Hallo,
Ik heb recent via een ander topic een wagen gekocht, mazda 626, blanco gekeurd in zeer goede staat, maar ook bij aankoop had ik al gezien dat er roest was aan de wielkasten. In bijlage foto's.
Op sommige stukken is het toch wel redelijk doorgerot, binnenkant voelt ook verdacht ruw dus ik vrees laswerk. Dinsdag gaan we naar garage om offerte te laten maken.
Vraag is nu of ik hier zelf iets aan kan voorbereiden (afschuren?) of beter alles kan laten doen door hen (heb geen ervaring met auto carrosserie...)
Welke kost moet ik verwachten? Had op een 400 gerekend maar op het internet lees ik rond de 6-700 euro.
Is het ook de moeite een donor auto te kopen met goede wielkasten en deze eruit te snijden en in te lassen?
Keuring voor verkoop was ook volledig blanco, zelf geen opmerking over de roest...
En als laatste vraag, kan ik hier eigenlijk mee blijven rondrijden en zoja hoelang? Het stoort visueel nog niet maar zou het liever oplossen nu het nog beperkt is...
thx!links1.jpglinks2.jpglinks3.jpg
Ik heb recent via een ander topic een wagen gekocht, mazda 626, blanco gekeurd in zeer goede staat, maar ook bij aankoop had ik al gezien dat er roest was aan de wielkasten. In bijlage foto's.
Op sommige stukken is het toch wel redelijk doorgerot, binnenkant voelt ook verdacht ruw dus ik vrees laswerk. Dinsdag gaan we naar garage om offerte te laten maken.
Vraag is nu of ik hier zelf iets aan kan voorbereiden (afschuren?) of beter alles kan laten doen door hen (heb geen ervaring met auto carrosserie...)
Welke kost moet ik verwachten? Had op een 400 gerekend maar op het internet lees ik rond de 6-700 euro.
Is het ook de moeite een donor auto te kopen met goede wielkasten en deze eruit te snijden en in te lassen?
Keuring voor verkoop was ook volledig blanco, zelf geen opmerking over de roest...
En als laatste vraag, kan ik hier eigenlijk mee blijven rondrijden en zoja hoelang? Het stoort visueel nog niet maar zou het liever oplossen nu het nog beperkt is...
thx!links1.jpglinks2.jpglinks3.jpg
Comment