Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia duster 1.5dci 110pk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Bij Renault en zelfs Opel weten ze het ondertussen ook al, DCI en CDTI gaat niet samen met Total.
    Is dat ondertussen al niet opgelost met die Total-diesel , er zijn enkele topics over geweest hier op het forum...

Ik tank Shell en idd NOOIT Total na het lezen hierover....

Enkel als het niet anders kan dan tank ik een ander merk maar geen Total dus .

Comment

Maar wat voor merk moet je dan nog tanken ?
      we hebben nu overgeschakeld naar Total EXCELLIUM de pomp bij de renault garage zelf

Comment

Er zijn zoveel merken. Voor mij is alles beter dan total, ik tank wel gekende merken. Sinds ik geen total meer tank is het probleem van het schokken bij mij opgelost iig. Heeft wel 2 tankbeurten geduurd, wellicht omdat je de tank nooit volledig leeg rijdt...

Comment

Waar de oorzaak precies ligt spreek ik mij niet over uit, maar toen ik nog in de thuisverpleging werkte (ja, met de witte clio'kes 1.5dCi) waren er enorm veel problemen met de dieselpompen en verstuivers. In de winter periode (ander/extra additief ?) en enkel bij de wagens met een Total tankkaart. Die bij Q8 zaten pruttelden rustig de winter door.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
            Waar de oorzaak precies ligt spreek ik mij niet over uit, maar toen ik nog in de thuisverpleging werkte (ja, met de witte clio'kes 1.5dCi) waren er enorm veel problemen met de dieselpompen en verstuivers. In de winter periode (ander/extra additief ?) en enkel bij de wagens met een Total tankkaart. Die bij Q8 zaten pruttelden rustig de winter door.
            Daar ging dat topic idd over , alle auto's die daar gingen tanken hadden problemen !

( maar Total zou dit aangepast hebben ???????????????? )

Tank bvb Esso , Shell , en ik tank btw altijd de "gewone" diesel , het "minder-verbruiken" door die andere ( duurdere ) te gaan rijden is niet bewezen namelijk maar als de mensen het geloven dan doen ze dit dus wel hé .
            Last edited by ; 08/02/2014, 19:22. Reden: dubbele letter...

Comment

Omdat ik ook met een Renault rij hangt er op de achterruit een klever van Elf op .Total heeft Fina en Elf opgekocht.
              Zelfs in de Total stations verkoopt men Elf motorolie.
              Neem er nog bij dat de stations dikwijls van merk wisselen.Een paar merken blijven honkvast ook op hun adres.
              Is het niet de schuld van de mix met biodiesel en de bezuinigingen op additieven om zo groot mogelijke kortingen te geven inclusief ook nog wat winst ?
              Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

ik rij nu al bijna 6 jaar met alleen maar Total Excellium. Geen problemen tot nu toe. Niemand op het bedrijf, trouwens.

Wat er wel aan de hand geweest is, een dikke 3 jaar terug, is dat vrijwel alle Citroën C5's (en het waren er op dat moment toch een tiental), plots storingen hadden op hun uitlaatgassysteem - verstopte kat, wegens slechte regeneratie).
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

A160, Rij jij ook met een Renault?

Comment

Gelukkig niet . De motor in mijn Volvo komt wel uit Frankrijk, maar van de PSA-groep. De vorige was Duits. Maar omdat men zo van leer trok,tegen Total Excellium...
                    Een aantal collega's rijden met Renaults rond (Megane, Modus, Laguna, Nissan cashkoe,...), en zij hebben er evenmin last van.
                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Zowat de hele familie hier rijdt met renault en Peugeot en we tanken allemaal steevast bij de dats, albeen aantal jaar, zonder problemen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

Comment

total heeft problemen gegeven in het verleden bij de psa blokken. Dat was vooral met de vorige generatie 2 liter blokken in 110pk variant waar sommige modellen een roetfilter hadden. Die mensen kregen dan ook de opdracht om niet meer bij total te gaan tanken ondanks het feit dat peugeot officieel samenwerkt met total.
                        Nu zouden die problemen er niet meer moeten zijn.
                        www.peugeotforum.be

Comment

Als de wagen niet schokt en geen vermogen verlies heeft waarom laat je dat dan vervangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                            Indeed, tegen 70 km/h doet de mijne 1.100 toeren, warm stationair zelfs maar 500 t/min. en hij draait als een Zwitsers klokje...
                            Dat rijd toch niet lekker op 1100toeren. Mijn benz heeft een 7g tronic schakelt ook vroeg op daarom bedien ik hem manueel . Onder de 2000toeren laat ik hem niet draaien.
                            Mijn draait éérder als een tractor tis ne diesel eh.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                              Dat rijd toch niet lekker op 1100toeren. Onder de 2000toeren laat ik hem niet draaien.
                              Kan ik inkomen , vele motoren draaien ( persoonlijk gedacht ) niet soepel onder de 1250 rpm....als je ermee rijdt hé , niet als ge stilstaat .

In een zone 30 kan het voorkomen dat ik daar wat lager in de toeren rij dan gewoonlijk , maar dan heb ik meestal al een warme motor .

De problemen bij Total zouden al een tijdje van de baan zijn , ik kom er toch liever niet .

Comment

Dat rijd toch niet lekker op 1100toeren. Mijn benz heeft een 7g tronic schakelt ook vroeg op daarom bedien ik hem manueel . Onder de 2000toeren laat ik hem niet draaien.
                                een collega van me heeft een laguna coupe automaat, erg mooie auto

maar die fucking automaat wil ni schakelen onder de 2000 toeren, daarom zet hij hem in manueel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  ....daarom zet hij hem in manueel
                                  En daardoor kan hij binnenkort z'n beklag gaan doen bij Renault ? .......mijn schoonpa-zaliger wist mij te vertellen dat het bij een diesel zelfs veel slechter was om in lage toeren te rijden dan in hoge.

Comment

We zijn hier wel aant afwijken van de duster, maar dit is iets wat ik mij ook afvraag. Mijn schakelindicator zegt, als ik een constanye snelheid 80 rij, al dat ik in de 6 moet. Ik doe dat in 4, of als het een lange weg is, in 5 omdat ik schrik heb meer kapot te dien dan de zuinige 6 mij oplevert in die slakkengang. Is dat zo, of kan ik hem beter wel volgen?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

Comment

volg dat gewoon metalpe

Comment

Multitronic versnellingsbak = oneindig aantal versnellingen

tegen 1100 t/m hoor of voel ik hem gewoon niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                                          maar dit is iets wat ik mij ook afvraag.. Ik doe dat in 4, of als het een lange weg is, in 5 omdat ik schrik heb meer kapot te dien dan de zuinige 6 mij oplevert in die slakkengang. Is dat zo, of kan ik hem beter wel volgen?
                                          Ik zeg : NEE !!

Als je btw een BC hebt waar je "actueel verbruik" mee kan zien , dan zal je merken dat het zeker en vast NIET zuiniger rijden is in 6 ipv in je 5 of zelfs 4. Rond 2000 rpm rij je meestal het zuinigste , stel je maar eens voor dat je met je fiets bergop rijd in je hoogste versnelling : je zal zeker weinig keer moeten trappen ( = rpm ) , maar je zal erg moe boven komen ........als je dan een kleiner verzet neemt zal je 1) veel minder moe zijn ( meer rpm maar makkeljker ) 2) minder energie nodig hebben . ( = verbruik )

Als je neerwaarts rijdt is het wel aan te raden om een versnelling hoger te nemen : minder trappen en dit met weinig krachtinspanning. Alle onderdelen worden ook minder belast omdat je als het ware al van het eigen gewicht naar beneden rijdt....

80 km/uur is trouwens een snelheid die volgens mij amper voorkomt , je moet dan kiezen tussen ofwel te hoog ofwel te laag in de toeren.......afhankelijk van je versnellingsbak natuurlijk .

We dwalen dan wel af maar het kan ook deels te maken hebben met de rijstijl .

Comment

Working...
                                          X