen
                                        Met uw manier van denken, is zelfs de aankoop van een auto veeeeel te duur... wie wil er nu betalen voor een wiel; is een van de oudste uitvindingen.
                                        Geef jij € 200 voor een band ? goed zot. In het bos vind ik wel een omgewaaide boom, die ik in schijfjes knabbel. (ik zal wel een of andere ezel vinden die de boel wil trekken)

Comment

Working...
                                        X