Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verwarming en motorkoeling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• verwarming en motorkoeling

Ik heb de tunnelbak van de kachelradiator uitgebouwd en ik stel het volgende vast:
    De buizen aan de kachelradiator voelen direct heet aan.Zowel de kant aan het gaspedaal als de andere kant van de kachelradiator. De kachelradiator voelt ook na paar seconden vasthouden heet.
    De bovenste radiatorslang naar de thermostaat voelt heet aan als ik erin knijp.De onderste radiatorslang van de grote radiator voelt warm aan dicht bij het motorblok,maar verder van het motorblok af voelt de radiatorslang koud aan.De radiatorslang van de klein radiator die naast de grote radiator is gemonteerd voelt koud aan zowel dicht bij het motorblok als veraf .De koude /warm draaiknop werkt.
    Ik heb de motor laten warm draaien
    tot de ventilator van de koelradiator aan gaat. Ik heb de motor nog 25 min laten draaien
    maar de ventilator ging niet uit.
    Als ik de motor uit zet en daarna onmiddellijk contract weer aanzet
    Dan hoor ik de ventilator nog draaien maar na 2 min gaat de ventilator uit.
    Nu na deze vaststelling heb ik twee vragen:
    Als ik de verwarming aanzet na 30 min rijden heb ik maar een klein beetje warme lucht wanneer deze op de hoogste stand staat .Als ik even stop met de auto dan is de lucht lauw, eigenlijk koud.

Is dit omdat de radiatorkachel verstopt is ?
    Is dit normaal dat de ventilator niet uitgaat tijdens het draaien van motor?

Is de weerstand nog goed?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Is de weerstand nog goed?
      weerstand van de kachelaanjager?
      of weerstand van de koelventilator?
      als ik de verwarming opzet wordt de lucht uit de roosters geblazen.

Comment

Dat is iets vreemd hoor.
        Blazer binnen werkt goed (de 3 standen) en radiator binnen is goed heet en toch geen warm interieur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4-lover Bekijk Berichten
          Dat is iets vreemd hoor.
          Blazer binnen werkt goed (de 3 standen) en radiator binnen is goed heet en toch geen warm interieur
          ja de 3 standen werken en schuif voor van warm maar koud ook.

Comment

Kachel kan vol prut zitten van busjes lekdichting of kalk.Of klep voor warme/koude lucht verplaatst zich niet.Of rheostat werkt niet
            Dus bij verstopte kachel worden de 2 darmen ook warm.Mss bij koude motor gaan voelen aan darm invoer kachel en evtl dichtknijpen tot hij wat warm is.loslaten en dan zou de andere tube van kachel meteen moeten opwarmen.
            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
              Kachel kan vol prut zitten van busjes lekdichting of kalk.Of klep voor warme/koude lucht verplaatst zich niet.Of rheostat werkt niet
              Dus bij verstopte kachel worden de 2 darmen ook warm.Mss bij koude motor gaan voelen aan darm invoer kachel en evtl dichtknijpen tot hij wat warm is.loslaten en dan zou de andere tube van kachel meteen moeten opwarmen.
              de klep van de warm/koud werkt ik hoor de luchtstroming veranderen als
              ik de klep van warm naar koud draai en omgekeerd.
              Iemand zij me dat de thermostaat perfect werkt als de ventilator begint
              te draaien op 92 graden?
              ik had aan de koperen buizen in de auto gevoeld van de kachelradiator
              en deze voelen heet aan onmiddellijk.De kachelradiator voelt heet aan een paar seconden vasthouden. Is perfect mogelijk dat de kachelradiator niet werk als d koperen buizen en kachelradiator heet aanvoelen?

Comment

Over welke auto zijn we bezig,met of zonder airco?
                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                  Over welke auto zijn we bezig,met of zonder airco?
                  over Opel Astra,zonder airco.

Comment

je hoort de kleppen wel bewegen, maar werken ze nog wel?

bij een golf 2 namelijk zijn die kleppen bezet met een schuim. en dit schuimt komt los waardoor die platen niet volledig dicht meer zijn. de koude lucht passeerd dan langs die gaten/gleuven en mengt zich met de warme. amper lucht gaat nog door de verwarmingsradiator.

werken alle kleppen dus nog in de verwarmingsunit en sluiten ze nog allemaal goed af?

Comment

Voor de klep is er denkelijk een aqtuator nodig,een vb:

Uploaded with ImageShack.us

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                        je hoort de kleppen wel bewegen, maar werken ze nog wel?

bij een golf 2 namelijk zijn die kleppen bezet met een schuim. en dit schuimt komt los waardoor die platen niet volledig dicht meer zijn. de koude lucht passeerd dan langs die gaten/gleuven en mengt zich met de warme. amper lucht gaat nog door de verwarmingsradiator.

werken alle kleppen dus nog in de verwarmingsunit en sluiten ze nog allemaal goed af?
                        Ik wil volgende nog toevoegen.
                        ik heb vandaag de tunnelbak terug gemonteerd.
                        om de luchtstroming te testen.
                        ik heb de wagen laten warm draaien 25min met de aanjager op stand 1
                        Na 25min is redelijk warm in de auto.
                        wanneer dan een stukje ga rijden met de aanjager op stand 3 is de lucht licht warm .
                        wanneer de aanjager op stand 4 plaats is de lucht eerst nog licht warm,maar na enkele seconden
                        voelt de lucht fris aan.De lucht voelt aan zoals wanneer je in de zomer een ventilator op je gezicht laat blazen.
                        Ik heb gezien dat onderaan boven de tunnelbak een kabel loopt die een hefboom bediend als je aan de warm /koud klep draaid.
                        Maar hoe kom je bij de warm/koud klep,Wat moet je uitbouwen?

Comment

en als je de aanjager niet aanzet terwijl je rijd, krijg je dan wel warme lucht?

ik vermoed dat de sterke luchtstroom een klep opendrukt die normaal de koude lucht tegenhoud en alles door het radiatortje moet sturen (een klep die bedient wordt via de keuzeschakelaar koud/warm). ik ken de oude ford verwarmingunits en die van een golf2 een beetje, maar geen idee waar die bij een opel moet zitten.

naar wat ik van u verhaal kan uitmaken is de verwarmingsradiator altijd warm? of kan het zijn dat die bij veel warmteafgifte gaat afkoelen (te weinig doorstroming heet motorwater)

Comment

Geraakt er nog wel warme lucht bij ? Bij bvb een Nissan zit er recirc op;dwz de binnenlucht wordt terug gepakt om op te warmen.
                            Bij mijn auto wordt er steeds buitenlucht aangezogen.Ik open mijn raampje iets zodat er nieuwe verwarmde buitenlucht bij kan.

Comment

en als je de aanjager niet aanzet terwijl je rijd, krijg je dan wel warme lucht?

ik vermoed dat de sterke luchtstroom een klep opendrukt die normaal de koude lucht tegenhoud en alles door het radiatortje moet sturen (een klep die bedient wordt via de keuzeschakelaar koud/warm). ik ken de oude ford verwarmingunits en die van een golf2 een beetje, maar geen idee waar die bij een opel moet zitten.

naar wat ik van u verhaal kan uitmaken is de verwarmingsradiator altijd warm? of kan het zijn dat die bij veel warmteafgifte gaat afkoelen (te weinig doorstroming heet motorwater)

als ik de aanjager niet aanzet terwijl ik rij, dan krijg ik warmte .
                              ik voel de warmte stralen uit de roosters.

Comment

Pollenfilter wechsel in Astra HHow to change pollen filter in Astra HWymiana filtra kabinowego Astra H

De pollenfilter zal toch niet slecht zijn,wat bladeren of zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommy_077 Bekijk Berichten
                                  als ik de aanjager niet aanzet terwijl ik rij, dan krijg ik warmte .
                                  ik voel de warmte stralen uit de roosters.

dat bevestigd een beetje mijn vermoeden. moment dat er TEVEEL lucht door de verwarmingsradiator moet, geraakt die ergens anders er voorbij. vermoedelijk de keuzeklep tussen warm en koud (klep naar de ene kant wordt de lucht rechtdoor gestuurd, klep aan de andere kan wordt de luchtstroom afgesloten en moet alle lucht door de verwarmingsradiator). als die klep de lucht niet kan tegenhouden, komt er gewoon koude lucht door en mengt zich met het beetje warme lucht

Comment

dat bevestigd een beetje mijn vermoeden. moment dat er TEVEEL lucht door de verwarmingsradiator moet, geraakt die ergens anders er voorbij. vermoedelijk de keuzeklep tussen warm en koud (klep naar de ene kant wordt de lucht rechtdoor gestuurd, klep aan de andere kan wordt de luchtstroom afgesloten en moet alle lucht door de verwarmingsradiator). als die klep de lucht niet kan tegenhouden, komt er gewoon koude lucht door en mengt zich met het beetje warme lucht
                                    hoe kan ik de warmteafgifte testen aan de koperen buizen als de kacheltunnelbak dicht is?

Comment

Working...
                                    X