Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bumper repareren. Advies nodig.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    om verder scheuren te voorkomen: fijn gaatje boren op het laatste van de scheur.
    Moet je dat dan ook plamuren of is een gaatje boren voldoende, voorlopig?

Comment

• voorlopig is dat gaatje voldoende
      www.peugeotforum.be

Comment

• Merci flappy voor alle hulp.

Het kan zijn dat ik een tijdje niet meer zaag, ik bedoel geen vragen meer stel of om info vraag. Ik ga eerst eens rustig bekijken hoe ik de voorste bumper ga aanpakken. Ik heb nu al heel wat informatie en een een heel klein beetje ervaring wat zou moeten voldoen om de voorste bumper te herstellen.

Dada

Comment

• hopelijk post ge toch de vooruitgang van de geleverde werken

vandaag ook nog gepasseerd bij oke cars en heb me het spuitpistool gekocht voor lak te zetten met het sata binnenwerk. Ben eens curieus naar het resultaat.
          www.peugeotforum.be

Comment

• Ik laat nog wel iets weten als er niks tussen komt. Ik zit de laatste dagen weer veel op gtplanet na een hele tijd afwezig geweest te zijn, aldaar. Dat forum neemt veel van mijn "forumtijd" in beslag.

Ik moet wel bekennen dat ik goesting heb om mijn werk eens aan u te komen laten zien.

Comment

• ik wil dat altijd wel eens zien... maar ik moet de mijne klaar hebben tegen maandag. Maandag gaat die naar de carrossier voor garantieherstelling van een paar roestplekjes. Ze gaan ineens wat extra meenemen en ik moet de deukjes eruit hebben tegen zondagavond, grondlak inclusief. Dan heb ik in principe tot woensdag tijd, maar daarna is het aanpoten om de auto terug in elkaar te steken als die terugkomt (ik breng hem half gedemonteerd, scheelt enorm in kostprijs).
              Vrijdag zou eventueel gaan...
              www.peugeotforum.be

Comment

• Edit.
                Last edited by ; 23/09/2013, 12:57.

Comment

• Er klopt precies iets niet met de lak. De lak "ziet" er anders uit, niet qua kleur maar qua structuur. Kun je niet op foto zien.

Comment

• Op sommige plaatsen is er een appelsien structuur. Vandaag te weten gekomen van een andere carrossier, dat dit aan te grove grondlaag te wijten is. Betekent dus dat ik mijn werk niet goed gedaan heb.

Comment

• Is het mogelijk om de appelsien structuur eruit te krijgen?

Comment

• Wetsanden en erna polieren misschien?
                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Ok, merci.

Comment

• Is het veel btw? Als ge met lak op waterbasis spuit is dat al frequenter dat ge dat krijgt, te zien hoe fel het is natuurlijk.
                            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• zit het in de onderlaag dan helpt uitschuren niet... helaas. De pits and lands zitten in de onderlaag waar de lak en vernis overzitten. Normaal gezien krijgt ge appelsien in de vernis (omdat die in de grondlaag eruit geschuurd is). Je zit dus met appelsien op een vlakke ondergrond. Bij u is het omgekeerd en gaat schuren er alleen maar toe leiden dat je door de vernis gaat zitten.
                              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                Is het veel btw? Als ge met lak op waterbasis spuit is dat al frequenter dat ge dat krijgt, te zien hoe fel het is natuurlijk.
                                Het is goed zichtbaar. Toch zeker op de zijflanken, net waar ik de grondlaag iets minder geschuurd heb.

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                zit het in de onderlaag dan helpt uitschuren niet... helaas. De pits and lands zitten in de onderlaag waar de lak en vernis overzitten. Normaal gezien krijgt ge appelsien in de vernis (omdat die in de grondlaag eruit geschuurd is). Je zit dus met appelsien op een vlakke ondergrond. Bij u is het omgekeerd en gaat schuren er alleen maar toe leiden dat je door de vernis gaat zitten.
                                Maandag moet de auto terug naar de carrossier voor het bijwerken van roest onder garantie, dat zij slecht gespoten hadden.
                                Deze carrossier zei dat de appelsien structuur aan de grondlaag ligt. Ik zie het verschil niet tussen appelsien in de grondlaag en appelsien in de vernis.

Eerst de oppervlakkige roest bijwerken in de wielkasten en aan het voorste en achterste subframe. >>> zout! Aan de voorste bumper ben ik nog niet begonnen.

Comment

• als uw grondlaag vlak is en daarboven is het wat ruwer door appelsien, gaat ge bij schuren enkel die bovenste laag gladmaken

als uw grondlaag niet vlak is en de afwerking daardoor appelsien heeft (omwille van de grondlak), gaat ge bij schuren dus zowel de bovenste als de grondlak gladmaken (en dus door de vernis en laklaag geschuurd)
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• M.a.w., ik kan er beter met mijn pollen afblijven en laten zoals het is.

Comment

• poging tot tekening in paint

Tekst valt wel erg klein uit. Bovenste tekening is met gladde grondlaag, laklaag is zo dun dat je bijna geen appelsien hebt, vernis is wat dikker en droogt wat meer op tot appelsien. Je moet dus de toppen eraf schuren om een gladde laag te krijgen. Ge schuurt in dit geval dus enkel de vernis.

Bij de tweede tekening is de grondlaag niet nageschuurd en dus volop appelsienstructuur. Je laklaag ligt daarover alsook je vernis. Wil je nu schuren tot je geen putjes meer ziet, ga je automatisch te ver schuren omdat de bovenkant van de grondlaag hoger ligt dan het laagste punt van de lak en /of vernis.
                                      Last edited by flappy; 04/10/2013, 13:06.
                                      www.peugeotforum.be

Comment

• Heb zonet, effe off topic gaan, Rustyco en een stone ship product gekocht om de roest in de wielkasten en aan het subframe bij te werken. Zink spray en roestomvormer heb ik al dank zij Ford garage Deckx te Mol.

Comment

• bezig aan die van mij:

stuk van de bumper:

nog nog wel met P2000 opgeschuurd worden om hier en daar een stofke uit te halen, maar het globale resultaat is zeer goed. Bijna geen appelsien en na het schuren gaat dat helemaal niets meer zijn.
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X