Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia duster 1.5dci 110pk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dacia duster 1.5dci 110pk

Onze duster is al van het begin een probleemgeval geweest
    eerst de wielen moeten vervangen na trillingen in het stuur
    daarna na een jaar begon hij plots tijdens het rijden een paar keer te schokken.binnen in garantie nieuwe software ingestoken probleem opgelost.
    Nu enkele maanden buiten de garantie lampje motormangement brand
    Volgens de garage verstuiver kapot en vervangen.
    paar maanden later motormangement brand terug
    nog een verstuiver kapot
    we weten echt geen raad meer met onze duster en bij renault weten ze het ook al niet.
    we gebruiken steeds goede kwaliteit mazout.
    kan er mij iemand raad geven wat te doen of wat mijn probleem kan zijn ik ben ten einde raad . Alvast bedankt

Over wat vraagt ge precies raad? Enige dat ge kunt doen is die verstuiver laten repareren als het dat is hé

Als ik het samenvat:
    Trillingen => nieuwe wielen (hoewel dat met balanceren ook op te lossen zou moeten zijn tenzij u velgen echt krom of gebarsten zijn, maar soit)
    Schokken => update software (raar dat ze dat zo kunnen oplossen...)
    Lampje motor => verstuiver kapot & vervangen
    Nogmaals lampje => verstuiver kapot

Wat weten ze bij Renault niet? Waarom de verstuivers kapot gaan?

Comment

Hoeveel kosten heb je dan effectief gehad tot nu? Wellicht niet veel he. Ben er zeker van dat je nog een tussenkomst kreeg buiten de garantie.

Comment

Tot heden heb ik nog geen kosten gehad maar lang zal dit niet meer duren denk ik wanneer de volgende verstuiver het begeeft
        ze vinden de oorzaak niet door wat ze kapot gaan men denkt dat het een elektrische storing is Mvg yves

Comment

Het rare is wanneer het motorlampje brand dat ik verder normaal kan rijden start perfect en het vermogen is optimaal en de motor loopt lekker soepel???

Comment

Kan eigenlijk alleen maar injectoren of brandstofpomp zijn als ik dit lees.
            Giet er anders eens een injector cleaner in.
            Wat is uw rijstijl, altijd snel opschakelen, veel korte ritten?

dci 110 is nochtans 'oude technologie' die al lang in veel modellen van de Renault groep zit. Als er daar een structureel probleem mee is dan zouden ze dat toch al lang moeten weten.
            Anders eens een andere garage proberen?
            2.0 JTDm

Comment

Vaak korte ritten maar ook eens autostrade rijstijl normaal vaak trekken ik hem eens goed open als hij goed warm heeft zou het helpen met een cleaner?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yves 108 Bekijk Berichten
                Vaak korte ritten maar ook eens autostrade rijstijl normaal vaak trekken ik hem eens goed open als hij goed warm heeft zou het helpen met een cleaner?
                Probeer het eens, kwaad kan het alleszins niet, en ik gebruik het ook om de x aantal km's.

Comment

Ok zal het eens proberen kan geen kwaad
                  maar de garage heeft dit getest en het probleem zou volgens hen zitten in de elektronica van de verstuiver ook de bekabeling is nagekeken het probleem is vooral zeggen ze dat hij maar een fractie van een seconde een foutje maakt waardoor het motormangement begin te branden daarna is de fout moeilijk op te sporen volgens hen
                  groetjes en bedankt voor de reactie

Comment

Ik trek altijd goed door als mijn motor op t° is................toevallig een 1.5 dci met 110 pk.

In 3 jaar nog geen enkel "motorisch" probleem gehad.

Schakelen doe ik nooit onder de 2000 rpm , eerder rond 2500 rpm en als ik doortrek is dat ver over de 4000 toeren.

Tot de motor warm is rij ik niet boven de 2500 rpm ..............al dat eco-schakelen is volgens mij niet goed voor de motor en het is btw zeker niet zuiniger tegenover een vlotte rijstijl waar je schakelt op +- 2500 toeren.

Heb je ook een indicator die aangeeft met een pijl wanneer je moet opschakelen : volg deze NIET dus ......

Comment

Ok zal ik ook doen bedankt

Comment

Met een diesel op te lage toeren rijden,de piston wordt er te warm van.
                        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Niet het eerste verhaal dat ik hoor over dusters met verstuiverproblemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                            Met een diesel op te lage toeren rijden,de piston wordt er te warm van.
                            àlle Mercedes-diesel-automaten rijden als sinds pakweg 30 jaar tegen 1300/1400 toeren, anno 2014 alle automaten bij alle merken

Comment

Ja dat klopt, de mijne rijdt ook constant rond de 1300 a 1500 toeren. Denk niet dat dit kwaad kan hoor. Regelmatig eens goed doortrekken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                àlle Mercedes-diesel-automaten rijden als sinds pakweg 30 jaar tegen 1300/1400 toeren, anno 2014 alle automaten bij alle merken
                                Indeed, tegen 70 km/h doet de mijne 1.100 toeren, warm stationair zelfs maar 500 t/min. en hij draait als een Zwitsers klokje...

Comment

Als ik merk dat ik minder dan 1600rpm doe dan schakel ik een viteske lager en het verbruik is nagenoeg gelijk .

Liever iets meer toeren en een snellere reactie als je dan op het gas gaat dan dat de auto moeite heeft om op toeren te komen ......lage toeren ( +- 1500 rpm ) en een koude motor lijken mij ook geen ideale combinatie .

Comment

Tank je Total diesel?

Comment

Daar heb ik ook problemen mee gehad. mijn wagen schokte op de snelweg. Toen ik andere brandstof ging tanken was het gedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Daar heb ik ook problemen mee gehad. mijn wagen schokte op de snelweg. Toen ik andere brandstof ging tanken was het gedaan.

Bij Renault en zelfs Opel weten ze het ondertussen ook al, DCI en CDTI gaat niet samen met Total.

Comment

Working...
                                        X