Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia duster 1.5dci 110pk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Heldere uitleg. Is wat ik zelf ook ongeveer dacht. Waarschijnlijk heeft die schakelindicator als grootste bedoeling de co2 'op papier' wat omlaag krijgen.

En.. 80kmu op de teller is wat ik ongeveer rij in zone 70.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Als de wagen niet schokt en geen vermogen verlies heeft waarom laat je dat dan vervangen.
      Motormangementlampje brand en volgens de garage van renault blijkt het telkens te gaan om een kapotte verstuiver het elektronische gedeelte dan het is al de 2de die stuk gaat oorzaak onbekend grt

Comment

Ik heb ooit die common rail buis eens open gedaan.Veel plastik,deels gesmolten zat er in.(beschermkapje van 1 of andere sensor denk ik )
        Na de zoveelste defecte verstuiver(toen nog 450)ben ik maar zelf gaan puzzelen.Ik heb alles proper gespoeld en geblazen,ook de leidingen er rond.De aanzuig zal wel gefilterd zijn maar erna .
        Na 8 j nog gene verstuiver stuk gehad.
        Als 't tegenwoordig wat te moeilijk is gaat de wagen naar de handel.
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Yves, de trillingen door uw wielen, kan en hebben ze dus ook opgelost zoals het hoort. De aangepaste software, ook goed opgelost blijkbaar. Maar die verstuivers? Ik weet er niks van, maar veronderstel dat uw wagen dus meer dan drie jaar is (drie jaar garantie) en hoeveel kilometer? Want het probleem is alvast niet algemeen, het is een veel gebruikt motorblok, ook bij Mercedes.

Comment

Bij mij juist het zelfde. Mer schokt altijd . Is nu weer in garage. Weet me ook geen raad meer. Injector is ook vervangen bij mij en leidingen gekuist. Van alles gewoon. Denk dat het ne hele vroege maandag auto is. Snap ook niet dat ze de problemen niet kunnen op lossen.hoop dat het op gelost geraakt ver u en ver mij.

Comment

Klinkt toch meer naar een egr die niet goed dicht is.
              Alles met de computer tegenwoordig of egr-test.Afkoppelen of afdichten gaat tegenwoordig ook al niet meer.
              Toch maar kuisen dan.
              Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Auto heeft nu 60000 km en is 3,5 jaar oud ondertussen 2 verstuivers vervangt onder garantie
                Maar de 2 andere willen ze niet vervangen
                oorzaak onbekend blijkt elektrisch ?
                bus in en out cleaner ingegoten daarna autostrade op boven de 3000 toeren gereden amper zwarte rook
                tot nu geen problemen meer laatste verstuiver 2 maand geleden vervangen groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bees.me Bekijk Berichten
                  Bij mij juist het zelfde. Mer schokt altijd . Is nu weer in garage. Weet me ook geen raad meer. Injector is ook vervangen bij mij en leidingen gekuist. Van alles gewoon. Denk dat het ne hele vroege maandag auto is. Snap ook niet dat ze de problemen niet kunnen op lossen.hoop dat het op gelost geraakt ver u en ver mij.
                  ondertussen al opgelost ? rij zelf met een lodgy dci 110 pk schokt bij constante snelheid op autostrade bij koude start schommelt toerental maakt een luid klapperend lawaai als je vertrekt boven 125 begint auto volledig te daveren
                  ondertussen al 4 keer binnen geweest maar nog steeds niet opgelost
                  wagen is ondertussen 5 maand oud maandag vertrekt aangetekende brief naar garage

Comment

Ik rijd ook met een Lodgy dCi 110pk maar herken totaal niet de problemen die je meld, 1 1/2 jaar in bezit en zeer tevreden van. Eens naar een andere garage gaan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lekens Mark Bekijk Berichten
                      Ik rijd ook met een Lodgy dCi 110pk maar herken totaal niet de problemen die je meld, 1 1/2 jaar in bezit en zeer tevreden van. Eens naar een andere garage gaan?
                      maandag krijg ik afspraak met inspecteur uit brussel hopelijk brengt dit meer op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door forcas Bekijk Berichten
                        maandag krijg ik afspraak met inspecteur uit brussel hopelijk brengt dit meer op
                        ff uit het oog verloren
                        inspecteur was niet voor mijn wagen bedoeld een misverstand blijkbaar ondertussen 4maand verder maar nog steeds zelfde problemen
                        zal men eerste en laatste Dacia of renault zijn op deze manier

Comment

Als je je wagen naar de garage brengt, kijken ze er dan niet naar? Heb je al contact gehad met klantendienst? En eventueel eens naar een andere garage geweest?

Comment

Bij onze duster na 70.000km op 2.5jaar nog steeds geen problemen ivm schokken of dergerlijke. Ik kap er steeds diesel van Dats in. Ben wel geen fan van het nieuwe rijden, hou toerental steeds boven 2200 toeren.

Comment

Dat is wel verstandig want met dat nieuwe rijden zullen er nog problemen komen mettertijd. Een motor is daarvoor niet gemaakt. Da' s hetzelfde als dat je een sportman de honderd meter spurt laat doen na een laxeermiddel. Da slibt allemaal dicht he.

Comment

Ik hou mij bij de C4 tussen de 1700 en de 2000 toeren, daar ligt ook mijn maximum koppel.
                                Bij goed doortrekken kan dat al eens richting de 2500 of 3000 toeren gaan, maar toch maar heel zelden hoger dan dat.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Bij m'n diesel schakelde ik meestal op 3000rpm. Vond het gewoon een vlotte diesel met vrij mooie curve. En doortrekken was bij mij tegen het rood

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                    Bij m'n diesel schakelde ik meestal op 3000rpm. Vond het gewoon een vlotte diesel met vrij mooie curve. En doortrekken was bij mij tegen het rood
                                    Idem hier... moet wel anders gaat het niet vooruit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                      Voila zo moet ge n'een diesel rijden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Als je je wagen naar de garage brengt, kijken ze er dan niet naar? Heb je al contact gehad met klantendienst? En eventueel eens naar een andere garage geweest?
                                        dat hoop ik toch als ik hem achterlaat
                                        met klantendienst ben ik ook al lang bezig het is zover dat ze nu voorstel doen dat ik een nieuwe lodgy koop dat ze als compensatie een easylife contractwaarde 495 aanbieden
                                        dus er zit precies geen oplossing in om hem te maken
                                        denk dat ik een advokaat zal moeten contacteren
                                        Last edited by ; 17/10/2014, 21:28.

Comment

Allez man, een easylife contract.... Is dat nu echt alles wat ze aan te bieden hebben? Ik kreeg 1200 a 1400 (weet niet juist meer) van de klantendienst omdat ik ontevreden was over de overnamewaarde. Wel op Espace, maar toch. Easylife kost hun niks he.
                                          Een advocaat, dat kan. Heb je rechtsbijstand, anders wordt het duur. Zou je niet als laatste kans je wagen eens ergens anders binnenbrengen vooraleer je een advocaat aan het werk zet? Zijn ze van het technisch centrum van Renault al komen kijken naar je wagen? Of hebben ze hem al meegenomen naar het technisch centrum? Dat gebeurt dikwijls met heel moeilijke zaken. Vraag er eens achter. In het technisch centrum zijn 't allemaal mannen met witte voorschoten. Geen sleutelaars dus, maar wel heel veel kennis. Staan ook in rechtstreeks contact met Frankrijk.

Comment

Working...
                                          X