Mededeling

Collapse
No announcement yet.

banden: A-merk of B-merk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• banden: A-merk of B-merk

Na de winter heb ik 4 nieuwe banden nodig, en wil eens een B-merk proberen omdat deze meer waar voor je geld bieden.
    Wat zijn ongeveer de verschillen tussen de A en B merken?

Ik dacht dat A-merken de allerlaatste technologie in zich hebben, om net dat ietsje beter te zijn. Iets meer grip, meer comfort, iets zuiniger,... Bij mijn weten worden B-merken wat trager ontwikkeld maar zijn ze verder prima.

Ter vergelijking: ik dacht dat Dacia gewoon de Renault-technologie van enkele jaren oud is. Prima dinges, maar Renault is dan net iets moderner, zuiniger,....

C-banden vertrouw ik niet. Lijken mij het equivalent van een Lada.
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

VREDESTEIN. Made in Holland en best wel goed. Heb zomer- en winterbanden hiervan.

Greetz,
    Canonball
    F10 530dA 2010
    Z4 E89 23i 2011
    Greetz,
    Canonball

Comment

ik dacht aan vredestein sportrac 5 eigenlijk. http://www.vredestein.com/car-tyres/...ortrac-5/info/
      maar da's offtopic
      Last edited by Teus; 21/12/2013, 00:37.
      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Ik heb nu vredestein ultrac vorti, en voor de prijs is het een goede band!

Comment

Hier nu ook een setje Vredestein vooraan opliggen en ga volgende maand voor een volledig nieuwe set ultrac cento. Vroeger alle soorten A merken afgelopen en nooit echt 100% tevreden van geweest totdat ik bij Vredestein kwam (B-merk). De eerste band waar ik echt tevreden van ben zowel bij droog als nat weer!

Comment

Nokian-Semperit-Falken-Uniroyal-Vredestein

zijn zeker aan te raden prijs/kwaliteit

bijv mijn winterbanden zijn van semperit en behaalden 2de plaats in adac test...beter dan michelin etc...

Comment

Lassa en Sawa zijn ook goed. Ze zijn niet echt bekent maar prijs kaliteit heel goed.

Comment

Ik zou nooit besparen op m'n banden. Liever wat meer uitgeven en er zeker van zijn dat ik een goed wegcontact heb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Canonball Bekijk Berichten
                  VREDESTEIN. Made in Holland en best wel goed. Heb zomer- en winterbanden hiervan.

Greetz,
                  Canonball
                  F10 530dA 2010
                  Z4 E89 23i 2011
                  Aja,grootsten brol die ik ooit gekocht heb,nooit koop ik nog een B-merk,nu michelins pss opliggen en hemelsbreed verschil

Comment

Ik heb kumho liggen heel tevreden van en mijn ma haar polo is geleverd op hankook, zijn ook veel beter als verwacht.
                    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Inderdaad, mijn wagen werd ook geleverd met Hankook, dacht eerst dat die na 20.000 km op zouden zijn maar uiteindelijk hebben ze het 72.000 km uitgehouden.
                      Had er mss zelf nog een paar maanden mee verder kunnen rijden maar met de winter voor de deur leek het me beter om voor een nieuwe set te gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        Ik zou nooit besparen op m'n banden. Liever wat meer uitgeven en er zeker van zijn dat ik een goed wegcontact heb.
                        Besparen niet, maar b segment wil niet zeggen dat ze slechter zijn dan a segment he... In mijn ogen en mijn ervaringen zijn dat deze minstens evengoed zijn. Legt porsche geen hankook op hun modellen?

Comment

Ja porsche legt idd ook hankook. Bepaalde ferrari modellen krijgen af fabriek ook kumho blijkbaar.
                          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                            Aja,grootsten brol die ik ooit gekocht heb,nooit koop ik nog een B-merk,nu michelins pss opliggen en hemelsbreed verschil
                            Michelin PSS is idd een superband ...
                            Maar de Vredestein Sessanta voldoet meer dan goed op mijn Z4 23i. Zowel droog als nat als in drift ;-)

Greetz,
                            Canonball
                            F10 530dA 2010
                            Z4 E89 23i 2011
                            Greetz,
                            Canonball

Comment

Ik heb Toyo liggen, liever geen 2 keer meer.

Comment

vredestein fan voor winter en natte dagen!
                                zomer pirelli.

was ook heel tevredeb van
                                kumho ecsta ku31

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Canonball Bekijk Berichten
                                  Michelin PSS is idd een superband ...
                                  Maar de Vredestein Sessanta voldoet meer dan goed op mijn Z4 23i. Zowel droog als nat als in drift ;-)

Greetz,
                                  Canonball
                                  F10 530dA 2010
                                  Z4 E89 23i 2011

Op circuit droog viel het nog mee,maar als de baan beetje vochtig lag,amai m'n ***********

Comment

Hankook is geen B-merk hé daar worden grote raceseries op gereden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                                      Hankook is geen B-merk hé daar worden grote raceseries op gereden.
                                      Dat zou ik ook nog wel es proberen op mijn hok

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                        Dat zou ik ook nog wel es proberen op mijn hok
                                        Schijnt goed te zijn... zelf geen ervaring mee.

Comment

Working...
                                        X