Ik heb de tunnelbak van de kachelradiator uitgebouwd en ik stel het volgende vast:
De buizen aan de kachelradiator voelen direct heet aan.Zowel de kant aan het gaspedaal als de andere kant van de kachelradiator. De kachelradiator voelt ook na paar seconden vasthouden heet.
De bovenste radiatorslang naar de thermostaat voelt heet aan als ik erin knijp.De onderste radiatorslang van de grote radiator voelt warm aan dicht bij het motorblok,maar verder van het motorblok af voelt de radiatorslang koud aan.De radiatorslang van de klein radiator die naast de grote radiator is gemonteerd voelt koud aan zowel dicht bij het motorblok als veraf .De koude /warm draaiknop werkt.
Ik heb de motor laten warm draaien
tot de ventilator van de koelradiator aan gaat. Ik heb de motor nog 25 min laten draaien
maar de ventilator ging niet uit.
Als ik de motor uit zet en daarna onmiddellijk contract weer aanzet
Dan hoor ik de ventilator nog draaien maar na 2 min gaat de ventilator uit.
Nu na deze vaststelling heb ik twee vragen:
Als ik de verwarming aanzet na 30 min rijden heb ik maar een klein beetje warme lucht wanneer deze op de hoogste stand staat .Als ik even stop met de auto dan is de lucht lauw, eigenlijk koud.
Is dit omdat de radiatorkachel verstopt is ?
Is dit normaal dat de ventilator niet uitgaat tijdens het draaien van motor?
De buizen aan de kachelradiator voelen direct heet aan.Zowel de kant aan het gaspedaal als de andere kant van de kachelradiator. De kachelradiator voelt ook na paar seconden vasthouden heet.
De bovenste radiatorslang naar de thermostaat voelt heet aan als ik erin knijp.De onderste radiatorslang van de grote radiator voelt warm aan dicht bij het motorblok,maar verder van het motorblok af voelt de radiatorslang koud aan.De radiatorslang van de klein radiator die naast de grote radiator is gemonteerd voelt koud aan zowel dicht bij het motorblok als veraf .De koude /warm draaiknop werkt.
Ik heb de motor laten warm draaien
tot de ventilator van de koelradiator aan gaat. Ik heb de motor nog 25 min laten draaien
maar de ventilator ging niet uit.
Als ik de motor uit zet en daarna onmiddellijk contract weer aanzet
Dan hoor ik de ventilator nog draaien maar na 2 min gaat de ventilator uit.
Nu na deze vaststelling heb ik twee vragen:
Als ik de verwarming aanzet na 30 min rijden heb ik maar een klein beetje warme lucht wanneer deze op de hoogste stand staat .Als ik even stop met de auto dan is de lucht lauw, eigenlijk koud.
Is dit omdat de radiatorkachel verstopt is ?
Is dit normaal dat de ventilator niet uitgaat tijdens het draaien van motor?
Comment